Startuje budowa dworca Świdnik Miasto

Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Dworzec Świdnik Miasto powstanie w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego, będzie niewielkich rozmiarów, komfortowy, nowoczesny oraz proekologiczny.

Będzie to tzw. IDS- modułowy, czyli projekt typowy, gdzie zaimplementowano szereg nowoczesnych i zwiększających komfort podróżnych rozwiązań. W stosunku do starego dworca, który zostanie wyburzony, nowy będzie odznaczał się nowoczesną formą architektoniczną. Zaprojektowano go jako budynek parterowy, składający się z dwóch części połączonych wiatą, co sprawia, że tworzą one spójną całość funkcjonalno-użytkową.

Pierwsze z nich to część dworcowa, w której będzie mieścić się poczekalnia oraz toalety ogólnodostępne. W drugiej tzw. części miejskiej niewielki lokal komercyjny. Pod wiatą zaprojektowano stojaki dla rowerów, a także stację naprawy rowerów. Dominantą założenia architektonicznego będzie wieża zegarowa o wysokości prawie 8 metrów.

Nowy dworzec w Świdnik Miasto to jednak nie tylko nowoczesna architektura. Budynek będzie pozbawiony barier architektonicznych i dzięki temu w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ponadto na dworcu zaprojektowano szereg usprawnień dla osób niedowidzących i niewidzących – ścieżki prowadzące w budynku i jego otoczeniu, oznaczenia w alfabecie Braille`a, kontrastowe zestawienie dla wszystkich podróżnych będą również elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz system informacji głosowej. Na dworcu zastosowano szereg rozwiązań proekologicznych. Budynek zostanie wyposażony w system PSIM (Physical Security Information System) nadzorujący m.in. prace instalacji i urządzeń w celu optymalizacji zużycia mediów oraz ingerujący systemy bezpieczeństwa obiektu. Dodatkowo dworzec będzie posiadał pompę woda-powietrze, energooszczędne oświetlenie z automatyką, a na jego dachu zaprojektowano 12 paneli fotowoltaicznych do pozyskiwania „zielonej energii”. Na dworcu Świdnik Miasto poprawi się również bezpieczeństwo. W budynku zostaną zainstalowane nowoczesne systemy bezpieczeństwa: monitoring, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napędu, a także systemy przeciwpożarowe.

 

zdjęcie1

 

Zakres przedmiotowy inwestycji obejmuje w szczególności:

  • budowę nowych dworców systemowych: Garwolin, Łaskarzew Przystanek, Sadurki, Świdnik Miasto, Kraśnik, Kanie,
  • przebudowę i modernizację istniejących obiektów: Michalin, Józefów, Otwock, Celestynów, Pilawa, Życzyn, Trawniki, Chełm,
  • prace mające na celu dostosowanie dworców do wymagań osób o ograniczonej możliwości poruszania się: Dęblin, Nałęczów, Lublin,
  • dostosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • zagospodarowanie terenów wokół dworców,
  • budowę dróg dojazdowych i parkingów przed dworcami,
  • przywrócenie historycznego wyglądu obiektów w zakresie podlegającym ochronie konserwatorskiej,
  • zintegrowanie dworców z innymi środkami transportu.

 

zdjęcie2

 

Projekt: „Modernizacja wybranych dworców przy linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa - Dorohusk wraz z dworcem na st. Kraśnik położonym przy linii 68”

Beneficjent: Polskie Koleje Państwowe S.A.

Kwota całości projektu: 99 031 642,50 PLN

Wydatki kwalifikowane: 78 921 673,47 PLN

Kwota dofinansowanie UE: 67 083 422,44 PLN

 

Projekt jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Projekt zakłada budowę lub przebudowę łącznie 17 dworców kolejowych, w tym 8 zlokalizowanych w województwie mazowieckim w miejscowościach: Michalin, Józefów, Otwock, Celestynów, Pilawa, Garwolin, Łaskarzew Przystanek i Życzyn oraz 9 w województwie lubelskim: Dęblin, Nałęczów, Sadurki, Lublin, Świdnik Miasto, Trawniki, Kanie, Chełm i Kraśnik.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przechwytywanie copy copy
1 PDFsam Biuletyn CUPT czerwiec 1
biu

Filtry

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia