facebook x youtube linkedin

Rodzaje projektów

W zakresie kolei poza TEN-T:

  1. budowa, modernizacja i rehabilitacja linii kolejowych, w tym z możliwością: instalacji ERTMS, budowy i modernizacji przystanków kolejowych, systemów zasilania trakcyjnego i sieci trakcyjnej, systemów sterowania ruchem kolejowym, systemów usprawniających zarządzanie przewozami pasażerskimi i towarowymi oraz obiektów inżynieryjnych;
  2. zabudowa ERTMS na liniach kolejowych;
  3. unowocześnienie taboru kolejowego służącego do realizacji przewozów pasażerskich o charakterze ponadregionalnym, wraz z niezbędną infrastrukturą dla jego utrzymania oraz zakup i modernizacja taboru kolejowego do realizacji przewozów towarowych;
  4. modernizacja lub przebudowa dworców, w tym infrastruktury obsługi podróżnych oraz infrastruktury i systemów służących poprawie jakości świadczonych usług (w tym m.in.: systemy dynamicznej informacji pasażerskiej, zakupu biletów, przechowywania bagażu, systemy służące integracji z innymi rodzajami transportu i osiągnięciu multimodalności);
  5. horyzontalne projekty multilokalizacyjne poprawiające konkurencyjność transportu kolejowego (w tym m.in.: modernizacja przystanków kolejowych i innej infrastruktury obsługi podróżnych i ich dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się; poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych na sieci kolejowej – np.  mostów, wiaduktów, kładek dla pieszych, przejść pod torami, przepustów; wzmocnienie zasilania trakcyjnego; likwidacja miejsc niebezpiecznych na liniach kolejowych – np. likwidacja lub zabezpieczenie nielegalnych przejść przez tory, modernizacja niestrzeżonych przejść przez tory lub kładek nad/przejść pod torami, modernizacja przejazdów drogowo-kolejowych lub ich zastępowanie skrzyżowaniami dwupoziomowymi, zabudowa elementów infrastruktury o podwyższonych parametrach bezpieczeństwa);
  6. projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa na kolei (w tym m.in.: doposażenie jednostek ratowniczych w pojazdy i/lub specjalistyczny sprzęt techniczny, tworzenie centralnych systemów monitorowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego, działania edukacyjne, zakup lub modernizacja pojazdów kolejowych i urządzeń zapewniających bezpieczeństwo na całej sieci linii kolejowych).

W zakresie kolei miejskich:

  1. budowa, modernizacja i rehabilitacja linii kolejowych (w tym z możliwością instalacji ERTMS, budowy i modernizacji przystanków kolejowych, zintegrowanych węzłów przesiadkowych, systemów zasilania trakcyjnego i sieci trakcyjnej, systemów sterowania ruchem kolejowym, systemów usprawniających zarządzanie przewozami pasażerskimi oraz obiektów inżynieryjnych);
  2. unowocześnienie taboru kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą służącą jego utrzymaniu.

Beneficjenci

Z unijnego dofinansowania mogą skorzystać:

  1. zarządcy infrastruktury kolejowej
  2. podmioty zarządzające infrastrukturą dworcową
  3. służby ratownicze zarządcy infrastruktury kolejowej, Komenda Główna i Komendy Wojewódzkie Państwowej Straży Pożarnej
  4. Urząd Transportu Kolejowego
  5. przedsiębiorstwa kolejowych przewozów pasażerskich
  6. spółki powołane specjalnie w celu prowadzenia działalności polegającej na wynajmowaniu/leasingu taboru kolejowego (tzw. ROSCO)
  7. przedsiębiorstwa kolejowe przewozów towarowych
  8. jednostki samorządu terytorialnego, w tym ich związki, stowarzyszenia i porozumienia, lub działające w ich imieniu jednostki i spółki specjalnego przeznaczenia.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

scroll back to top