Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa.
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 27 listopada 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 3 000 830 693,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 790 193 403,71 PLN
Dofinansowanie: 1 125 000 000,00 PLN
Celem inwestycji jest rozwój systemu metra na terenie m.st. Warszawy w woj. mazowieckim i dokończenie budowy II linii metra w dzielnicy Bemowo wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory (Karolin).
Projekt znajduje się na jednym z głównych ciągów komunikacyjnych miasta na osi zachód-wschód, łączy centrum ze skupiskami miejsc pracy i osiedlami mieszkaniowymi. Przedsięwzięcie obejmuje następujące elementy: Podprojekt A: dokończenie budowy II linii metra na odcinku zachodnim, tj. budowę 3 stacji oraz Stacji Techniczno-Postojowej Mory (Karolin) i Podprojekt B: zakup 7 szt. taboru metra.
W ramach realizacji ostatniego etapu odcinka zachodniego od szlaku za stacją C4 „Bemowo” do STP Mory (Karolin) powstaną:
• 3 stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin wraz z torami odstawczymi;
• 2 wentylatornie szlakowe: V2 i V3;
• tunele szlakowe: D2, D3, D4;
• tunel łączący pierwszą stację ze stacją techniczno-postojową Mory (Karolin): D1;
• Stacja Techniczno-Postojowa Mory (Karolin).
Celem strategicznym projektu jest zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców warszawskiego obszaru metropolitalnego oraz rozwój i integracja systemów transportu publicznego w Warszawie. Projekt będzie realizowany na terenie dzielnicy Bemowo w Warszawie, a także na terenie gm. Ożarów Mazowiecki. Beneficjentem, tj. instytucją odpowiedzialną za realizację przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa. W zakresie realizowanego projektu Inwestor – m.st. Warszawa jest reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Metro Warszawskie Sp. z o. o. (jednoosobowa spółka m. st. Warszawy, MW) w ramach projektu działa w imieniu i na rzecz ZTM w Warszawie pełniąc funkcję inwestora zastępczego. Właścicielem powstałej w ramach projektu infrastruktury będzie m. st. W-wa, a taboru – MW.
Koszty kwal. w projekcie to m.in.: wynagrodzenie za opracowanie dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu: projektowej, przetargowej, wydatki poniesione na opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych decyzji adm. na etapie przygotowania przedsięwzięcia, wydatki związane z nabyciem prawa do dysponowania nieruchomościami (m.in. wywłaszczenia, odszkodowania, inne), wydatki na przygotowanie terenu do robót, na wykonanie prac wynikających z decyzji administracyjnych, rob. bud.–montaż. związane z realizacją projektu wykonywane przez Generalnych Wykonawców, rob. dodatkowe niezbędne do realizacji projektu, waloryzacja kontraktów, zakup 7 szt. taboru do obsługi I i II linii metra, dział. związane z promocją i informowaniem społ. o udziale UE w finansowaniu proj. opisane w zał. nr 11 do wniosku, wydatki osobowe (3 etaty) – wynagrodzenie pracowników zaangażowanych w realizację projektu, w tym regulaminowych dodatków wraz z kosztami pracodawcy. Wszystkie koszty są niezbędne do realizacji projektu i zostaną poniesione zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.
Kosztami niekwalifikowalnymi będą: podatek VAT, przygotowanie dokument. aplikacyjnej, koszty inwestorstwa zastępczego, wydatki na zapewnienie zaplecza nadzoru inwestorskiego, opłaty związane z uzyskaniem decyzji administracyjnych – usunięcie drzew i krzewów, komplet fabrycznie nowych części zamiennych dla taboru, podlegających obligatoryjnym wymianom szybko zużywających się oraz takich części, które mogą być potencjalnie narażone podczas eksploatacji na zniszczenie/uszkodzenie (w tym na skutek aktów wandalizmu).
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15