Wsparcie dla „Bezpiecznego przejazdu"

Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
Logo Fundusze Europejskie Infrastruktura i Środowisko

Ponad 31 mln złotych otrzymają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na projekt kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd". 20 kwietnia 2017r. spółka podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na uruchomienie szeregu działań informacyjno-promocyjnych dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych.

Kampania będzie miała zasięg ogólnopolski, jednak PKP PLK S.A. we współpracy ze Strażą Ochrony Kolei wytypował tzw. czarne punkty, tj. przejazdy kolejowe lub tzw. „dzikie przejścia", na których doszło do wypadków z udziałem pieszych lub kierowców. 

Kampania „Bezpieczny przejazd" obejmie szeroko pojęte działania Public Relations, współpracę z mediami, kampanię zarówno outdoorową, jak i reklamową w prasie, Internecie, telewizji i radiu. Co ciekawe, w ramach projektu odbywać się będą spotkania edukacyjne, konkursy i różnego rodzaju eventy. Przekaz dla szerokiej grupy odbiorców zostanie zróżnicowany. Do dzieci (do 13 r. życia) skierowane będą działania m.in. poprzez spotkania w przedszkolach i szkołach, konkursy oraz gry. Poprzez blogi i działania w social media PKP będą starały się dotrzeć z przekazem do młodzieży (13-18lat). Natomiast szerokie działania prewencyjno-edukacyjne, wykłady i konferencje będą skierowane do rodziców, obecnych i przyszłych kierowców, instruktorów i podmiotów odpowiedzialnych za przygotowanie uczestników ruchu drogowego i zawodowych kierowców.Tak zróżnicowane i dostosowane do różnych grup wiekowych narzędzia zapewni skuteczny przekaz i, miejmy nadzieję, wzrost bezpieczeństwa i zmianę postaw podczas poruszania się po terenach kolejowych. 

Skuteczność przekazu kampanii oceni zaplanowane przez beneficjenta w projekcie badanie ewaluacyjne (będzie przeprowadzane 3-krotnie: w latach 2017, 2020 i 2023). Powstaną również analizy dot. postrzegania kampanii wśród jej interesariuszy, co pozwoli zweryfikować, czy wykorzystane kanały/narzędzia przekazu pozwoliły na skuteczne dotarcie z przekazem do każdej z grup odbiorców i, ewentualnie, pozwolą zmodyfikować sposoby realizacji takich kampanii w przyszłości.

O projekcie:

Kampania Społeczna „Bezpieczny przejazd"
Źródło dofinansowania: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
wartość projektu: 45 510 000,00 zł
wysokość dofinansowania UE: 31 450 000,00 zł

Filtry

fundusze
PL 1
f logo u
unia

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia