Jest unijne wsparcie dla zakupu nowych pociągów

Przejdź do głównej treści
Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby zablokować działanie pilków cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności i Polityce plików Cookies.
Jest unijne wsparcie dla zakupu nowych pociągów

60 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności otrzyma spółka PKP Intercity na realizację projektu Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich.

Umowę o dofinansowanie inwestycji wartej blisko 148 mln zł podpisali 13 listopada br. przedstawiciele PKP Intercity S.A., Pan Marcin Celejewski, Prezes Zarządu i Pan Paweł Hordyński, Członek Zarządu oraz Pan Paweł Szaciłło, p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Inwestycja współfinansowana w ramach działania 7.1 - Rozwój transportu kolejowego Programu Infrastruktura i Środowisko obejmuje zakup 20 wagonów osobowych. Składy przeznaczone będą do obsługi połączeń międzywojewódzkich na trasie Warszawa - Kutno - Poznań - Szczecin, w pociągach kwalifikowanych EIC (tj. Express InterCity).

Wagony zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróżowania i będą wyposażone w:

• drzwi odskokowo-przesuwne ze wspomaganiem elektronicznym otwierania i zamykania (także czołowe i przedziałowe);
• system informacji pasażerskiej (wewnętrznej i zewnętrznej) łącznie z elektronicznym systemem rezerwacji miejsc; 
• zamknięty system WC;
• system informacji rozgłoszeniowej;
• klimatyzację (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja); 
• przejścia międzywagonowe „ciśnieniowo szczelne"; 
• gniazdka elektryczne do zasilania laptopów, telefonów komórkowych, itp. przypisane do każdego fotela; 
• urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej; 
• system monitoringu i przyciski antynapadowe.

Wagony będą również przystosowane do montażu urządzeń WiFi.

W przypadku wagonów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych przewidziano dodatkowo:

• poszerzone drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne wyposażone w urządzenie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym ruchowo, w tym na wózkach inwalidzkich; 
• przedział pasażerski, w którym znajduje się wydzielone miejsce dla 2 wózków inwalidzkich; 
• WC przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich.

Zakupiony tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (tj. będzie zgodny ze wspólnotowymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności dla kolei, tzw. specyfikacjami TSI).

SLIDER PL copy
fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

Przewiń do góry