facebook x youtube linkedin

Umowy

Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I – faza II

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.04. Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.02. Kolej w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 13 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 01 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 947 651 973,59 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 700 391 396,65 PLN

Dofinansowanie: 595 332 687,15 PLN

 

Projekt „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I – faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice nieujętych w ramach fazy I projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I”.

 

W skład powyższych prac wchodzi w szczególności przebudowa:

• 2-torowej linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie;

• 2–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;

• 1–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;

• 1-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;

• 2-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;

• 1-torowej linii kolejowej nr 145 na odcinku JUP PBSZ – Radzionków;

• 1-torowej linii kolejowej nr 127 na odcinku Radzionków – Tarnowskiego Góry TGB T3;

• 1-torowej linii kolejowej nr 128 na odcinku Radzionków – Nakło Śląskie T4;

• 1-torowej linii kolejowej nr 165 na odcinku Bytom Bobrek – Bytom Karb;

• 1-torowej linii kolejowej nr 181 na odcinku Herby Nowe – Kępno;

• 1–torowej linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice;

• 1–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;

• 2–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;

• 1–torowej linii kolejowej nr 687 na odcinku Kalina – Herby Stare;

• 1–torowej linii kolejowej nr 704 na odcinku Herby Stare – Herby Nowe;

• 1-torowej linii kolejowej nr 542 na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola Karsznice;

• 1-torowej linii kolejowej nr 739 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola;

 

Dodatkowo, w zakres Projektu wchodzi:

• budowa 2 wiaduktów kolejowych i 1 wiaduktu drogowego;

• przebudowa/modernizacja 13 wiaduktów kolejowych i 3 mostów kolejowych;

• budowa 2 przystanków osobowych (Chorzów Uniwersytet, Bytom Północ);

• modernizacja 5 stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i 1 przystanku osobowego Radzionków Rojca;

• przebudowa urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.),

• przebudowa sieci trakcyjnej,

• budowa/przebudowa linii potrzeb nietrakcyjnych,

• przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetyki nN,

• zabudowa komputerowych urządzeń srk.

 

W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II przebudowanych zostanie 129,097 km linii 2-torowej, oraz 24,531 km linii 1-torowej. Projekt zostanie zrealizowany w formule Buduj oraz Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny, na terenie województwa pomorskiego.

 

Powyższy zakres zostanie zrealizowany w ramach dziesięciu Zadań:

1. Dokumentacja projektowa dla odcinka Nakło Śląskie – Kalina (LOT B);

2. Roboty budowlane na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie (LOT A);

3. Roboty budowlane na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki (LOT C);

4. Roboty budowlane na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D);

5. Zarządzanie i nadzór nad LOT A;

6. Działania informacyjne i promocyjne;

7. Umowy przyłączeniowe;

8. Wykup gruntów.

 

W Umowie nie ujęto rezerwy na nieprzewidziane wydatki.

Planuje się, iż po realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące elementy oraz parametry techniczne linii:

• maksymalna prędkość – pociągi pasażerskie V=140 km/h, pociągi towarowe V=120 km/h.

• nacisk na oś 221 kN oraz 245 kN dla obiektów inżynieryjnych nowych i modernizowanych.

 

W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top