facebook x youtube linkedin

Aktualności

25 sierpnia 2022 | Badania i ewaluacja

Ocena wpływu projektów UE (w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko) zrealizowanych w WOF

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zleciło przeprowadzenie oceny wpływu projektów UE (w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko) zrealizowanych w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym. Celem głównym analizy jest dostarczenie wiedzy o wpływie zrealizowanych, w ramach POIiŚ 2014 – 2020, projektów transportowych na terenie WOF szczególnie na sytuację społeczno-gospodarczą, mobilność mieszkańców, udział transportu zbiorowego w udziale modalnym (modal-split), zmniejszenie zatłoczenia na drogach oraz wpływ na środowisko.

Analiza powinna udzielić odpowiedzi na pytania:

  1. Czy i w jaki sposób rozwój miejskiego transportu publicznego na obszarze WOF (poprzez realizację projektów POIiŚ 2014 2020) wpływa na dostępność WOF?
  2. Czy i jak projekty POIiŚ 2014 2020 wpływają na mobilność mieszkańców WOF (w szczególności na zmianę zasięgu rynków pracy oraz stymulowanie mobilności zawodowej na obszarach peryferyjnych)?
  3. Czy w wyniku realizacji projektów POIiŚ 2014 2020 nastąpi/nastąpiło podniesienie poziomu bezpieczeństwa i wzrost atrakcyjności w obszarze transportu zbiorowego na terenie WOF? W jaki sposób i w jakim stopniu wpłynęły one na funkcjonowanie transportu miejskiego? Czy zwiększył się udział osób podróżujących transportem zbiorowym?
  4. Jak zmieni/zmieniła się jakość i liczba oferowanych usług transportowych wspartych dzięki inwestycjom POIiŚ 2014 2020 na terenie WOF?
  5. Czy inwestycje te są komplementarne z istniejącą infrastrukturą i ofertą przewozową? Czy infrastruktura towarzysząca jak np. P&J jest dostatecznie rozwinięta i spełnia swoje cele? Czy dostępność węzłów przesiadkowych i oferta przewozowa są dostatecznie zharmonizowane aby zapewnić szybki i komfortowy dojazd mieszkańcom WOF?
  6. Czy w wyniku realizacji projektów POIiŚ 2014 2020 występuje/wystąpi zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego (indywidualnego i zbiorowego) i redukowane są wąskie gardła w transporcie na terenie WOF? Czy problem zatłoczenia został rozwiązany czy przeniesiony na inny obszar WOF?
  7. Czy i w jakim stopniu inwestycje z POIiŚ 2014 2020 wpływają na poprawę dostępności komunikacyjnej wewnątrz WOF i między innymi obszarami funkcjonalnymi?
  8. Czy realizacja projektów transportowych na terenie WOF finansowanych z innych źródeł niż POIiŚ wpływa na efektywność realizowanych projektów POIIŚ 2014 2020?

Przedmiotem badania będą wszystkie projekty zrealizowane i realizowane w ramach POIiŚ 2014- 2020 na terenie WOF. Część projektów realizowanych w perspektywie 2014-2020 nie została zakończona, w związku z czym trudno będzie oszacować ich wpływ. Analizy mogą bazować na projektach w obszarze transportu zrealizowanych w perspektywie 2007 – 2013.

Wykonawcą badania jest Konsorcjum firm: EU-CONSULT, INFRA-Centrum Doradztwa, Polska Agencja Ewaluacji Sektora Publicznego.

Termin wykonania: lipiec 2022 – styczeń 2023.

Udostępnij

Badania i ewaluacja

Wspólnie projektujemy transport dla każdego  – jak zapewnić równy głos mieszkańcom w planowaniu miejskiej mobilności? 04 listopada 2024 | Różne
Wspólnie projektujemy transport dla każdego – jak zapewnić równy głos mieszkańcom w planowaniu miejskiej mobilności?

Włączenie mieszkańców w procesy decyzyjne dotyczące projektowania transportu miejskiego jest kluczowym elementem zrównoważonego rozwoju miast. Jednak istotnym wyzwaniem jest zapewnienie, aby partycypacja społeczna była dostępna dla wszystkich bez wyjątku, niezależnie od ich sytuacji życiowej, ekonomicznej czy zdrowotnej.

Więcej arrow
Jak nas postrzegają nasi partnerzy – czyli wyniki badania satysfakcji wnioskodawców i beneficjentów 16 maja 2022 | Różne
Jak nas postrzegają nasi partnerzy – czyli wyniki badania satysfakcji wnioskodawców i beneficjentów

Wyniki analizy, które uzyskaliśmy wykorzystamy w związku z dążeniem do doskonalenia współpracy z beneficjentami i wnioskodawcami. Chcemy wdrożyć takie usprawnienia, by w sposób najbardziej efektywny i skuteczny wspierać Państwa w wykorzystaniu dostępnych w perspektywie 2021-2027 środków UE.

Więcej arrow
Analiza realizacji zasady niedyskryminacji osób z niepełnosprawnościami w projektach, dla których CUPT pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej wraz z badaniem potrzeb beneficjentów na wsparcie w tym zakresie 17 lutego 2022 | Badania i ewaluacja
Analiza realizacji zasady niedyskryminacji osób z niepełnosprawnościami w projektach, dla których CUPT pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej wraz z badaniem potrzeb beneficjentów na wsparcie w tym zakresie

W ramach badania zostanie podsumowana skuteczność i użyteczność dla osób z niepełnosprawnościami, projektów transportowych oraz zidentyfikowana ich użyteczności w kontekście realizacji polityk horyzontalnych dotyczących osób z niepełnosprawnościami.

 

Więcej arrow
Analiza wpływu COVID-19 na transport publiczny w miastach 17 lutego 2022 | Badania i ewaluacja
Analiza wpływu COVID-19 na transport publiczny w miastach

Głównym celem badania jest dostarczenie wiedzy w zakresie wpływu pandemii COVID-19 na efektywność, trwałość i skuteczność projektów transportowych współfinansowanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2014-2020 w ramach VI OP (Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach) oraz V OP (Działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T (kolej miejska – Infrastruktura).

 

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top