facebook x youtube linkedin

Umowy

Beneficjent: GDDKiA

 

Data zawarcia umowy: 16 września 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 7 maja 2020 r.

Data zakończenia: 10 listopada 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 096 733 050,63 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 702 936 521,69 PLN

Dofinansowanie: 702 936 521,69 PLN

Przedsięwzięcie zakłada wykonanie działań mających wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w 180 lokalizacjach na drogach krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Beneficjent: GDDKiA

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

 

Data zawarcia umowy: 13 września 2024 r.

Data rozpoczęcia: 28 sierpnia 2020 r.

Data zakończenia: 9 grudnia 2024 r.

 

Wartość całkowita projektu: 1 755 612 927,35 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 891 058 823,53 PLN

Dofinansowanie: 891 058 823,53 PLN

Projekt polega na budowie drogi ekspresowej S3 odc. Troszyn – Świnoujście o długości 32,93 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w pn-zach. części województwa zachodniopomorskiego, na terenie miasta na prawach powiatu Świnoujście i powiatu kamieńskiego, w gminach Świnoujście, Międzyzdroje i Wolin.

Przedmiotowy projekt składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty:

  • odcinek 1: „Zaprojektowanie i budowa drogi S3 Troszyn – Świnoujście Odcinek 1. Świnoujście – Dargobądz (bez węzła)”;
  • odcinek 2: „Zaprojektowanie i budowa drogi S3 Troszyn – Świnoujście Odcinek 2. Dargobądz (z węzłem) – Troszyn”.

Oba odcinki realizowane są w systemie Projektuj i Buduj (P&B). Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy, z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Początek budowy drogi S3 odc. Troszyn – Świnoujście znajduje się w km 0+000 (projektowany pikietaż) na terenie gminy Świnoujście w powiecie Świnoujście, gdzie projektowana droga łączy się z dotychczasowym układem drogowym w mieście.  W ciągu tego odcinka projektowanej drogi zlokalizowane są cztery węzły drogowe. Pierwszy odcinek kończy się w km 17+028,00 (projektowany pikietaż) w Międzyzdrojach, za węzłem Międzyzdroje, gdzie S3 krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 102. Drugi realizowany odcinek rozpoczyna swój przebieg w kilometrażu 17+050,00 i jest podłączony do przecinanych ciągów drogowych oraz miejscowości za pomocą 3 węzłów drogowych, kończy swój przebieg w km 32+953,26.

Cele projektu:

  • zwiększenie mobilności poprzez stworzenie odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza sieci bazowej TEN-T;
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych;
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu;
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”;
  • wzrost mobilności osób i towarów, zapobieganie wykluczeniu transportowemu;
  • realizacja infrastruktury transportowej odpornej na postępujące zmiany klimatyczne i dążenie do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Beneficjent: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna

 

Data zawarcia umowy: 30 sierpnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.

 

Wartość całkowita projektu: 4 018 760,50 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 4 018 760,50 PLN

Dofinansowanie: 3 415 946,42 PLN

Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2024 roku przez Generalnego Konserwatora Zabytków oraz 16 Wojewódzkich Konserwatorów Zabytków przede wszystkim na działania takie jak: wynagrodzenia pracowników, podnoszenie kwalifikacji, finansowanie kosztów organizacyjnych, technicznych i administracyjnych, niezbędnych do zapewnienia sprawnego funkcjonowania instytucji. Wykazane koszty stanowią znaczący wkład w prowadzenie wskazanych postępowań administracyjnych przez służby konserwatorów zabytków, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia zapewnienia sprawnego przebiegu realizacji procesu inwestycyjnego oraz osiągania celów programowych.

Beneficjent: Urząd Transportu Kolejowego

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 

Data zawarcia umowy: 2 września 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 listopada 2023 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 10 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 10 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 7 971 000,00 PLN

Projekt „Akademia Bezpieczeństwa Kolejowego ABK II” to druga edycja programu szkoleniowego z zakresu bezpieczeństwa ruchu kolejowego przeznaczonego dla przedstawicieli rynku kolejowego oraz pracowników UTK odpowiedzialnych za zapewnienie warunków bezpieczeństwa w transporcie kolejowym.

Celem projektu jest kształtowanie bezpiecznego, konkurencyjnego oraz sprawnie funkcjonującego systemu kolejowego poprzez wyrównywanie poziomu wiedzy i kompetencji uczestników sektora transportu kolejowego, a także upowszechnianie dobrych praktyk. Szkolenia będą organizowane na terenie całego kraju (ze szczególnym uwzględnieniem miast gdzie znajdują się siedziby Oddziałów UTK). Dla zapewnienia jak największej dostępności będą one prowadzone zarówno w formie stacjonarnej jak i zdalnej. Dodatkowo przewidziane jest również wykorzystanie e-learningu jako formy samodzielnego pogłębiania wiedzy na podstawie opracowanych w ramach projektu materiałów.

Programem szkoleniowym zostaną objęte również zagadnienia dotyczące kompetencji zawodowych pracowników UTK, gdzie zostaną uwzględnione aspekty specjalistycznej wiedzy technicznej i prawnej, jak i umiejętności miękkie, niezbędne do wykonywania czynności kontrolnoaudytowych.

Narzędziem wspierającym realizację Projektu jest platforma do obsługi szkoleń z uwzględnieniem modułu umożliwiającego organizację szkoleń e-learningowych.

Funkcjonalności tego rozwiązania umożliwiają m.in. dostęp do dokumentów i materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej, a także wymianę doświadczeń w poszczególnych obszarach.

Efektem powyższych działań będzie zapewnienie niezbędnego, wysokiego poziomu kwalifikacji zawodowych grupy pracowniczej.

Beneficjent: Powiat Raciborski

Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)

 

Data zawarcia umowy: 26 lipiec 2024 r. 

Data rozpoczęcia: od 01 września 2024 r

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 9 000 636,84 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 7 317 590,92 PLN

Dofinansowanie: 6 585 831,83 PLN

Głównym celem przedsięwzięcia jest poprawa jakości usług publicznych przewozów poprzez zwiększenie dostępu do niskoemisyjnego transportu. Główną grupą docelową są mieszkańcy obszaru obsługiwanego przez linie autobusowe, dla których organizatorem jest Powiat Raciborski. Są to mieszkańcy gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w ramach powiatu raciborskiego, tj. Kornowaca, Nędzy, Krzanowic, Krzyżanowic, Pietrowic Wielkich, Rudnika i Kuźni Raciborskiej oraz w mniejszym stopniu m. Racibórz. Wśród tej grupy głównymi korzystającymi są dzieci i młodzież szkolna oraz seniorzy.

Przedmiotem przedsięwzięcia jest zakup i wymiana 6 szt. fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów hybrydowych (MHEV) o długości od 10 do 12 m i wysokości nie większej niż 3,35 m. Planowane do zakupu autobusy to autobusy klasy midi.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Miasto i Gmina Pleszew

Inwestycja: E1.1.2 Zero – i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)

 

Data zawarcia umowy: 18 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 3 czerwca 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 12 915 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 10 500 000,00 PLN

Dofinansowanie: 8 925 000,00 PLN

W ramach inwestycji zakupionych zostanie 7 szt. fabrycznie nowych autobusów hybrydowych z napędem Diesla, spełniających normę emisji EURO VI. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie udziału zeroemisyjnego transportu zbiorowego, ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko oraz poprawa jakości usług transportu publicznego.

Zakup autobusów wpłynie pozytywnie na ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycję w niskoemisyjny tabor autobusowy na nowo utworzonych liniach komunikacyjnych na terenie Miasta i Gminy Pleszew (PL1, PL2, PL3, PL4, PL5, PL6 i PL 7) oraz Gminy Dobrzyca (PL 11, PL 12, PL 13, PL 14). Bez nowych autobusów Beneficjent nie uruchomiłby nowych linii, co z kolei spowodowałoby pogłębienie problemów transportowych na terenie gmin objętych projektem.

Inwestycja wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń, których źródłem jest transport indywidualny. Nowe linie wpłyną na zmianę przyzwyczajeń mieszkańców, którzy chętniej wybiorą komunikację publiczną w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły. Dodatkowo zakup taboru i uruchomienie wspomnianych linii umożliwi integrację pomiędzy różnymi środkami transportu (kolej, komunikacja autobusowa dalekobieżna), zapewniając przesiadkę o czasie oczekiwania do 15 min.

Szacuje się termin realizacji projektu do końca 2024 r. Pojazdy zostaną dostarczone wraz z właściwym oznakowaniem.

Beneficjent: Województwo Łódzkie

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 15 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 luty 2020 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 345 783 750,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 281 125 000,00 PLN

Dofinansowanie: 115 396 018,02 PLN

W ramach zadania Wnioskodawca planuje zakup taboru zeroemisyjnego tj. zasilanego z sieci trakcyjnej 3 kVDC. Zadanie obejmie dostawę 10 szt., fabrycznie nowych, trójczłonowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb wykonywania przewozów regionalnych, wyposażonych w system ERTMS oraz dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zadanie będzie realizowane przez Wykonawcę wybranego w ramach Postępowania o udzielenie zam. publ., w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie Ustawy pzp. W ramach zadania realizowane będą działania m.in.: Wykonawca dostarczy i przeniesie na Zamawiającego prawo własności pojazdów (10 szt.), dokona z Zamawiającym uzgodnień ostatecznych rozwiązań w zakresie wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej pojazdu oraz materiałów wykończeniowych wnętrza pojazdu (design), sporządzi i przekaże Zamawiającemu dokumentację, dostarczy pojazdy wraz systemem biletowym i niezbędnym oprogramowaniem, udzieli licencji na korzystanie z oprogramowania pojazdów, w tym oprogramowania automatów biletowych oraz licencji na korzystanie z dokumentacji technicznej pojazdów. W trakcie produkcji pojazdów wykonane będą wszystkie badania i próby przewidziane Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru. Pojazdy będą spełniać wymagania odpowiednich polskich norm PN, norm EN, TSI oraz Kart UIC, jak również zasadnicze wymogi dotyczące interoperacyjności kolei, w zakresie niezbędnym do uzyskania zezwoleń niezbędnych dla wprowadzenia pojazdów do obrotu jako zgodnych z TSI, jak również krajowe wymagania zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP PLK S.A.

Beneficjent: Województwo Wielkopolskie

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 3 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 19 kwietnia 2023 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 315 426 320,05 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 256 275 162,64 PLN

Dofinansowanie: 105 195 671,99 PLN

Zakres przedsięwzięcia obejmuje zakup 8 szt. nowego taboru o liczbie miejsc siedzących minimum 240 szt. do obsługi połączeń o charakterze regionalnym na terenie województwa wielkopolskiego. Tabor będzie obsługiwał w szczególności połączenia:

  • Poznań – Nowy Tomyśl – Zbąszynek, w tym (PKM2),
  • Poznań-Gniezno-Mogilno, w tym (PKM1),
  • Poznań-Środa – Ostrów Wielkopolski – Kalisz, w tym (PKM 4),
  • Poznań – Wronki – Krzyż , w tym (PKM 4),
  • Poznań – Rogoźno – Piła, w tym (PKM 5),
  • Poznań – Leszno – Rawicz, w tym (PKM 1),
  • Poznań-Września-Konin-Kłodawa-Kutno, w tym (PKM 2).

Nowy tabor zastąpi zmodernizowane (2011-2017) zespoły trakcyjne EN57 AL oraz EN57 AKW na zakładanych na potrzeby analiz trasach oraz pozwoli na zwiększenie liczby połączeń na wybranych relacjach. Ponadto przyczyni się do poprawy oferty przewozowej dla połączeń regionalnych na terenie województwa wielkopolskiego.

Celem przedsięwzięcia jest ujednolicenie taboru użytkowanego przez Spółkę Koleje Wielkopolskie, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa komfortu podróży pasażerów, dostosowanie taboru do parametrów linii kolejowych, po których kursuje, co przełoży się na skrócenie czasu podróży oraz umożliwienie zwiększenia oferty przewozowej.

Nowy tabor będzie zaprojektowany w ten sposób, aby korzystanie z niego było dostępne dla wszystkich ludzi, w największy możliwy sposób. W pojazdach zostaną zastosowane konieczne i odpowiednie dostosowania, nienakładające nieproporcjonalnego obciążenia. Zakupiony tabor będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostaną spełnione poniższe wymogi TSI PRM:

  • wysokość podłogi nad główką szyny: 760 – 800 mm n.p.g.s. zapewniająca spełnienie wymagań TSI PRM dla peronów 760 mm i 550 mm. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich min 80%,
  • toaleta systemu zamkniętego zgodna z TSI PRM,
  • numery siedzeń prezentowane przy pomocy wypukłych cyfr i alfabetu brajla,
  • w obrębie miejsca na wózek inwalidzki zostanie umieszczony duży piktogram na podłodze.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1. linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 3 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 24 lipca 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 235 400 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 235 400 000,00 PLN

Dofinansowanie: 235 400 000,00 PLN

Przedsięwzięcie obejmuje prace na odcinku Poznań Górczyn – Zbąszynek, od km 310,895 do km 373,100 linii kolejowej nr 3, czyli na długości 62,205 km linii kolejowej, polegające na osiągnięciu parametrów technicznych odcinka linii dla prędkości V=100 km/h dla pociągów towarowych. Zadanie zostanie zrealizowane w trybie „Projektuj i Buduj” przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni na terenie: województwa wielkopolskiego, powiatów Poznań, poznański, nowotomyski, gmin Poznań, Dopiewo, Stęszew, Buk, Opalenica, Nowy Tomyśl, Zbąszyń.

Zadanie obejmuje w szczególności:

  • wymianę szyn na poszczególnych szlakach i stacjach odcinka wraz z miejscowym oczyszczaniem i uzupełnieniem podsypki, wymianą podkładów, podbiciem toru;
  • wymianę 26 rozjazdów:
    – na stacji Palędzie (12 szt.),
    – na stacji Opalenica (12 szt.),
    – na posterunku Porażyn (2 szt.).

W wyniku realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące parametry techniczne infrastruktury: Vmax = 100 km/h (dla pociągów towarowych).

Dodatkowo wynikiem realizacji projektu będzie rehabilitacja 62,205 km linii kolejowych.

Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 28 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 473 772 251,16 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 385 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 158 034 564,48 PLN

Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 11 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego. Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go). Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.

Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne mają za zadanie umożliwić rozwój oferty Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym oraz z sąsiadującym woj. łódzkim: Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Warszawa – Sochaczew – Łowicz.

Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top