facebook x youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.05.04-IP.02-0002/24 pod nazwą ,,Akademia Bezpieczeństwa Kolejowego ABK II”

Beneficjent: Urząd Transportu Kolejowego

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 

Data zawarcia umowy: 2 września 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 listopada 2023 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 10 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 10 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 7 971 000,00 PLN

 

Projekt „Akademia Bezpieczeństwa Kolejowego ABK II” to druga edycja programu szkoleniowego z zakresu bezpieczeństwa ruchu kolejowego przeznaczonego dla przedstawicieli rynku kolejowego oraz pracowników UTK odpowiedzialnych za zapewnienie warunków bezpieczeństwa w transporcie kolejowym.

Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie bezpiecznego, konkurencyjnego oraz sprawnie funkcjonującego systemu kolejowego poprzez wyrównywanie poziomu wiedzy i kompetencji uczestników sektora transportu kolejowego, a także upowszechnianie dobrych praktyk. Szkolenia będą organizowane na terenie całego kraju (ze szczególnym uwzględnieniem miast gdzie znajdują się siedziby Oddziałów UTK). Dla zapewnienia jak największej dostępności będą one prowadzone zarówno w formie stacjonarnej jak i zdalnej. Dodatkowo przewidziane jest również wykorzystanie e-learningu jako formy samodzielnego pogłębiania wiedzy na podstawie opracowanych w ramach projektu materiałów.

Programem szkoleniowym zostaną objęte również zagadnienia dotyczące kompetencji zawodowych pracowników UTK, gdzie zostaną uwzględnione aspekty specjalistycznej wiedzy technicznej i prawnej, jak i umiejętności miękkie, niezbędne do wykonywania czynności kontrolnoaudytowych.

Narzędziem wspierającym realizację Projektu jest platforma do obsługi szkoleń z uwzględnieniem modułu umożliwiającego organizację szkoleń e-learningowych.

Funkcjonalności tego rozwiązania umożliwiają m.in. dostęp do dokumentów i materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej, a także wymianę doświadczeń w poszczególnych obszarach.

Efektem powyższych działań będzie zapewnienie niezbędnego, wysokiego poziomu kwalifikacji zawodowych grupy pracowniczej.

Projekt nr KPOD.09.05-IW.02-0015/23 pod nazwą Zakup 6 autobusów niskoemisyjnych na potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego w Powiecie Raciborskim

Beneficjent: Powiat Raciborski

Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)

 

Data zawarcia umowy: 26 lipiec 2024 r. 

Data rozpoczęcia: od 01 września 2024 r

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 9 000 636,84 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 7 317 590,92 PLN

Dofinansowanie: 6 585 831,83 PLN

Głównym celem projektu jest poprawa jakości usług publicznych przewozów poprzez zwiększenie dostępu do niskoemisyjnego transportu. Główną grupą docelową są mieszkańcy obszaru obsługiwanego przez linie autobusowe, dla których organizatorem jest Powiat Raciborski. Są to mieszkańcy gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w ramach powiatu raciborskiego, tj. Kornowaca, Nędzy, Krzanowic, Krzyżanowic, Pietrowic Wielkich, Rudnika i Kuźni Raciborskiej oraz w mniejszym stopniu m. Racibórz. Wśród tej grupy głównymi korzystającymi są dzieci i młodzież szkolna oraz seniorzy.

Przedmiotem projektu jest zakup i wymiana 6 szt. fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów hybrydowych (MHEV) o długości od 10 do 12 m i wysokości nie większej niż 3,35 m. Planowane do zakupu autobusy to autobusy klasy midi.

Projekt nr KPOD.09.05-IW.02-0034/23 pod nazwą Rozwój komunikacji autobusowej na terenie Miasta i Gminy Pleszew oraz Gminy Dobrzyca

Beneficjent: Miasto i Gmina Pleszew

Inwestycja: E1.1.2 Zero – i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)

 

Data zawarcia umowy: 18 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 3 czerwca 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 12 915 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 10 500 000,00 PLN

Dofinansowanie: 8 925 000,00 PLN

W ramach inwestycji zakupionych zostanie 7 szt. fabrycznie nowych autobusów hybrydowych z napędem Diesla, spełniających normę emisji EURO VI. Celem projektu jest zwiększenie udziału zeroemisyjnego transportu zbiorowego, ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko oraz poprawa jakości usług transportu publicznego.

Zakup autobusów wpłynie pozytywnie na ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycję w niskoemisyjny tabor autobusowy na nowo utworzonych liniach komunikacyjnych na terenie Miasta i Gminy Pleszew (PL1, PL2, PL3, PL4, PL5, PL6 i PL 7) oraz Gminy Dobrzyca (PL 11, PL 12, PL 13, PL 14). Bez nowych autobusów Beneficjent nie uruchomiłby nowych linii, co z kolei spowodowałoby pogłębienie problemów transportowych na terenie gmin objętych projektem.

Inwestycja wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń, których źródłem jest transport indywidualny. Nowe linie wpłyną na zmianę przyzwyczajeń mieszkańców, którzy chętniej wybiorą komunikację publiczną w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły. Dodatkowo zakup taboru i uruchomienie wspomnianych linii umożliwi integrację pomiędzy różnymi środkami transportu (kolej, komunikacja autobusowa dalekobieżna), zapewniając przesiadkę o czasie oczekiwania do 15 min.

