Dzień Transportu w ramach FEK z udziałem CUPT

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.

5 września w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy w strefie #PMPGPolskieMedia odbył się cykl debat poświęconych tematyce transportowej. Jedna z nich pt. „Polskie porty na fali” odbyła się z udziałem Przemysława Gorgola, p.o. Dyrektora CUPT. 

Głównym przyczynkiem do zorganizowania debaty na temat kondycji polskich portów były odnotowane w tym roku ich rekordowe wyniki przeładunkowe. Dostępne dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują na to, że w pierwszej połowie 2018 r. łączny obrót towaru wyniósł 45,291 mln ton, czyli o 8,403 mln ton więcej niż przed rokiem. W szczególności wysoki wynik może osiągnąć w tym roku Port Gdańsk. W 2017 r. tamtejsze przeładunki przekroczyły 40 mln ton, a już w tym roku mogą przekroczyć poziom 50 mln ton.

Obecnie trwają prace nad opracowaniem koncepcji Portu Centralnego w Gdańsku oraz nowoczesnego terminalu w województwie zachodniopomorskim. W fazie planowania jest także inwestycja dotycząca Portu Zewnętrznego w Gdyni. Część inwestycji, które nie pozostają bez znaczenia dla dalszego rozwoju polskich portów, jest dofinansowywana ze środków unijnych.

Fundusze Europejskie to potężny zastrzyk dla inwestycji kolejowych i drogowych wspierających polskie porty. Przemyślany rozwój infrastruktury to gwarant lepszych wyników przeładunkowych – podkreślił podczas debaty Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektor CUPT.  

Jak powinny być doinwestowane same porty? Jak na ich kondycję wpłynie przekop Mierzei Wiślanej? Czy pozwoli to na rozwój mniejszych portów w Elblągu i Ustce? W jaki sposób powinna zostać rozbudowana infrastruktura, by więcej towarów mogło być wywożonych z Wybrzeża dalej w głąb Polski i do naszych sąsiadów? Jaką rolę w rozwoju portów mają tzw. autostrady rzeczne? O tych i innych kwestiach dyskutowali uczestnicy debaty  „Polskie porty na fali”.

W debacie udział wzięli także Katarzyna Krzywda, Dyrektor Departamentu Gospodarki Morskiej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej; Wojciech Drzymała, Partner w dziale audytu ogólnego, szef zespołu doradczego dla sektora transportu, spedycji i logistyki w KPMG w Polsce; Andrzej Kensbok, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu oraz dr Grzegorz Wojarnik, wiceprezes zarządu Szczecińskiego Parku Przemysłowego. 

„Dzień Tranportu” został objęty patronatem Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi śródlądowej, Ministerstwo środowiska, Centrum Unijnych Projektów Transportowych i GDDKiA.

Videorelacja z debaty:

 

 

Więcej na temat tegorocznej edycji Forum Ekonomicznego w Krynicy: http://www.forum-ekonomiczne.pl/

 

 

STD TT fin

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia