- Konkursy
- Zakończone
- Działanie 3.1 Rozwój...
Działanie 3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
Składanie wniosku konkursowego
Status konkursu
Działanie 3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
Składanie wniosku
Centrum Unijnych Projektów Transportowych, 00-844 Warszawa, Plac Europejski 2; 22 262 05 00
Pytania dotyczące procedury wyboru projektów oraz składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu można przesyłać na email: konkursBRD@cupt.gov.pl
Pytania wraz z odpowiedziami będą opublikowane na dedykowanej stronie konkursu www.cupt.gov.pl
Pytania/wątpliwości powinny być zgłoszone najpóźniej do 15.03.2022
Pytania/wątpliwości, które wpłyną po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
W związku z zakończeniem weryfikacji Wniosków, złożonych w ramach konkursu CUPT opracowało Listę Rankingowa projektów.
Przekazaliśmy ją do akceptacji IZ POIiŚ.
Obecnie trwają procedury weryfikacyjne po stronie Instytucji Zarządzającej.
Pisma informujące o wyniku weryfikacji przekażemy do Państwa po zatwierdzeniu przez IZ POIiŚ Listy Rankingowej.
Rozstrzygnięcie konkursu
Na podstawie otrzymanej z IZ PO IiŚ akceptacji Listy ocenionych projektów w ramach konkursu nr POIiŚ.3.1/1/22 pn. „Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół w zakresie edukacji komunikacyjnej”, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w Priorytecie III „Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego”, w Działaniu 3.1. „Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T”, Dyrektor CUPT zatwierdziła Listę ocenionych projektów i tym 24.11.2022 r. przedmiotowy konkurs został rozstrzygnięty.
Dla Beneficjenta
Centrum Unijnych Projektów Transportowych Instytucja Pośrednicząca dla osi priorytetowych III/IV/V/VI Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 z siedzibą przy ul. Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
działając na podstawie art. 40 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 818 z późn. zm.) ogłasza nabór w trybie konkursowym wniosków o dofinansowanie w ramach:
Oś Priorytetowa III – Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego
Działanie 3.1 – Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
Przedmiot konkursu:
Dofinansowanie mogą uzyskać projekty dotyczące wyznaczenia, wyniesienia i doposażenia przejść dla pieszych w urządzenia lub obiekty zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz doposażenia szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego.
Do wydatków kwalifikowalnych zalicza się wydatki niezbędne do realizacji projektu poniesione w okresie kwalifikowalności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020 polegające na wyznaczeniu, wyniesieniu i doposażeniu przejść dla pieszych oraz doposażeniu szkół w narzędzia edukacyjne (zakup i montaż).
Przedmiotem dofinansowania mogą być wyłącznie:
a) Wyznaczanie przejść dla pieszych, oznakowanie (bezinwestycyjne)
b) Wyniesienie przejścia dla pieszych lub/i przejazdu dla rowerzystów – celem poprawy widoczności pieszych lub rowerzystów i wymuszenia zmniejszenia prędkości pojazdów zbliżających się do przejścia lub przejazdu;
c) Azyl dla pieszych – celem poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez zapewnienie bezpiecznej strefy oczekiwania i skrócenia odcinka przejścia przez jezdnię;
d) Ogrodzenie/balustrada – jako zabezpieczania powierzchni przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów;
e) Próg wyspowy, płytowy, listwowy – ograniczający prędkość pojazdów na drogach;
f) Wyświetlacz prędkości – w celu uspokojenia ruchu na newralgicznych odcinkach dróg, np. przy przejściach przez miejscowości, przed przejściami dla pieszych, przejazdami dla rowerzystów lub ostrymi zakrętami;
g) Wyświetlacz czasu (tzw. „sekundnik”) – dla pieszych lub rowerzystów – sygnalizatory akustyczne i wibracyjne na przejściach dla pieszych – zwiększające bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami wzroku lub słuchu.
h) Miasteczko rowerowe stacjonarne – czyli kompleks obiektów przeznaczonych do nauki przepisów ruchu drogowego i praktycznego szkolenia w zakresie ruchu pieszych oraz przede wszystkim do nauki jazdy na rowerze;
i) Miasteczko rowerowe mobilne – j.w w wersji mobilnej;
j) Miasteczko ruchu drogowego;
k) Symulator roweru (z wymiennym modułem: UTO, hulajnoga elektryczna) – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach;
l) Trenażer czasu reakcji – urządzenie przeznaczone do sprawdzania i podnoszenia sprawności w zakresie czasu reakcji na bodźce świetlne i obserwację otoczenia;
m) Symulator zderzenia (zasady działania pasów 3 punktowych i innych urządzeń zabezpieczających dzieci) – symulator pozoruje uderzenie czołowe pojazdu w stałą, nieruchomą przeszkodę z prędkością 6-10 km/h;
n) Symulator przejścia dla pieszych – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach szkolących dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w zakresie bezpiecznego korzystania z przejścia dla pieszych.
o) Koszty montażu
p) Gwarancje dla zakupionego sprzętu (gwarancja powinna obejmować okres trwałości projektu tj. co najmniej 5 lat od chwili zakupu)
q) Koszty zarządzania projektem – wydatki osobowe do 1% kosztów bezpośrednich (zadań w ramach Projektu)
r) Działania informacyjno-promocyjne realizowane siłami własnymi
Zakres od a) do g) jest kwalifikowalny pod warunkiem doposażenia lub wyznaczenia/ wyniesienia przejścia dla pieszych na drodze mającej status drogi publicznej (klasy GP, G, Z, L, D)
Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów:
Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi: 100 000 000,00 zł. Istnieje możliwość zwiększenia kwoty przeznaczonej na konkurs w trakcie trwania konkursu w drodze zmiany Regulaminu oraz zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy wdrożeniowej po rozstrzygnięciu konkursu.
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowanych.
Projekt będzie rozliczany uproszczonymi metodami rozliczania wydatków, o których mowa w art. 67 (1) lit. c i d rozporządzenia ogólnego, czyli kwotami ryczałtowymi i stawką ryczałtową. Koszty uproszczone zostaną wyliczone przez wnioskodawcę w projekcie budżetu, zgodnie z art. 67 (5) lit. aa) rozporządzenia ogólnego (tzw. metoda draft budget,). Szczegółowe zasady realizacji i wyliczania kosztów uproszczonych zostały określone w podrozdziale 6.6 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020 oraz w Wytycznych Komisji Europejskiej dotyczących uproszczonych form kosztów: Finansowanie według stawek zryczałtowanych, standardowe stawki jednostkowe, kwoty ryczałtowe.
Maksymalna wartość dofinansowania (UE) projektu w konkursie wynosi 457 550,00 złotych, co stanowi równowartości kwoty 100.000 EUR przeliczonej na PLN z wykorzystaniem miesięcznego obrachunkowego kursu wymiany stosowanego przez KE, publikowanego na stronie https://ec.europa.eu/budget/graphs /inforeuro.html aktualnego na dzień ogłoszenia konkursu.
Projekt/WoD może się składać z jednego lub kilku zadań. Zadanie jest to suma działań planowanych do realizacji w konkretnym okresie stanowiące całość związaną z konkretnym wskaźnikiem wykazanym w WoD.
W przypadku, jeśli potrzeby Wnioskodawcy przekroczą kwotę określoną w § 1 pkt 14 Regulaminu, Wnioskodawca może złożyć wnioski o dofinasowanie na więcej niż jeden Projekt. Na każdy Projekt musi zostać złożony odrębny WOD. Nie ma możliwości dzielenia zadania pomiędzy WoD-y. Zakresy rzeczowe projektów nie mogą się pokrywać.
Rodzaje podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie:
Konkurs jest organizowany dla gmin, gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych oraz gminnych osób prawnych (kod 403, 429, 439).
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie:
Wnioski o dofinansowanie należy składać w formie i liczbie określonej w Regulaminie Konkursu w terminie od 31.03.2022 roku 30.04.2022 roku.
Wymagane jest złożenie WOD w formie elektronicznej, tj. w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z edytowalną elektroniczną postacią wniosku i załączników. Kwalifikowanym podpisem elektronicznym powinien zostać opatrzony formularz wniosku o dofinansowanie oraz wszystkie wymagane oświadczenia. skrytka ePUAP: /CUPT/SkrytkaESP
Adres siedziby CUPT:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Wnioski, które wpłyną po terminie lub nie będą złożone w sposób przewidziany w Regulaminie, nie będą rozpatrywane (zostaną pozostawione bez rozpatrzenia).
W przypadku, gdy uchybienie terminowi na złożenie wniosku o dofinansowanie wynikać będzie bezpośrednio z wystąpienia COVID-19, CUPT może uznać wniosek za złożony z zachowaniem terminu, jeżeli opóźnienie w złożeniu wniosku nie przekroczyło 14 dni, zgodnie z art. 8 specustawy funduszowej (Ustawa z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. 2020 poz. 694 z późn. zm.).
Data wpływu wniosku jest rozumiana jako data wpływu wniosku do CUPT poprzez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej skrytka ePUAP: /CUPT/SkrytkaESP.
Konkurs nie jest podzielony na rundy.
Gdzie szukać informacji:
Szczegółowe informacje zawarte są w Regulaminie konkursu, który podany jest do publicznej wiadomości na internetowej (www.cupt.gov.pl) oraz na portalu (www.funduszeeuropejskie.gov.pl).
Kontakt w sprawie konkursu:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych, 00-844 Warszawa, Plac Europejski 2; tel. 22 262 05 00
Pytania dotyczące procedury wyboru projektów oraz składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu można przesyłać na email: konkursBRD@cupt.gov.pl
Pytania wraz z odpowiedziami będą opublikowane na dedykowanej stronie konkursu www.cupt.gov.pl.
Pytania/wątpliwości powinny być zgłoszone najpóźniej do 15.03.2022 r.
Pytania/wątpliwości, które wpłyną po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
Aktualizacja informacji 3.11.2022 r.
W związku z zakończeniem weryfikacji Wniosków, złożonych w ramach konkursu CUPT opracowało Listę Rankingowa projektów.
Przekazaliśmy ją do akceptacji IZ POIiŚ.
Obecnie trwają procedury weryfikacyjne po stronie Instytucji Zarządzającej.
Pisma informujące o wyniku weryfikacji przekażemy do Państwa po zatwierdzeniu przez IZ POIiŚ Listy Rankingowej.
Aktualizacja informacji 7.04.2022 r.
SPROSTOWANIE
Sprostowanie do odpowiedzi nr 144 opublikowanej na stronie CUPT w dniu 18.03.2022 r.
Prawidłowa odpowiedź:
Dane z Policji dotyczą możliwości oceny kryterium jak poniżej:
Dodatkowe merytoryczne I stopnia
1. Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego: zdarzenia drogowe
Opis kryterium
Liczba zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji) z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (na podstawie danych w ujęciu rocznym pozyskanych z Policji lub potwierdzonych przez Policję) z terenu gminy objętej projektem
1 pkt – 1 – 5 2 pkt – 6 – 20 3 pkt – powyżej 20
Podstawa oceny
1. Załącznik 4 – Dane w ujęciu rocznym pozyskane z Policji lub potwierdzone przez Policję
2. Opis w punkcie B .4.1 WoD
Nazwa kryterium
2. Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego: osoby zabite i ranne w wyniku zdarzeń drogowych
Opis kryterium
Liczba osób zabitych i rannych w wyniku zdarzeń drogowych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (na podstawie danych w ujęciu rocznym pozyskanych z Policji lub potwierdzonych przez Policję) z terenu gminy objętej projektem
1 pkt – 1 – 4 2 pkt – 5 – 10 3 pkt – powyżej 11
Podstawa oceny
1. Załącznik 4 – Dane w ujęciu rocznym pozyskane z Policji lub potwierdzone przez Policję
2. Opis w punkcie B .4.1 WoD
Aktualizacja informacji 1.04.2022 r.
WAŻNE – ZMIANA
W związku z uwagami przekazanym przez uczestników szkolenia w dn. 25.03. 2022 r., CUPT po ich analizie zmienił treść Oświadczenia Wnioskodawcy w związku z ubieganiem się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, stanowiącego Załącznik nr 1 do WOD. Zmianie uległa treść zapisów pkt 3 oświadczenia.
Wprowadzone obecnie zapisy nie obligują Wnioskodawcy do zabezpieczenia środków na etapie składania WoD, na cały zakres Projektu, jedynie na wkład własny (15%).
Oświadczenie w takim brzmieniu pozwoli na potwierdzenie spełnienia kryterium Wykonalność finansowa projektu, które jest określone w pkt 6 Horyzontalne Kryteria merytoryczne II stopnia.
Zmiana jest korzystna dla wszystkich potencjalnych aplikujących.
Ponadto, przypominamy, że zgodnie z § 6 ust 6 Regulaminu konkursu: „W trakcie oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów, na wezwanie IOK, zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wdrożeniowej, wnioskodawca może uzupełnić lub poprawić projekt w części dotyczącej spełniania kryteriów wyboru projektów w zakresie wskazanym w piśmie IOK, wzywającym do uzupełnienia/poprawy jego dokumentacji aplikacyjnej pod warunkiem, że zostało to przewidziane w przypadku danego kryterium. Warunkiem przyjęcia przez IOK oraz uwzględnienia w toku oceny udzielonych przez wnioskodawcę wyjaśnień lub wprowadzonych uzupełnień czy poprawek we wniosku i w załącznikach jest dokonanie tych czynności w terminie wskazanym w wezwaniu IOK. W przypadku przedstawienia wraz z uzupełnieniem/poprawą przez wnioskodawcę dokumentów, niezłożonych z pierwszą wersją WOD, data ich wytworzenia może wykraczać poza termin zakończenia naboru, o ile będzie z nich wynikło, że wnioskodawca spełnił warunki konkursu do daty zakończenia naboru.”
Załącznik nr 1 do WOD oświadczenie wnioskodawcy_zmiana36 KB
Aktualizacja informacji 1.04.2022 r.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych poniżej przekazuje do wiadomości kolejny zbiór zebranych pytań i odpowiedzi dot. przedmiotowego konkursu:
Pytania i odpowiedzi – szkolenie dla wnioskodawców
Aktualizacja informacji 1.04.2022 r.
SPROSTOWANIE
W odpowiedziach dla pytania 161 zamieszczonego w dn. 18.03.2022 poniżej na stronie CUPT znalazła się treść wprowadzająca w błąd. Sprostowanie informacji i właściwa treść zostaje zamieszczona poniżej.
„Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych, wysp azylu, stref oczekiwania, a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m”. Obszar oddziaływania dotyczy kryteriów, a nie kosztów kwalifikowanych. Kwalifikowalne są inwestycje w przejścia dla pieszych. Lokalizacja przejścia względem budynków użyteczności publicznej określona w pkt 3 Dodatkowych kryteriów merytorycznych I stopnia jest jedynie odpowiednio punktowana i nie ma wpływu na potencjalną kwalifikowalność.
Aktualizacja informacji 18.03.2022 r.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych poniżej przekazuje do wiadomości zbiór aktualnie zebranych pytań i odpowiedzi dot. przedmiotowego konkursu:
Aktualizacja informacji 18.03.2022 r.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zaprasza na szkolenie dla wnioskodawców zainteresowanych składaniem wniosków o dofinansowanie dla projektów dotyczących wyznaczenia, wyniesienia i doposażenia przejść dla pieszych w urządzenia lub obiekty zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach publicznych oraz doposażenia szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego. Szkolenie odbędzie się w dniu 25 marca 2022 roku, od godziny 9.30 w formie online.
W zależności od Państwa potrzeb i oczekiwań w zakresie tematu, szkolenie potrwa około 4-5 godzin i zakończy się około godziny 14:30.
W przypadku pytań związanych z organizacją szkolenia proszę o kontakt z Karoliną Ambroziak – e-mail: kambroziak@cupt.gov.pl, tel.: (022) 375 27 66.
Zgłoszenia prosimy przesyłać za pomocą formularza zgłoszeniowego, który będzie aktywny do 23 marca 2022 roku.
Odpowiedzi na zadane pytania
Tak, każda gmina jest uprawniona do złożenia wniosku aplikacyjnego (WOD).
Przebieg przez gminę sieci drogowej TEN-T nie ma znaczenia. W ramach konkursu wsparcie mogą otrzymać działania prowadzone na drogach wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych (klasy GP, G, Z, L, D).
Nie ma ustalonej minimalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie.
Tak, to jest prawidłowe przeliczenie. Dofinansowanie w ramach projektu wynosi 85%.
Nie ma takiego wymogu. Wymaganym potwierdzeniem gotowości technicznej projektu do jego realizacji jest prawo do dysponowania gruntami lub obiektami na cele projektu.
Należy potwierdzić prawo do dysponowania gruntem lub obiektem, na którym planuje się realizować projekt. Poprzez prawo do dysponowania nieruchomością należy rozumieć tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, przewidującego uprawnienia do wykonywania prac zw. związanych z projektem. Tym samym, wnioskodawca nie musi być każdorazowo właścicielem nieruchomości a do realizacji projektu wystarczające jest samo oświadczenie o dysponowaniu nią na cele projektu. Jeżeli realizacja projektu wymaga innych dokumentów niż wskazany powyżej należy je opisać w punkcie F.2.1 formularza WoD oraz wskazać, które z tych dokumentów są już dostępne lub określać spodziewaną datę ich uzyskania.
Tak. W przypadku zakresu od a do g (w § 2 ust 2 Regulaminu konkursu) wydatki są kwalifikowane pod warunkiem doposażenia lub wyznaczenia/ wyniesienia przejścia dla pieszych na drodze mającej status drogi publicznej (klasy GP, G, Z, L, D). W związku z powyższym przy określaniu lokalizacji każdego zadania należy w WoD podać status drogi.
Tak – Wymogiem jest jedynie prawo do dysponowania gruntami lub obiektami na cele projektu. Wymagane jest potwierdzenie tego faktu poprzez złożenie oświadczenia, do którego można załączyć np. zgoda zarządcy drogi).
Nie ma takiego wymogu. Wymaganym potwierdzeniem gotowości technicznej projektu do jego realizacji jest prawo do dysponowania gruntami lub obiektami na cele projektu. W kontekście horyzontalnego kryterium merytorycznego II stopnia nr 4 (Gotowość techniczna projektu do realizacji na poziomie wymaganym dla danego priorytetu / działania POIiŚ) z ogłoszenia o naborze nie wynika obowiązek dołączania jakichkolwiek dokumentów do wniosku o dofinansowanie.
Nie. Takie załączniki nie są wymagane w tym konkursie. Lista wymaganych załączników została określona w załączniku nr 2 do Regulaminu konkursu (wzór wniosku o dofinansowanie wraz z instrukcją).
Tak, jest ona określona w Regulaminie konkursu w § 6 Sposób dokonywania oceny projektów, ust 16 Minimalna wymagana suma punktów w kryteriach merytorycznych I stopnia, kwalifikującą projekt do wsparcia wynosi 10 punktów.
Nie. Kwalifikowalny zakres inwestycji w ramach przedmiotowego konkursu został określony w § 2 ust 2 Regulaminu konkursu.
Lista wymaganych załączników została określona w załączniku nr 2 do Regulaminu konkursu (wzór wniosku o dofinansowanie wraz z instrukcją).. Ponad te wymienione powyżej należy załączyć miedzy innymi dane w ujęciu rocznym pozyskane z Policji lub potwierdzone przez Policję oraz Mapę.
Inwestycja może mieć zakres szerszy niż zakres rzeczowy określony w ww. paragrafie Regulaminu, jednakże trzeba mieć na uwadze, że kwalifikowane jedynie będą koszty określone w ww. paragrafie. Proszę o zwrócenie uwagi na zapisy w WOD w części C KOSZT CAŁKOWITY I KOSZT KWALIFIKOWALNY, a szczególnie w części C.2 Obliczanie całkowitych kosztów kwalifikowalnych i wysokości dofinansowania UE, gdzie należy określić wartość elementów kwalifikowalnych. Zapisy dot. zakresu rzeczowego muszą być skorelowane z treścią zaprezentowaną w pkt WOD: B.3 Opis projektu. W instrukcji wypełnienia tego elementu WOD określono m.in.: „(…) należy również wskazać, które elementy przedmiotowego opisu projektu są kwalifikowalne, a które niekwalifikowalne zgodnie z katalogiem kosztów zawartym w Regulaminie konkursu oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz w załączniku nr 7 do SzOOP oraz wkładu niepieniężnego w ramach POIiŚ na lata 2014-2020”. Dlatego też nie będą kwalifikowalne np. prace związane z przebudową np. wymiana istniejącej nawierzchni (z kostki betonowej, kostki kamiennej i nawierzchni bitumicznej) lub budowa chodnika, instalacja lamp doświetlających.
