facebook x youtube linkedin

Umowy

Beneficjent: Komendant Stołeczny Policji

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.03 Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego (sieć dróg)

 

Data zawarcia umowy: 14 maja 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 maja 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 48 668 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 48 668 000,00 PLN

Dofinansowanie UE: 39 372 718,49 PLN

Cel główny projektu:

Zwiększenie skuteczności działań Policji w zakresie poprawy/ochrony bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zakup nowoczesnego sprzętu, a także przeprowadzenie szkoleń przyczyni się do sprawniejszej i efektywniejszej realizacji zadań przez policjantów w zakresie podejmowania interwencji drogowych.

W ramach projektu zaplanowano zakup 100 szt. samochodów osobowych oznakowanych o podwyższonych parametrach; zakup 100 szt. laserowych mierników prędkości z rejestracją obrazu wraz z instruktażem dla przyszłych użytkowników – 200 policjantów; szkolenie z doskonalenia techniki jazdy samochodem z elementami jazdy w kolumnie i pościgu dla 400 policjantów; informacje i promocje (zakup materiałów informacyjno- promocyjnych): Zakup tablicy promocyjnej (pamiątkowej).

Beneficjent: Komendant Główny Policji

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.03 Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego (sieć dróg)

 

Data zawarcia umowy: 14 maja 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 maja 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 28 750 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 28 750 000,00 PLN

Dofinansowanie UE: 23 148 336,24 PLN

Przedmiotem projektu zakup 600 szt. laserowych mierników prędkości z rejestracją obrazu wraz z instruktażem dla przyszłych użytkowników. Głównym celem projektu jest zwiększenie skuteczności działań Policji w zakresie poprawy/ochrony bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Beneficjent: Komendant Stołeczny Policji

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.03 Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego (sieć dróg)

 

Data zawarcia umowy: 9 maja 2025 r.

Data rozpoczęcia: 26 marca 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 60 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 60 000 000,00 PLN

Dofinansowanie UE: 30 000 000,o0 PLN

Przedmiotem projektu jest zakup 220 szt. samochodów w policyjnej wersji oznakowanej z napędem hybrydowym oraz 40 szt. samochodów w policyjnej wersji nieoznakowanej, wyposażonych w silnik spalinowy o podwyższonych parametrach technicznych oraz wyposażonych w pokładowy wideorejestrator.

Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego dzięki podniesieniu skuteczności działań interwencyjnych poprzez zakup pojazdów na potrzeby Komendy Stołecznej Policji (KSP).

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.03 Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego (sieć dróg)

 

Data zawarcia umowy: 24 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 688 944 795,64 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 396 171 228,30 PLN

Dofinansowanie UE: 336 745 544,05 PLN

Projekt polega na budowie obwodnicy, o łącznej długości 13,814 km, ramach dwóch kontraktów realizowanych w systemie Projektuj i Buduj: „Budowa obwodnicy Opatowa w ciągu drogi S74 i DK9” o dł. 10,782 km oraz łącznika północnego obwodnicy Opatowa w ciągu DK74 o dł. 3,032 km. Obwodnica zlokalizowana częściowo w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się we wschodniej części województwa świętokrzyskiego, na terenie powiatu opatowskiego, w gminach Opatów, Sadowie i Lipnik.

Zakres inwestycji: budowa dwujezdniowego odc. drogi ekspresowej S74 , dwujezdniowego odc. klasy GP DK9 oraz jednojezdniowego odc. klasy GP łącznika DK74, budowa 2 węzłów drogowych, skrzyżowań, dróg w liniach rozgraniczających o funkcji innej niż krajowa, obiektów inżynierskich, systemu odwodnienia terenu, urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekrany, przejścia dla zwierząt, przepusty), infrastruktury dla pieszych, oświetlenia drogowego, zatok postojowych do ważenia pojazdów, przejazdów i wjazdów awaryjnych, budowa/przebudowa infrastruktury pod i naziemnej (m.in. kanałów technologicznych, sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, urządzeń teletechnicznych, melioracyjnych, hydrologicznych), budowa urządzeń BRD m.in oznakowanie, bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe czy ogrodzenia. Parametry techniczne: Klasa dróg: S i GP; Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś; Kategoria ruchu: KR 6 i KR 5 Cele projektu:

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 28 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 23 maja 2025 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 246 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 200 000 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 200 000 000,00 PLN

Celem Przedsięwzięcia jest poprawa przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów, podniesienie komfortu jazdy, poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymaniowych.

