Wrocław modernizuje komunikację miejską. Pomoże kolejna dotacja z UE

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.
Wrocław modernizuje komunikację miejską. Pomoże kolejna dotacja z UE

 

Ponad 200 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko miasto przeznaczy na budowę dwóch nowych tras tramwajowych i jednej autobusowo-tramwajowej.
Umowy o dofinansowanie podpisali dzisiaj w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol.

Podpisanie umowy kończy etap ubiegania się o dotacje. Pieniądze dla Wrocławia są już pewne – wyjaśnił wiceminister rozwoju Witold Słowik, który uczestniczył w podpisaniu umów.

Formalnie inwestycje, dla których podpisano dzisiaj umowy, zostały podzielone na dwa projekty. W ramach pierwszego miasto zbuduje wydzieloną (odseparowaną od ruchu samochodów) trasę autobusowo-tramwajową łączącą osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Linia będzie przebiegać przez osiedla: Przedmieście Świdnickie, Szczepin, Muchobór Mały i Nowy Dwór. Długość nowej trasy wyniesie około 6,8 km. Koszt inwestycji to około 250 mln zł. UE dołoży prawie 110 mln zł. Trasa ma być gotowa w 2020 r.

Drugi projekt obejmuje budowę dwóch tras tramwajowych i jest jednym z etapów realizowanego przez miasto programu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu”. Pierwsza trasa będzie przebiegać ul. Hubską na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej. Nowy odcinek zepnie sieć trzech tras tramwajowych. Jego długość wyniesie niecały 1 km. Druga trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej - Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły) i będzie mieć 3,8 km długości. Wartość projektu to blisko 160 mln zł, a dofinansowania unijnego ponad 96 mln zł. To niejedyne inwestycje we wrocławską komunikację miejską, które dostały dofinansowanie z UE w ostatnich miesiącach. W czerwcu została podpisana umowa o dofinansowanie zakupu przez MPK Wrocław 56 nowoczesnych, wieloczłonowych tramwajów. W tym przypadku dotacja wyniosła prawie 160 mln zł. Jeśli chodzi o okoliczne gminy to również w czerwcu gmina Siechnice dostała 1,5 mln zł na budowę centrów przesiadkowych w Siechnicach i Świętej Katarzynie. Powstaną one przy planowanych do modernizacji stacjach kolejowych.

Program Infrastruktura i Środowisko to 115 mld zł z UE na najważniejsze w kraju inwestycje infrastrukturalne, m.in. kolejowe, drogowe, energetyczne czy środowiskowe. W województwie dolnośląskim z POIiŚ dofinansowano już 97 projektów kwotą 5,6 mld zł. Oprócz ww. inwestycji z zakresu transportu publicznego to m.in. fragmenty dróg ekspresowych S3, S5, obwodnica Wałbrzycha, gazociągi Lwówek-Odolanów i Czeszów-Wierzchowice. – W przyszłym roku planujemy kolejne umowy we wszystkich sektorach. Dofinansujemy m.in. budowę odcinka S3 Legnica – Lubawka – zapowiedział min. Słowik.

 

 

grafika STD
fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia