W Kraśniku powstanie nowy, komfortowy dworzec kolejowy. W obiekcie zostaną zastosowane udogodnienia dla wszystkich grup podróżnych oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne.

Nowy dworzec w Kraśniku zostanie wyposażony w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami: ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz tablice z planami dotykowymi dworca.

Na dworcu zostaną zainstalowane elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz monitoring, aby zwiększyć bezpieczeństwo.

W obiekcie zostaną zastosowane nowoczesne, proekologiczne rozwiązania techniczne czyli pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie oraz 12 paneli fotowoltaicznych. Cały budynek zostanie wyposażony w system PSIM (Physical Security Information System), który ma za zadanie nadzorować pracę instalacji i urządzeń w celu optymalizacji zużycia mediów oraz ingerujący system bezpieczeństwa obiektu.

Planowany termin udostepnienia dworca podróżnym to pierwszy kwartał 2021 roku.

 

Kraśnik

 

Zakres przedmiotowy inwestycji obejmuje w szczególności:

  • budowę nowych dworców systemowych: Garwolin, Łaskarzew Przystanek, Sadurki, Świdnik Miasto, Kraśnik, Kanie,
  • przebudowę i modernizację istniejących obiektów: Michalin, Józefów, Otwock, Celestynów, Pilawa, Życzyn, Trawniki, Chełm,
  • prace mające na celu dostosowanie dworców do wymagań osób o ograniczonej możliwości poruszania się: Dęblin, Nałęczów, Lublin,
  • dostosowanie obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych, 
  • zagospodarowanie terenów wokół dworców,
  • budowę dróg dojazdowych i parkingów przed dworcami,
  • przywrócenie historycznego wyglądu obiektów w zakresie podlegającym ochronie konserwatorskiej,
  • zintegrowanie dworców z innymi środkami transportu.

 

Krasnik2

 

Projekt: „Modernizacja wybranych dworców przy linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa - Dorohusk wraz z dworcem na st. Kraśnik położonym przy linii 68”

Beneficjent: Polskie Koleje Państwowe S.A.

Kwota całości projektu: 99 031 642, 50 PLN

Wydatki kwalifikowane: 78 921 673,47 PLN

Kwota dofinansowanie UE: 67 083 422,44 PLN

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP S.A.