Zakres Przedsięwzięcia obejmuje w szczególności następujące prace:

  • regulację torów w planie i profilu;
  • mechaniczne oczyszczenie podsypki (na wybranych odcinkach);
  • wymianę podkładów na nowe (na wybranych odcinkach);
  • kompleksową renowację przytwierdzeń podkładów kolejowych na odcinku Strzelce Opolskie – Opole Groszowice;
  • rozbiórkę i odbudowę nasypu w km 88,400-88,600 linii nr 132 (miejsce dawnej katastrofy);
  • mechaniczne podbicie torów i rozjazdów (na wybranych odcinkach);
  • wymianę 1 rozjazdu na stacji Toszek;
  • zabudowę 1 przejścia rozjazdowego w stacji Tarnów Opolski;
  • wymianę 27 napędów zwrotnicowych;
  • zabudowę urządzeń srk na stacji Błotnica Strzelecka;
  • zabudowę światłowodu na odcinkach Kotulin – Ligota Toszecka – Toszek – Strzelce Opolskie oraz w stacji Toszek;
  • remont 1 mostu kolejowego, w km 61,590 linii nr 132;
  • remont 4 wiaduktów kolejowych (w km 50,918, km 67,526, 70,654 i 76,343 linii nr 132);
  • remont 1 przejścia pod torami (w km 66,968 linii nr 132);
  • modernizację 3 stacji (Błotnica Strzelecka, Strzelce Opolskie, Tarnów Opolski) przystanków osobowych (Ligota Toszecka, Kotulin), w tym w szczególności modernizację 10 peronów (Błotnica Strzelecka – 2, Strzelce Opolskie -2, Ligota Toszecka – 2, Kotulin – 2, Tarnów Opolski – 2);
  • dostosowanie sieci trakcyjnej do nowych układów stacyjnych (budowa przejść rozjazdowych, regulacja sieci);
  • zabudowę EOR w rozjazdach w stacjach Toszek, Otmice oraz Tarnów Opolski;
  • modernizację 28 przejazdów kolejowo – drogowych.

W wyniku realizacji Przedsięwzięcia zostaną osiągnięte następujące parametry techniczne linii nr 132:

  • dla pociągów pasażerskich:
    – V=160 km/h odcinek w km: 50,918 – 66,071; 68,078 – 71,278; 73,509 – 80,375; 81,284 – 84,047; 85,911 – 94,281,
    – V=140 km/h odcinek w km: 71,278 – 72,855; 73,055 – 73,509; 84,047 – 85,911;
    – V=130 km/h odcinek w km: 80,589 – 81,284,
    – V=120 km/h odcinek w km: 40,111 – 50,918; 72,855 – 73,055; 80,375 – 80,589;
    – V=100 km/h odcinek w km: 66,071 – 68,078.
  • dla pociągów towarowych:
    – V= 120 km/h odcinek w km: 40,111 – 94,281

Dodatkowo, osiągnięty zostanie nacisk 221 kN/oś dla odcinka 40,111 – 94,281.

Przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach zadań:

  • Zadanie 1) „Prace na odcinku Pyskowice – Opole Groszowice”;
  • Zadanie 2) „Nadzór inwestorski. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowany w trybie ,,Projektuj i Buduj’’ przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski, na terenie:
    – województwa śląskiego, powiat gliwicki, gmina Pyskowice, Toszek,
    – województwa opolskiego, powiat strzelecki, opolski, miasto Opole, gmina Strzelce Opolskie, Izbicko, Tarnów Opolski, Opole.

Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie:

  • 2 pozwoleń na budowę w tym:
    – na wydłużenie peronów na stacji Strzelce Opolskie;
    – na zabudowę 1 przejścia rozjazdowego w stacji Tarnów Opolski.
    – 1 zgłoszenie robót budowlanych (pozostałe prace) .

Przedsięwzięcie będzie realizowane zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów.

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 

Data zawarcia umowy: 28 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 31 marca 2028 r.

