Tramwaj z pętli Wilczak do Naramowic z unijną dotacją

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.
Tramwaj z pętli Wilczak do Naramowic z unijną dotacją

 

Prawie 110 mln zł z UE dostanie Poznań na budowę nowej linii tramwajowej. Inwestycja będzie gotowa w 2022 r.

 Umowę o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko podpisali dzisiaj w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol.
- Podpisanie umowy oznacza, że inwestycja została dobrze oceniona. Miasto może być już pewne dofinansowania – wyjaśnił wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Najważniejszym elementem inwestycji jest budowa linii tramwajowej od istniejącej pętli Wilczak do osiedla Naramowice. Powstanie również wiadukt tramwajowy nad ul. Lechicką, parkingi rowerowe, a na przystankach zostanie zamontowany monitoring. Długość nowej linii wyniesie prawie 3,3 km. Koszt przedsięwzięcia to ponad
264 mln zł. Unia dołoży prawie 110 mln. Dobra infrastruktura komunikacyjna to zdrowy kręgosłup miasta, dlatego podpisanie umowy to dla nas wszystkich wielka rzecz – powiedział wojewoda Zbigniew Hoffmann. - To już kolejne dofinansowanie, które trafi do Poznania. To dowód na to, że rząd dba o dobro wspólne, dobro poznaniaków – dodał wojewoda.

Dla Poznania, oprócz dzisiejszej umowy, zagwarantowaliśmy już dofinansowanie dla 6 inwestycji z zakresu transportu publicznego. Obejmują one zakup nowych tramwajów i modernizację prawie 12 km linii – poinformował Słowik.

Program Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) to 115 mld zł z UE na najważniejsze w kraju inwestycje infrastrukturalne, m.in. kolejowe, drogowe, energetyczne czy środowiskowe. Do tej pory w województwie wielkopolskim dofinansowano z POIiŚ już 124 projekty kwotą 4,6 mld zł. Oprócz ww. inwestycji z zakresu transportu publicznego to m.in. odcinki ekspresowej S5 czy obwodnice Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu S11. W 2018 planowane jest podpisanie kolejnych umów w różnych sektorach, m.in. z zakresu gospodarki wodno-ściekowej w Turku, Wolsztynie, Wągrowcu i Kępnie.

 

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia