Dwa nowe Impulsy 2 w Warszawskiej stajni SKM! - CUPT

Ekologiczna, nowoczesna kolej aglomeracyjna jest niezbędna do rozwoju współczesnych metropolii. Stołeczny przewoźnik kolejowy w ramach projektu dofinansowanego z funduszy unijnych kwotą przekraczającą 202,5 mln zł zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Pociągi zostały zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce, przez rodzimą firmę Newag z Nowego Sącza.

Nowe pociągi zapewnią więcej miejsc w godzinach szczytu

Zakup nowych pojazdów pozwoli również na wykonywanie pracy przewozowej na liniach dotychczas przez SKM nieobsługiwanych. Umożliwi formowanie składów w dowolnej konfiguracji. Uruchamianie w godzinach szczytu pociągów w tzw. podwójnym zestawieniu na obszarze aglomeracji warszawskiej, przyczyni się do poprawy funkcjonowania transportu w obszarze metropolii, zmniejszenia zatłoczenia komunikacyjnego w mieście oraz dostępności i mobilności miejskiej. Wydłużone składy pozwolą na zastąpienie przewozów pasażerskich wykonywanych przez innych przewoźników, wykorzystujących przede wszystkim takie środki transportu jak autobusy zasilane olejem napędowym.

Karta_projektu_pociąg_europejski.png

Każdy skład odpowiada potrzebom różnych grup pasażerów: rodziców podróżujących z dziećmi, młodzieży, osób z ograniczoną możliwością poruszania się czy rowerzystów. Do dyspozycji podróżnych będą: Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED.

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 22 mln pasażerów rocznie i stanowią istotny element Warszawskiego Transportu Publicznego. Można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do lotniska im. Fryderyka Chopina i podwarszawskich miejscowości: Otwocka, Legionowa, Radzymina, Sulejówka czy Pruszkowa.

Zakupione pojazdy są wyposażone w możliwość rekuperacji energii podczas hamowania. Tak jak wszystkie dotychczasowe jednostki trakcyjne SKM, pojazdy te są wyposażone w liczniki energii prądu stałego. Pojazdy wyposażono w innowacyjny system do optymalizacji sposobu jazdy pod względem zużycia energii, sprzężony z Europejskim Systemem Sterowania Pociągiem (ETCS), a także w system liczenia pasażerów umożliwiający rejestrację wsiadających oraz wysiadających na wszystkich przystankach przez wszystkie drzwi pojazdu.

Nowe Impulsy pojawią się w ruchu pasażerskim w pierwszym kwartale tego roku.

Wsparcie UE dla Warszawy

To nie przypadek, że jeden z prezentowanych pociągów jest w barwach europejskich. Ta duża inwestycja w ramach polityki spójności jest całkowicie zgodna z najważniejszymi priorytetami UE, których celem jest zapewnienie obywatelom czystszego transportu oraz zwiększenie terytorialnego rozwoju społeczno-gospodarczego i spójności. Projekt: Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitarnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego - etap I, realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej Warszawa pozyskała ponad 18 miliardów złotych z budżetu UE na inwestycje i rozwój, co w przeliczeniu daje ponad 10 tys. zł na jednego mieszkańca.

impuls_2_v2.jpg

Opis projektu:

Projekt składa się z 2 części:

  1. zakup taboru – 21 pojazdów, w tym 15 pojazdów o długości do 95 metrów i 6 pojazdów o długości do 75 metrów -  w trakcie realizacji,
  2. modernizacja stacji techniczno – postojowej (STP) Warszawa Szczęśliwice – zrealizowano.

Projekt: Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitarnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego - etap I.

Data zawarcia umowy o dofinansowanie: 04.04.2018 r.

Całkowita wartość projektu: 612 583 786,45 PLN

Dofinansowanie UE: 202 621 049,45 PLN

Ania_Włodarczyk_skm.jpg

Grafika: Anna Włodarczyk

okladka copy
okladka1
okladkasierpien

Filtry