Lepsze bezpieczeństwo, wyższa jakość na kolei
Centrum podpisało umowę, która przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa podróżnych oraz podniesienia standardu jakościowej obsługi pasażerskiej na kolei. Projekt objęto wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, a kwota wsparcia wynosi aż 100%. To oznacza, że inwestycja o wartości 102 187 227,10 złotych zostanie sfinansowana w pełni ze środków KPO.
Poprawa informacji i monitoringu
Projekt „Zabudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – Etap I” ma na celu poprawę jakości obsługi pasażerów poprzez udoskonalenie przekazu informacji oraz monitoringu na stacjach i przystankach kolejowych. Prace będą realizowane na stacjach kolejowych i przystankach osobowych.
Główne założenia projektu obejmują:
- zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w 54 lokalizacjach, co umożliwi szybszy i bardziej aktualny przekaz informacji pasażerom.
- zabudowę Systemu Monitoringu Wizyjnego w 31 lokalizacjach, co zwiększy bezpieczeństwo na stacjach i przystankach kolejowych.
Projekt podzielono na 6 zadań, z których każde ma swoje unikalne cele i obszary realizacji:
- Zadanie 1 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 157 na odcinku Bieniowiec – Skoczów.
- Zadanie 2 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Cieszyn.
- Zadanie 3 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 191 na odcinku Goleszów – Wisła Głębce.
- Zadanie 4 – Zabudowa urządzeń SDIP na odcinku granica IZ Olsztyn – Jamielnik na linii kolejowej LK 353.
- Zadanie 5 – Projektowanie, dostawa i instalacja elementów CSDIP oraz SMW wraz z infrastrukturą techniczną na stacjach i przystankach osobowych w obszarze Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA.
- Zadanie 6 – Projektowanie i wykonanie robót budowlanych w obrębie LCS Rzeszów, w ramach którego zakłada się rozszerzenie obszaru sterowania istniejącego LCS Rzeszów o 2 stacje.
Dynamicznie wyprowadzana informacja pasażerska i monitoring wizyjny to narzędzia, które pozwolą na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym i zapewnią pasażerom dostęp do bieżących informacje w zakresie podróży. Niewątpliwie pozwolą one również uatrakcyjnić kolej dla podróżnych, unowocześniając ją.
Krajowy Plan Odbudowy
13 stycznia 2025 | Krajowy Plan OdbudowyMiliony na tramwaje: wyniki konkursu z KPO
Znamy wyniki naboru wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na zakup nowego taboru tramwajowego.
Więcej 09 grudnia 2024 | Krajowy Plan OdbudowyPKS 4.0: Konkurs na zakup zeroemisyjnych autobusów (pozamiejskich)
W styczniu, a dokładnie 7 stycznia 2025 roku, wystartujemy z naborem autobusowym w ramach komponentu zielonej, integralnej mobilności Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na wsparcie zeroemisyjnych autobusów typu pozamiejskiego. Pula wsparcia w ramach naboru PKS 4.0 wynosi ponad 550 mln złotych. Nabór potrwa do 21 stycznia.
Więcej 03 grudnia 2024 | Krajowy Plan OdbudowyCyfryzacja transportu: Nabór na wyposażenie pojazdów kolejowych w ERTMS
Zgodnie z naszą zapowiedzią, ogłaszamy konkursowy nabór wniosków na wsparcie projektów w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Nabór potrwa do 28 lutego 2025 roku a pula środków wynosi ponad 480 mln złotych.
Więcej 26 listopada 2024 | Krajowy Plan OdbudowyERTMS w pojazdach kolejowych: Zapowiedź konkursowego naboru wniosków
Za kilka dni, a dokładnie 3 grudnia, Centrum Unijnych Projektów Transportowych otworzy nabór wniosków w trybie konkursowym w ramach KPO. Nabór dotyczy realizacji przedsięwzięć związanych z wyposażeniem pojazdów kolejowych z napędem lub z kabiną sterowniczą w nowoczesny system ERTMS.
WięcejSkontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15