WEBINAR CUPT - Dostępność w miejskim transporcie szynowym - podsumowanie spotkania

Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

14 maja w Centrum Unijnych Projektów Transportowych odbyło się spotkanie on-line, podczas którego został poruszony temat zapewnienia dostępności miejskiego transportu szynowego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Po poprzednim webinarze, który miał miejsce 24 listopada 2019 r. CUPT zlecił przygotowanie zbioru dobrych praktyk, które powinny być stosowane przy projektowaniu taboru tramwajowego. Przygotowaniem projektu zajęła się Spółdzielnia Socjalna FADO. Podczas spotkania w gronie przedstawicieli beneficjentów POIiŚ oraz ekspertów - projektantów, inżynierów i osób zajmujących się zamawianiem taboru, skonsultowano wszystkie proponowane przez FADO zapisy. Na podstawie przygotowanej ekspertyzy oraz bardzo ożywionej dyskusji i wymianie doświadczeń zostanie przygotowana propozycja zapisów do ewentualnego uzupełnienia „Standardów dostępności dla polityki spójności 2014-2020”, które stanowią załącznik nr 2 do "Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020”.

Niebawem dostępne będą szczegółowe materiały ze spotkania. Zachęcamy do śledzenia zakładki „Dostępność” na stronie internetowej CUPT.

Zachęcamy do lektury Biuletynu CUPT oraz zapoznanie się z rubryką „Transport dla wszystkich”, w której znajdziecie Państwo m.in. relacje z organizowanych wydarzeń CUPT oraz wiele innych ciekawych materiałów dotyczących Dostępności Plus.

transport dla wszystkich

biu
okładka
1 PDFsam Biuletyn Marzec 2020 1

Filtry

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia