facebook x youtube linkedin

Umowy

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 19 lutego 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 5 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN

Wsparcie: 390 000 000,00 PLN

Przedmiotem wsparcia jest zaprojektowanie oraz kompleksowa modernizacja jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr 148 od km 2,753 do 21,573 w zakresie:

  • układu torowego;
  • obiektów inżynieryjnych;
  • układów drogowych;
  • obiektów obsługi podróżnych;
  • obiektów kubaturowych;
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • sieci trakcyjnej;
  • telekomunikacji;
  • elektroenergetyki;
  • instalacji sanitarnych;
  • urządzeń ochrony środowiska;

a także remont 4 torów głównych dodatkowych w stacji Żory na linii kolejowej nr 159 od km 13,164 do 13,969, polegający na wymianie nawierzchni torowej wraz z regulacją torów oraz wymianą sieci trakcyjnej.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 12 stycznia 2024 r. 

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN

Wsparcie: 72 842 000,00 PLN

Przedmiotem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 35 przejazdach kolejowo-drogowych.

W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, przedsięwzięcie obejmie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 35 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 5 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 25 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 35 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 5 przejazdach;
  • modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 9 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 4 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN

Wsparcie: 548 118 500,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację oraz automatyzację urządzeń SRK na stacjach kolejowych i w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, a także zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.

Przedsięwzięcie ma na celu:

  • zapobieżenie degradacji stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji długofalową poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Centralizacja sterowania umożliwi również zmniejszenie kosztów eksploatacji urządzeń, a także kosztów utrzymania i bieżącej eksploatacji budynków przeznaczonych do prowadzenia ruchu.

Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 29 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 21 przejazdów kolejowo-drogowych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 15 stycznia 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 15 stycznia 2024 r. 

Data zakończenia: 28 lipca 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN

Wsparcie: 70 204 200,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 43 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 43 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 12 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 30 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 37 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 12 przejazdach;
  • wymianę nawierzchni torowej, przejazdowej oraz remont dojazdów do przejazdów na 2 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 29 grudnia 2023 r.

Data rozpoczęcia: 31 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 11 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN

Wsparcie: 175 500 000,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 132 przejazdach kolejowo-drogowych.

W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, Przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 114 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 28 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 132 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 78 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 54 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 29 listopada 2023 r. 

Data rozpoczęcia: 29 listopada 2023 r.

Data zakończenia: 12 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN

Wsparcie: 194 960 263,17 PLN

Przedsięwzięcie zakłada szlifowanie szyn i rozjazdów na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 4. Dodatkowo, przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie i budowę elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4.

W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:

Zadanie 1 – Szlifowanie szyn w torze nr 1 i 2 oraz rozjazdów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie;
Zadanie 2 – Część I: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 1,091 do km 24,599 oraz od km 53,685 do km 58,314;
Zadanie 3 – Część II: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 24,599 do km 53,685 oraz od km 58,314 do km 113,546;
Zadanie 4 – Część III: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 113,546 do km 173,100;
Zadanie 5 – Część IV: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 173,100 do km 222,400.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 29 września 2023 r.

Data rozpoczęcia: 31 sierpnia 2023 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 80 893 900,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 80 893 900,00 PLN

Wsparcie: 80 893 900,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację oraz automatyzację urządzeń SRK na stacjach kolejowych i w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, a także zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.

Przedsięwzięcie ma na celu:

  • Zadanie 1 – Zdalne sterowanie posterunkami na linii 355 i 281 ze stacji Grabowno Wielkie.
  • Zadanie 2 – Modernizacja stacji Świdnica Miasto.
  • Zadanie 3 – Modernizacja stacji Zawidów z zabudową urządzeń sterowania zdalnego na podg Wilka.
  • Zadanie 4 – Modernizacja podg Wilka z przygotowaniem do zabudowy zdalnego sterowania.
  • Zadanie 5 – Zabudowa urządzeń sterowania zdalnego na stacjach Szydłów, Łambinowice oraz Komprachcice ze st. Łambinowice na linii kolejowej nr 287 Opole Zachodnie – Nysa.

Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 11 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów kolejowo-drogowych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 29 września 2023 r.

Data rozpoczęcia: 31 sierpnia 2023 r.

Data zakończenia: 23 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 80 893 900,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 80 893 900,00 PLN

Wsparcie: 80 893 900,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację oraz automatyzację urządzeń SRK na stacjach kolejowych i w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, a także zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.

Przedsięwzięcie ma na celu:

• Zadanie 1 – Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska.
• Zadanie 2 – Zabudowa nakładek komputerowych na stacji Kobylnica, Biskupice dla sterowania zdalnego z Kobylnicy.
• Zadanie 3 – Modernizacja urządzeń srk i przeniesienie sterowania z podg Szczygłowice Kopalnia do stacji Leszczyny.
• Zadanie 4 – Zabudowa urządzeń zdalnego sterowania na linii kolejowej nr 26 dla sterowania ze st. Jedlnia Letnisko stacjami Jedlnia Letnisko, Pionki, Żytkowice i
Garbatka Letnisko.
• Zadanie 5 – Budowa urządzeń zdalnego sterowania na stacji Rząsawa wraz z włączeniem do sterowania stacji Rząsawa, Cykarzew, Brzeźnica nad Wartą i Biała
Pajęczańska.

Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 14 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 8 przejazdów kolejowo-drogowych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 29 września 2023 r.

Data rozpoczęcia: 4 września 2023 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 499 885 709,59 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 1 499 885 709,59 PLN

Wsparcie: 1 499 885 709,59 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją” jest modernizacja linii nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze, od km 152,850 do km 202,824, to jest o łącznej długości 49,974 km. Podstawowym celem Przedsięwzięcia jest modernizacja i elektryfikacja odcinka Giżycko – Korsze w celu usprawnienia i zwiększenia stopnia wykorzystania pasażerskiego i towarowego transportu kolejowego w transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) oraz zmniejszenie oddziaływania na środowisko w otoczeniu Wielkich Jezior Mazurskich.

W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:

• wymianę nawierzchni kolejowej linii kolejowej nr 38, wraz z wymianą nawierzchni na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259;
• wzmocnienie podtorza, przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia;
• elektryfikację linii z budową sieci trakcyjnej wraz z odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanej
inwestycji;
• budowę elektroenergetycznych linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN);
• budowę 1 wiaduktu drogowego;
• przebudowę 2 wiaduktów kolejowych;
• przebudowę 3 mostów kolejowych;
• modernizację 4 stacji (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze);
• modernizację 5 przystanków osobowych (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo);
• likwidację/rehabilitację/budowę obiektów kubaturowych (w tym budowę nastawni Kętrzyn oraz Korsze);
• przebudowę 11 peronów wraz z budową dojść i infrastruktury towarzyszącej, z uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
• likwidację 6 przejazdów kolejowo – drogowych oraz budowę dróg równoległych;
• przebudowę 30 przejazdów kolejowo – drogowych wraz z odcinkami dróg, przebudowę urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.);
• przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym przebudowę urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych;
• przebudowę urządzeń telekomunikacji.

Dodatkowo, w celu wzmocnienia zasilania sieci trakcyjnej, Przedsięwzięcie przewiduje zaprojektowanie i budowę pięciu podstacji trakcyjnych (Woszczele, Wydminy, Giżycko, Martiany i Linkowo) na odcinku Ełk – Korsze linii kolejowej nr 38.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 1 sierpnia 2023 r.  

Data rozpoczęcia: 31 lipca 2023 r.

Data zakończenia: 30 kwietnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 195 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 195 000 000,00 PLN

Wsparcie: 195 000 000,00 PLN

Przedsięwzięcie obejmuje modernizację stacji Ostróda, na odcinku od km 255,710 do km 261,672 linii kolejowej nr 353, to jest o długości 5,962 km.

W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • Przebudowę linii kolejowej nr 353 na stacji Ostróda (roboty główne);
  • Roboty budowlane w obszarze infrastruktury kolejowej na stacji Ostróda;
  • Przebudowę mostu kolejowego w km 261,615 linii kolejowej nr 353.

Zadanie 1 – Modernizacja stacji Ostróda, obejmujące roboty budowlanych na stacji Ostróda (formuła „Buduj”);

Zadanie 2 – Zarządzanie i nadzór, obejmujące zarządzanie i nadzór nad robotami określonymi w Zadaniu 1;

Zadanie 3 – Nadzór autorski, obejmujące nadzór autorski nad „Przebudową linii kolejowej nr 353 na stacji Ostróda (roboty główne)” i „Robotami budowlanymi w obszarze infrastruktury kolejowej na stacji Ostróda”;

Zadanie 4 – Umowy przyłączeniowe, obejmujące przyłączenia infrastruktury kolejowej do mediów.

Przedsięwzięcie będzie spełniać wymagania TSI Infrastruktura, TSI Energia i TSI Sterowanie.

Długość zmodernizowanych linii kolejowych na sieci TEN-T wynosi 5,962 km.

Łączna długość linii kolejowych dostosowanych do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych wynosi 5,962 km.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top