Zgodnie z zapisami Umowy o Dofinasowanie stanowiącej załącznik nr 5 do Regulaminu konkursu, projekt nie jest rozliczany systemem zaliczkowym. Dofinansowanie zostanie wypłacone jako refundacja poniesionych kosztów. Beneficjent rozliczy Projekt poprzez złożenie jednego Wniosku o płatność – końcowego, w którym przedstawi osiągnięte wskaźniki tj. rozliczy zrealizowanie zakresu rzeczowego Projektu.
Tak, może. Wnioskodawca w ramach projektu może zrealizować kilka zadań. Proponujemy przyjęcie np. jednego przejścia jako jednego zadania. Każde z zadań będzie osobnym wskaźnikiem, co ułatwi rozliczenie finansowe oraz rzeczowe projektu.
17 Jakie dane potwierdzające spełnienie kryteriów powinny być w potwierdzeniu z Policji?
Rozwiń ZwińDane, które mają być ujęte w rocznym potwierdzeniu pozyskane z Policji lub potwierdzone przez Policję do wniosku określone są w opisie kryteriów określonych w Załączniku nr 4 do Regulaminu (patrz: Dodatkowe kryteria merytoryczne I stopnia, kryterium: „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego: zdarzenia drogowe” Liczba zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji) z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (na podstawie danych w ujęciu rocznym pozyskanych z Policji lub potwierdzonych przez Policję) z terenu gminy objętej projektem oraz kryterium: „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego: osoby zabite i ranne w wyniku zdarzeń drogowych” Liczba osób zabitych i rannych w wyniku zdarzeń drogowych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (na podstawie danych w ujęciu rocznym pozyskanych z Policji lub potwierdzonych przez Policję) z terenu gminy objętej projektem.
W przypadku, gdy będzie taka konieczność informacja zostanie zamieszczona na stronie IOK w terminie 7 dni przed zakończeniem naboru.
Nie, konkurs skierowany jest do gmin, gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych oraz gminnych osób prawnych (ogólny kod 403 pojawia się tylko dlatego, że nie ma oddzielnego kodu dedykowanego wyłącznie gminom).
Dokumentacja potwierdzającą przeprowadzone szacowanie wartości powinna być oparta na realnych danych tj. rozeznaniu rynku lub ofertach złożonych przez potencjalnych wykonawców, lub na podstawie realnych danych historycznych (nie starszych niż 3 lata od dnia składania WOD) posiadanych przez wnioskodawcę np. realizowanych w poprzednich latach inwestycjach/ zakupach/ remontach). Notatka z przeprowadzenia rozmów telefonicznych nie jest wystarczającym sposobem udokumentowania rozeznania rynku.
Tak może być to wydruk e-mail
Tak – oferta powinna zostać uzyskana od co najmniej dwóch firm
Oferta powinna zostać uzyskana od co najmniej dwóch firm.
Tak na terenie szkoły. Należy wziąć pod uwagę fakt, że szkoła odpowiada przez 5 lat za sprzęt wiec w jej interesie jest aby był na terenie należącym do szkoły.
Nie. Wydatki są kwalifikowalne zgodnie z okresem kwalifikowalności dla obecnej perspektywy finansowej. Zapis „Okres kwalifikowalności wydatków jest ustalany indywidualnie dla każdego projektu” oznacza jedynie, że w jednym z potencjalnych projektów można określić zakończenie okresu kwalifikowalności wydatków w dn. 25.09.2023 r. a w innym projekcie będzie ono określone na dzień 13.04.2023.
Tak. Wydatki są kwalifikowalne zgodnie z okresem kwalifikowalności dla obecnej perspektywy finansowej. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że nie można finansować projektów zakończonych przed złożeniem wniosku.
W ramach konkursu mogą być kwalifikowalne działania informacyjno-promocyjne wykonywane samodzielnie przez Wnioskodawcę lub zlecane poza reżimem ustawy Pzp. Oznacza to, że można zlecić wykonywanie działań informacyjno-promocyjnych firmie zewnętrznej, o ile do zamówienia takiego nie ma obowiązku stosowania ustawy Pzp.
W ramach tego zakresu kwalifikowane są działania m. in. takie jak wytyczanie miejsc umożliwiających bezpieczne przekroczenie jezdni poprzez odpowiednie oznaczenia specjalnymi znakami drogowymi takimi jak: pionowy znak informacyjny D-6 oraz oznaczenia poziome w postaci pasów (znak P-10) oraz linii P-4. Dodatkowo zakres ten proponujemy poszerzyć o działania zapewniające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami takimi jak: oznaczenia z wykorzystaniem elementów fakturowych dla osób niewidomych w postaci płytek ostrzegawczych i kierunkowych („naklejanych”).
Historia aktualizacji załączników
W związku z nadchodząca publikacją listy zatwierdzonych projektów w ramach konkursu BRD oraz planowanym podpisaniem umów o dofinansowanie dodajemy wzór Umowy dotyczącej powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wraz z niezbędnymi załącznikami.
W związku z trwającą oceną wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach konkursu nr POIiŚ.3.1/1/22 pn. Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół w zakresie edukacji komunikacyjnej realizowanego w ramach POIiŚ, Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego Działanie 3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, z uwagi na znaczną ilość złożonych wniosków i czasochłonny proces oceny, zaistniała konieczność wydłużenia czasu na rozstrzygnięcie konkursu do końca października 2022 r. IOK poinformuje Wnioskodawców o rozstrzygnięciu konkursu, zgodnie z Regulaminem.
Ponadto uproszczony został wzór załącznika nr 7 do umowy o dofinansowanie pn. Opis Projektu.
Zaktualizowany Harmonogram konkursu nr POIiŚ.3.1/1/22 oraz załącznik nr 7 do umowy o dofinansowanie (Opis Projektu) zostały zamieszczone w plikach do pobrania poniżej.
- Regulamin konkursu nr POIiŚ.3.1 2022-03-02 12:59 417 KB | mswo Pobierz pliki
- Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu (regulamin KOP)_28_02_2022 2022-03-02 12:59 49 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu (Ogłoszenie)_28_02_2022 2022-03-02 12:59 344 KB | pdf Pobierz pliki
- Załącznik nr 4 do Regulaminu konkursu_(Kryteria OŚ III BRD) 2022-03-02 12:59 473 KB | pdf Pobierz pliki
- Załącznik nr 6 do Regulaminu konkursu (Harmonogram) - 10.10.2022 2022-10-10 10:03 44 KB | pdf Pobierz pliki
- Załącznik nr 1 do WOD oświadczenie wnioskodawcy 2022-04-13 12:36 36 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu -Wzór WOD wraz z instrukcją wypełniania 2022-03-02 12:59 364 KB | mswo Pobierz pliki
- Załącznik nr 2 do WOD oświadczenie wnioskodawcy 2022-03-02 12:59 29 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załącznik nr 3 do WOD oświadczenie wnioskodawcy 2022-03-02 12:59 30 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załącznik nr 5 do Regulaminu konkursu (UoD) 2022-03-02 12:59 176 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załącznik nr 7_do UoD_Opis Projektu - 10.10.2022 2022-10-10 10:16 16 KB | vnd. Pobierz pliki
- Załącznik nr 9_do UoD_Wzór_oświadczenia_o_zmianie_rachunku_bankowego 2022-03-02 12:59 63 KB | rtf Pobierz pliki
- Załącznik nr 11_do UOD_Oświadczenia o kwalifikowalności podatku od towarów i usług 2022-03-02 12:59 78 KB | rtf Pobierz pliki
- Załącznik nr 11a_do UoD_Oświadczenia o kwalifikowalności podatku od towarów i usług składane wraz z wnioskiem o płatność końcową 2022-03-02 12:59 81 KB | rtf Pobierz pliki
- Załącznik nr 12_do UoD_Zestawienie wskaźników do monitorowania postępu rzeczowego Projektu 2022-03-02 12:59 84 KB | rtf Pobierz pliki
- Załącznik nr 13_do UoD__Obowiązki informacyjne Beneficjenta 2022-03-02 12:59 1 MB | pdf Pobierz pliki
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych 2022-11-21 11:31 70 KB | DOCX Pobierz pliki
- Załączniki nr 3-9 do UPPDO 2022-11-21 11:31 62 KB | DOCX Pobierz pliki
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15