Ponad 420 mln zł na II fazę projektu na budowę drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta)
13 grudnia 2023 r. podpisaliśmy umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta) o długości 18,29 km (inwestycja jest tzw. projektem fazowanym).
Odcinek drogi krajowej nr 7 zlokalizowany jest w sieci kompleksowej TEN-T w województwie małopolskim, w powiecie krakowskim na terenie gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków i stanowi fragment międzynarodowej drogi E77 Kaliningrad – Gdańsk – Elbląg – Warszawa – Radom – Kraków – Chyżne – Budapeszt.
W ramach inwestycji na terenie Krakowa przewidziano przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym, natomiast na terenie powiatu krakowskiego zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, szeroki pas dzielący uwzględniający rezerwę pod trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. W ramach przedsięwzięcia zaprojektowane są cztery węzły drogowe: „Łuczyce”; „Raciborowice”; „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony, składający się z węzłów: „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”.
Projekt obejmuje realizację obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się również budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Ponadto inwestycja obejmuje budowę oświetlenia i przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja przedsięwzięcia będzie wymagać budowy i przebudowy chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne oraz inne elementy infrastrukturalne. Całość uzupełnią urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące, oprócz barier energochłonnych, również oznakowanie pionowe i poziome.
Parametry techniczne: Klasa drogi: S; obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś. Całkowita wartość projektu to 1 040 262 265,96 zł, a wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 420 700 000,00 zł. Realizacja projektu obejmuje okres od 16.04.2020 r. do 31.12.2025 r.
Transport Drogowy
29 grudnia 2023 | Krajowy Plan OdbudowyPodpisano pierwsze dwie umowy na dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy
Podpisaliśmy dwie umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Będą to pierwsze środki z KPO przeznaczone na modernizację polskich dróg.
Więcej 02 maja 2022 | Transport DrogowyPrzepis na … bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Zapraszamy do zapoznania się z zaktualizowanym folderem informacyjnym o tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego „Przepis na… bezpieczeństwo w ruchu drogowym”.
Więcej 16 lutego 2022 | Transport DrogowyFundusze Europejskie w natarciu – obwodnica Stalowej Woli i Niska gotowa
Nie tak dawno, bo w październiku 2020 r., podpisaliśmy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na dofinansowanie budowy obwodnicy Niska i Stalowej Woli, a od dzisiaj możemy cieszyć się nową, komfortową drogą. Projekt to 194 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich.
Więcej 16 lutego 2022 | Transport DrogowyNowoczesny sprzęt dla policji z dofinansowaniem z funduszy UE
Motocykle wraz ze specjalistyczną odzieżą, laserowe mierniki prędkości, analizatory spalin, dymomierze, sonometry – to tylko niektóre zakupy, jakich będzie mogła dokonać Komenda Stołeczna Policji dzięki wsparciu środków z programu Infrastruktura i Środowisko.
Więcej
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15