Trzy duże projekty transportowe z unijnym dofinansowaniem

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.

Jest zgoda Komisji Europejskiej na dofinansowanie z POIiŚ budowy drogi ekspresowej S2, odc. w. Puławska – w. Lubelska (bez węzła) oraz drogi ekspresowej S17, odc. Garwolin – Kurów. Unia przeznaczy też środki na budowę drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin (odc. Goleniów – Kiełpino).

Decyzje, zatwierdzające dofinansowanie wszystkich trzech dużych projektów, Komisja Europejska podjęła 28 lutego 2018 r. Środki na inwestycje pochodzić będą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (oś priorytetowa nr 3 „Rozwój  sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego”).

Projekt pn.: „Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska – w. Lubelska (bez węzła)” zakłada budowę Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” Inwestycja obejmuje województwo mazowieckie (warszawskie dzielnice: Ursynów, Wilanów i Wawer) oraz gminę Wiązowna w powiecie otwockim.

Projekt podzielono na trzy zadania:

Zadanie „A” – Projekt i budowa drogi ekspresowej S2 – Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) o długości ok. 4,62 km;

Zadanie „B” – Projekt i budowa drogi ekspresowej S2 – Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Przyczółkowa (z węzłem) do węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) o długości ok. 6,45 km;

Zadanie „C” - Projekt i budowa drogi ekspresowej S2 – Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła) o długości ok. 7,45 km;

Inwestycja ma być zrealizowana do 2020 r. Według ustaleń Komisji Europejskiej, całkowite koszty kwalifikowalne tego projektu wyniosą 458 597 101 euro (1 696 091 568,58 zł).

 Zdj. GDDKiA

Projekt pn.: „Budowa drogi ekspresowej S17, odc. Garwolin – Kurów” zakłada powstanie drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów (o długości  58,574 km) oraz drogi ekspresowej S12 (o długości 11,920 km), które zlokalizowane są w sieci bazowej (S17) oraz kompleksowej (S12) TEN-T.

Projekt składa się z następujących odcinków:

– Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów na odcinku Garwolin (koniec obwodnicy); – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego z podziałem na 2 części:

1: Garwolin (koniec obwodnicy) – Gończyce (koniec obwodnicy);

2: Gończyce (koniec obwodnicy) – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego;

–  Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów na odcinku granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – węzeł „Sielce” obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła) z podziałem na 3 części:

1. granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – węzeł „Skrudki” (wraz z węzłem);

2. węzeł „Skrudki” (bez węzła) – węzeł „Sielce” obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła);

3. odcinek dojazd do przeprawy mostowej na rz. Wiśle w m. Puławy”.

Droga ekspresowa S17/S12 przebiega przez woj. mazowieckie i lubelskie. W województwie mazowieckim zlokalizowana jest w powiecie garwolińskim na obszarze gmin Garwolin, Górzno, Sobolew i Trojanów. W województwie lubelskim - w powiecie ryckim na terenie miasta i gminy Ryki oraz gminy Ułęż, zaś w powiecie puławskim na terenie miasta Puławy oraz gmin: Puławy, Żyrzyn i Końskowola.

Projekt  o wartości 2 282 411 370,44  zł ma być zrealizowany do 2019 r. Całkowite koszty kwalifikowalne dla tej inwestycji wyniosą 321 777 603 euro – ustaliła Komisja Europejska (tj.: 1 178 476 685,47 zł).

Zdj. GDDKiA

Projekt pn.:„Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin, odc. Goleniów – Kiełpino” zakłada zaprojektowanie i  wybudowanie odcinka o łącznej długości 54,49 km.

Jego realizację podzielono na trzy części:

1. odcinek: Goleniów – Nowogard (S-3, węzeł Goleniów Północ /z węzłem/ - początek obwodnicy m. Nowogard);

2. odcinek: Nowogard – Płoty (koniec obwodnicy m. Nowogard – koniec obwodnicy m. Płoty);

3. odcinek: koniec obwodnicy m. Płoty – węzeł Kiełpino.

Inwestycja ma być rozliczona do końca 2021 r. Jej wartość to 1 154 002 854,98 zł. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, całkowite koszty kwalifikowalne projektu wyniosą 146 824 979 euro (537 731 068,72 zł).

 Zdj. GDDKiA

grafika STD
fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia