Ponad 420 mln zł na II fazę projektu na budowę drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta)
13 grudnia 2023 r. podpisaliśmy umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta) o długości 18,29 km (inwestycja jest tzw. projektem fazowanym).
Odcinek drogi krajowej nr 7 zlokalizowany jest w sieci kompleksowej TEN-T w województwie małopolskim, w powiecie krakowskim na terenie gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków i stanowi fragment międzynarodowej drogi E77 Kaliningrad – Gdańsk – Elbląg – Warszawa – Radom – Kraków – Chyżne – Budapeszt.
W ramach inwestycji na terenie Krakowa przewidziano przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym, natomiast na terenie powiatu krakowskiego zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, szeroki pas dzielący uwzględniający rezerwę pod trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. W ramach przedsięwzięcia zaprojektowane są cztery węzły drogowe: „Łuczyce”; „Raciborowice”; „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony, składający się z węzłów: „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”.
Projekt obejmuje realizację obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się również budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Ponadto inwestycja obejmuje budowę oświetlenia i przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja przedsięwzięcia będzie wymagać budowy i przebudowy chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne oraz inne elementy infrastrukturalne. Całość uzupełnią urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące, oprócz barier energochłonnych, również oznakowanie pionowe i poziome.
Parametry techniczne: Klasa drogi: S; obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś. Całkowita wartość projektu to 1 040 262 265,96 zł, a wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 420 700 000,00 zł. Realizacja projektu obejmuje okres od 16.04.2020 r. do 31.12.2025 r.
Transport Drogowy

Nowy budżet UE 2028–2034 – co dalej z transportem
Polska będzie największym beneficjentem unijnej perspektywy finansowej 2028-2034. Oznacza to kontynuację wsparcia dla rozwoju nowoczesnej infrastruktury transportowej, z naciskiem na kolej, elektromobilność, cyfryzację logistyki oraz lepsze skomunikowanie regionów peryferyjnych.
Więcej
W CUPT nie mamy wakacji od Funduszy Europejskich
Od początku lipca 2025 r. dofinansowanie z Funduszy Europejskich otrzymały kolejne projekty o strategicznym znaczeniu dla zrównoważonego transportu, infrastruktury drogowej i mobilności miejskiej.
Więcej
Ogromne dofinansowanie z programu CEF Transport 2025 dla Polski
Polska otrzyma ponad 450 mln euro z Funduszy Europejskich na kolej i porty – m.in. Rail Baltica, szybka kolej Katowice–Ostrawa i modernizacja dostępu do portu w Świnoujściu.
Więcej
Nowy odcinek autostrady A2 z unijnym dofinansowaniem
765 mln zł z Funduszy Europejskich wesprze budowę nowego ponad 63-kilometrowego odcinka A2, który połączy Siedlce z Białą Podlaską. Rozbudowa autostrady A2 to jedno z kluczowych przedsięwzięć infrastrukturalnych na wschodzie Polski, które przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej, bezpieczeństwa drogowego oraz rozwoju gospodarczego regionu.
WięcejSkontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15