Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Transport drogowy w Zielonym Ładzie

typ szkolenia Webinarium dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc ilość miejsc nieograniczona
Początek
30 marca 2021 10:00
Zakończenie
30 marca 2021 13:00
Transport drogowy w Zielonym Ładzie

30 marca br. odbyło się 15 spotkanie Transportowego Obserwatorium Badawczego pod hasłem: Transport drogowy w Zielonym Ładzie.

Europejski sektor transportu drogowego odgrywa kluczową rolę w osiąganiu celów założonych w Europejskim Zielonym Ładzie poprzez dostarczanie odpowiednich rozwiązań, dzięki którym środowisko drogowe i infrastruktura będą bardziej zrównoważone, przyczyniając się w ten sposób do redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Sposoby, w jakie Państwa Członkowskie zdecydują się wypełnić swoje obowiązki w zakresie klimatu do 2030 roku, będą różnorodne. Realistyczne i przystępne kosztowo rozwiązania powinny stanowić znaczną ich część. Sektor transportowy jest jedynym sektorem w UE, w którym do tej pory nie poczyniono prawie żadnego postępu klimatycznego, a w ciągu nadchodzącego dziesięciolecia przewidywane jest w nim także najszybsze tempo wzrostu. Ze względu na brak postępów w sektorze transportowym, generowane przez niego emisje, które stanowiły niecałą jedną szóstą całkowitych emisji gazów cieplarnianych w UE, obecnie przekraczają już jedną czwartą. Niestety ma to negatywny wpływ na środowisko a więc na zdrowie i życie ludzi. 44 tys. osób umiera co roku w Polsce na choroby spowodowane zanieczyszczeniem powietrza. Przez pyły zawieszone umiera o 8% osób więcej zarażonych covid-19

Podczas spotkania TOB wspólnie z zaproszonymi ekspertami zadawaliśmy sobie pytanie jak to zmienić? Co równie ważne czy jesteśmy w stanie zmienić to tylko zmieniając transport? Celem spotkania było w szczególności zebranie informacji o możliwych działaniach na rzecz redukcji emisji z transportu drogowego oraz czasookresu w którym możliwa będzie redukcja szkodliwych emisji. Rozmawiano także o kosztach wdrożenia tych działań w skali kraju, miasta oraz przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego. W gronie znakomitych gości, ekspertów ze świata administracji, nauki i biznesu wymieniano się wiedzą, przemyśleniami i doświadczeniami na temat możliwości redukcji wpływu transportu na środowisko a także metod ich wyliczenia i zaplanowania.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top