Komfortowo na kolei

Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
Komfortowo na kolei

Miliard złotych zainwestuje PKP Intecity S.A. w zakup nowoczesnych składów pasażerskich.

17 czerwca br. CUPT i PKP Intercity S.A. zawarły umowę o dofinansowanie projektu „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity S.A. - Etap II". Całkowita wartość inwestycji wynosi nieco ponad miliard złotych, z czego 574 mln PLN stanowić będzie wsparcie unijne w ramach działania 7.1 Programu Infrastruktura i Środowisko.


Projekt obejmuje zakup 20 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) przeznaczonych do realizacji międzywojewódzkich przewozów pasażerskich na terenie Polski. Pociągi będą kursowały w następujących relacjach: 
• Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin, 
• Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała.

Każdy zespół będzie wyposażony w: 
• klimatyzowaną bezprzedziałową przestrzeń pasażerską; 
• niską podłogę w części dostępnej dla pasażerów; 
• układ siedzeń: 
  2+1 w rzędzie - 1 klasa bezprzedziałowa; 
  2+2 w rzędzie - 2 klasa bezprzedziałowa;
• drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach; 
• urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich dla każdej strony pociągu; 
• wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem; 
• drzwi przejściowe otwierane i zamykane automatycznie; 
• 6 toalet w systemie zamkniętym, z czego 1 toaleta przystosowana do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz umożliwiająca przewijanie niemowląt; 
• gniazda elektryczne do zasilania laptopów, telefonów komórkowych; 
• elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji (monitory LED); 
• system informacji rozgłoszeniowej; 
• system liczenia pasażerów;
• system diagnostyki pokładowej;
• zintegrowany system pomiaru prędkości i drogi;
• system rejestracji parametrów jazdy;
• przyciski przywołania obsługi pociągu; 
• przyciski antynapadowe; 
• system monitoringu przedziałów pasażerskich; 
• stojaki na bagaż w każdym z wagonów; 
• przestrzeń na większy bagaż z możliwością mocowania rowerów (6 uchwytów); 
• wydzielone 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich w sąsiedztwie przedziału barowego z możliwością dostępu do niego; 
• przedział barowy.

Ponadto, elektryczne zespoły trakcyjne będą przystosowane do zamontowania systemu wzmacniania sygnału telefonów komórkowych oraz urządzeń WiFi.

Filtry

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia