Kolej na śląskie tory

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.
Kolej na śląskie tory

30 czerwca 2014 r. została zawarta umowa o dofinansowanie dla projektu Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik - Chałupki, którą ze strony PKP PLK S.A. podpisali Karol Depczyński i Wojciech Folejewski.

30 czerwca 2014 r. została zawarta umowa o dofinansowanie dla projektu Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik - Chałupki, którą ze strony PKP PLK S.A. podpisali Karol Depczyński i Wojciech Folejewski.


Inwestycja realizowana będzie na terenie województwa śląskiego (powiat miejski Rybnik, powiat wodzisławski i powiat raciborski). W jej ramach zostanie zrewitalizowany odcinek trasy Rybnik - Chałupki o długości 30 km, będący częścią linii kolejowych nr 140 Katowice Ligota - Nędza oraz nr 158 Rybnik Towarowy - Chałupki.


Celem projektu jest przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowych nr 140 i 158, co w efekcie będzie miało wpływ na usprawnienie usług transportowych oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego na tym odcinku. Efektem przedsięwzięcia będzie również poprawa przepustowości linii oraz skrócenie czasu przejazdu. Skutkiem polepszenia usług świadczonych na wskazanych liniach będzie także usprawnienie komunikacji między poszczególnymi ośrodkami regionu, a jego pozostałymi częściami oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej, co przyczyni się do rozwoju społeczno - gospodarczego tej części Śląska.


Realizacja robót obejmuje m.in. wymianę nawierzchni kolejowej, wymianę rozjazdów, naprawę nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowych, odbudowę odwodnienia powierzchniowego wraz z robotami towarzyszącymi branży automatyki i energetyki oraz wykonanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej.


Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach działania 7.1 - Rozwój transportu kolejowego. Wartość projektu to blisko 196,4 mln zł, z czego 124,8 mln zł stanowić będzie dofinansowanie z UE.

SLIDER PL copy
fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

Przewiń do góry