 

Wartość całkowita projektu: 59 050 687,32 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 43 779 339,13 PLN

Dofinansowanie UE: 37 212 438,26 PLN

Projekt „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy – faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Glincz -Kartuzy nieujętych w ramach fazy I projektu i obejmuje pozostałą część prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej dla odcinków:

  • Kościerzyna – Gdańsk Osowa, Somonino – Kartuzy i Glincz – Kartuzy;
  • Gdańsk Osowa – Gdynia Główna;
  • Maksymilianowo – Kościerzyna; wraz z dokończeniem robót budowlanych na odcinku Glincz- Kartuzy oraz elektryfikacją linii;
  • nr 214 przebudowa 1 – torowej linii kolejowej na odcinku Somonino – Kartuzy od km 7,131 do km 8,150 tj. o długości 1,019 km oraz budowa 1 -torowej linii kolejowej na odcinku od km 8,150 do km 11,407 tj. o długości 3,257 km.;
  • nr 229 przebudowa 1 – torowej linii k.

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-Ti

 

Data zawarcia umowy: 24 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 2 779 152 284,9 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 690 988 457,65 PLN

Dofinansowanie UE: 1 437 340 189 PLN

Przedmiotowy projekt polega na budowie drogi ekspresowej S6 odc. Słupsk – Bożepole Wielkie o długości 71,76 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w północno-zachodniej części województwa pomorskiego, na terenie miasta na prawach powiatu Słupsk oraz powiatów: słupskiego, lęborskiego, wejherowskiego, w gminach: Kobylnica, Słupsk, Redzikowo, Damnica, Potęgowo, Nowa Wieś Lęborska, Lębork, Łęczyce.

Zakres inwestycji: przedmiotowa droga ekspresowa S6 zaczyna się na terenie gminy Kobylnica w powiecie słupskim, gdzie łączy się z istniejącym układem dróg poprzez dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska, a kończy się w węźle Bożepole Wielkie, gdzie łączy się z dalszym ciągiem drogi S6. Na całym odcinku przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Zaprojektowane, w ramach przedmiotowej inwestycji węzły drogowe, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Urząd Morski w Gdyni

Inwestycja: B2.2.3 Budowa infrastruktury terminalowej offshore

 

Data zawarcia umowy: 24 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 269 454 667,08 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 220 000 000,00 PLN

Wartość dofinansowania: 220 000 000,00 PLN

Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę infrastruktury dostępowej, która umożliwi warunki do stworzenia morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty na potrzeby budowy i utrzymania morskich elektrowni wiatrowych. Planowane przedsięwzięcie obejmuje:

– przebudowę Falochronu Wschodniego i nabrzeża Pilotowego;
– przebudowę Falochronu Zachodniego z nabrzeżem niskim oraz nabrzeża skarpowego wraz ze slipem;
– przebudowę ostrogi Falochronu Zachodniego;
– przebudowę Ostrogi Helskiej;
– prace podczyszczeniowe;
– wydobycie wraku.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 8 kwietnia 2025 r.

Data rozpoczęcia: 19 marca 2025 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 158 002 602,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 128 457 400,00 PLN

Wsparcie: 128 457 400,00 PLN

Celem Projektu jest poprawa przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów, podniesienie komfortu jazdy, poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymaniowych.

Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez prace punktowe na odcinkach:

  • Częstochowa Stradom – Fosowskie, od km 117,220 do km 176,775 linii nr 61.
  • Fosowskie – Opole Główne, od km 45,100 do km 74,160 linii nr 144.

Zakres Projektu obejmuje w szczególności następujące prace:

  • regulację torów w planie i profilu z uzupełnieniem tłucznia;
  • mechaniczne podbicie toru i rozjazdów;
  • udrożnienie i reprofilację odwodnienia liniowego.
  • dostosowanie układu torowego do możliwości prowadzenia ruchu pociągów z toru nr 1 na tor nr 2 i odwrotnie w stacji Blachownia;
  • wymianę 2 szt. rozjazdów w stacji Blachownia;
  • wymianę 6 szt. rozjazdów w stacji Kochanowice;
  • mechaniczne podbicie rozjazdów;
  • odtworzenie sieci trakcyjnej nad przejściami rozjazdowymi w stacji Blachownia.
  • regulację sieci trakcyjnej po robotach torowych;
  • wymianę dwóch sekcji sieci trakcyjnej po pracach związanych z przebudową 3 obiektów inżynieryjnych;
  • wymianę blokady liniowej na szlaku Ozimek – Chrząstowice;
  • dostosowanie urządzeń srk;
  • wymianę napędów zwrotnicowych w stacji Blachownia, Liswarta i Kochanowice;
  • zabudowę/dostosowanie urządzeń ogrzewania EOR;
  • przebudowę 3 mostów kolejowych;
  • modernizację peronów (wymianę płyt peronowych) na 6 stacjach i 5 przystankach osobowych);
  • modernizację 59 przejazdów kolejowo-drogowych (zabudowa SSP w 33 lokalizacjach, zabudowa TVu w 15 lokalizacjach, modernizacja oświetlenia w 11 lokalizacjach, zabudowa tarcz ostrzegawczych w 17 lokalizacjach, zabudowa urządzeń rogatkowych w 25 lokalizacjach, przebudowa nawierzchni drogowej w 50 lokalizacjach);
  • modernizację 5 przejść w poziomie szyn;
  • usunięcie kolizji elektroenergetycznych.

Powyższe prace umożliwią osiągnięcie maksymalnej prędkości na następujących odcinkach:

dla pociągów pasażerskich:

  • V=160 km/h na odcinkach Pawonków – Fosowskie od km 162,100 do km 167,146 i od km 167,453 do 176,775 linii nr 61 oraz Fosowskie – Chrząstowice od km 46,500 do km 58,600 i od km 59,670 do km 65,300, Chrząstowice – Opole Główne od km 66,900 do km 74,160 linii nr 144.
  • V=140 km/h na odcinkach Pawonków – Fosowskie od km 167,146 do km 167,453, Częstochowa Stradom – Fosowskie od km od 117,220 do 162,100 linii nr 61 oraz Fosowskie – Chrząstowice od km 45,100 do km 46,500, od km 58,600 do km 59,670 i od km 65,300 do km 66,900.km linii nr 144;

dla pociągów towarowych:

  • V=100 km/h na odcinkach Częstochowa Stradom – Fosowskie od km 117,220 do km 176,775 linii nr 61 oraz Fosowskie – Opole Główne od km 45,100 do km 74,160 linii nr 144.

Dodatkowo, osiągnięty zostanie nacisk 221 kN/oś.

Projekt będzie realizowany w ramach zadań:

  • Zadanie 1 Prace na linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie
  • Zadanie 2 Prace na linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole Główne
  • Zadanie 3 – Nadzór inwestorski

Projekt zostanie zrealizowany w trybie:

  • „Buduj” – w zakresie przebudowy 3 mostów kolejowych;
  • ,,Projektuj i Buduj’’ – w zakresie pozostałych prac, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski, na terenie:
  1. województwa śląskiego powiat częstochowski, lubliniecki, gmina Częstochowa, Blachownia, Herby, Kochanowice, Lubliniec, Pawonków.
  2. województwa opolskiego, powiat strzelecki i opolski, gmina Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Chrząstowice, Opole.

Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie:

  • 3 pozwoleń na budowę – dla przebudowy 3 mostów kolejowych.
  • 2 zgłoszeń zamiaru wykonania robót w zakresie:
  • prac na linii nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie;
  • prac na linii nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole Główne.

Projekt będzie realizowany zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej

Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)

 

Data zawarcia umowy: 26 marca 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2025 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 6 765 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 5 500 000,00 PLN

Wartość dofinansowania: 4 675 000,00 PLN

Projekt ma na celu ograniczenie wykluczenia transportowego w regionie poprzez inwestycję w nowoczesny, zeroemisyjny tabor autobusowy. Dzięki realizacji tego przedsięwzięcia, mieszkańcy powiatu będą mieli dostęp do bardziej ekologicznych i wygodnych środków transportu, co przyczyni się do poprawy jakości życia oraz ochrony środowiska. Projekt obejmuje zakup dwóch autobusów elektrycznych o długości 12 metrów i nisko-wejściowej konstrukcji, które będą obsługiwały 2 nowe linie komunikacyjne, którymi zarządzać będzie Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej.

Projekt skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców, obejmującej zarówno mieszkańców, jak i przy okazji do odwiedzających region turystów. Po jego realizacji, projekt ma za zadanie ograniczenie wykluczenia transportowego oraz ma na celu znacząco poprawić jakość i dostępność transportu publicznego w powiecie puckim.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top