Szacuje się termin realizacji projektu do końca 2024 r. Pojazdy zostaną dostarczone wraz z właściwym oznakowaniem.

Projekt nr KPOD.09.08-IW.02-0001/23 pod nazwą Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny zrównoważony system transportowy województwa łódzkiego: zakup taboru transportu kolejowego – 10 sztuk

Beneficjent: Województwo Łódzkie

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 15 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 luty 2020 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 345 783 750,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 281 125 000,00 PLN

Dofinansowanie: 115 396 018,02 PLN

W ramach zadania Wnioskodawca planuje zakup taboru zeroemisyjnego tj. zasilanego z sieci trakcyjnej 3 kVDC. Zadanie obejmie dostawę 10 szt., fabrycznie nowych, trójczłonowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb wykonywania przewozów regionalnych, wyposażonych w system ERTMS oraz dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zadanie będzie realizowane przez Wykonawcę wybranego w ramach Postępowania o udzielenie zam. publ., w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie Ustawy pzp. W ramach zadania realizowane będą działania m.in.: Wykonawca dostarczy i przeniesie na Zamawiającego prawo własności pojazdów (10 szt.), dokona z Zamawiającym uzgodnień ostatecznych rozwiązań w zakresie wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej pojazdu oraz materiałów wykończeniowych wnętrza pojazdu (design), sporządzi i przekaże Zamawiającemu dokumentację, dostarczy pojazdy wraz systemem biletowym i niezbędnym oprogramowaniem, udzieli licencji na korzystanie z oprogramowania pojazdów, w tym oprogramowania automatów biletowych oraz licencji na korzystanie z dokumentacji technicznej pojazdów. W trakcie produkcji pojazdów wykonane będą wszystkie badania i próby przewidziane Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru. Pojazdy będą spełniać wymagania odpowiednich polskich norm PN, norm EN, TSI oraz Kart UIC, jak również zasadnicze wymogi dotyczące interoperacyjności kolei, w zakresie niezbędnym do uzyskania zezwoleń niezbędnych dla wprowadzenia pojazdów do obrotu jako zgodnych z TSI, jak również krajowe wymagania zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP PLK S.A.

Projekt nr KPOD.09.08-IW.02.0025/23 pod nazwą Poprawa mobilności przestrzennej mieszkańców Wielkopolski w publicznym transporcie zbiorowym poprzez zakup nowego taboru kolejowego

Beneficjent: Województwo Wielkopolskie

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 3 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 19 kwietnia 2023 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 315 426 320,05 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 256 275 162,64 PLN

Dofinansowanie: 105 195 671,99 PLN

Zakres projektu obejmuje zakup 8 szt. nowego taboru o liczbie miejsc siedzących minimum 240 szt. do obsługi połączeń o charakterze regionalnym na terenie województwa wielkopolskiego. Tabor będzie obsługiwał w szczególności połączenia:

  • Poznań – Nowy Tomyśl – Zbąszynek, w tym (PKM2),
  • Poznań-Gniezno-Mogilno, w tym (PKM1),
  • Poznań-Środa – Ostrów Wielkopolski – Kalisz, w tym (PKM 4),
  • Poznań – Wronki – Krzyż , w tym (PKM 4),
  • Poznań – Rogoźno – Piła, w tym (PKM 5),
  • Poznań – Leszno – Rawicz, w tym (PKM 1),
  • Poznań-Września-Konin-Kłodawa-Kutno, w tym (PKM 2).

Nowy tabor zastąpi zmodernizowane (2011-2017) zespoły trakcyjne EN57 AL oraz EN57 AKW na zakładanych na potrzeby analiz trasach oraz pozwoli na zwiększenie liczby połączeń na wybranych relacjach. Ponadto przyczyni się do poprawy oferty przewozowej dla połączeń regionalnych na terenie województwa wielkopolskiego.

Celem Projektu jest ujednolicenie taboru użytkowanego przez Spółkę Koleje Wielkopolskie, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa komfortu podróży pasażerów, dostosowanie taboru do parametrów linii kolejowych, po których kursuje, co przełoży się na skrócenie czasu podróży oraz umożliwienie zwiększenia oferty przewozowej.

Nowy tabor będzie zaprojektowany w ten sposób, aby korzystanie z niego było dostępne dla wszystkich ludzi, w największy możliwy sposób. W pojazdach zostaną zastosowane konieczne i odpowiednie dostosowania, nienakładające nieproporcjonalnego obciążenia. Zakupiony tabor będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostaną spełnione poniższe wymogi TSI PRM:

  • wysokość podłogi nad główką szyny: 760 – 800 mm n.p.g.s. zapewniająca spełnienie wymagań TSI PRM dla peronów 760 mm i 550 mm. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich min 80%,
  • toaleta systemu zamkniętego zgodna z TSI PRM,
  • numery siedzeń prezentowane przy pomocy wypukłych cyfr i alfabetu brajla,
  • w obrębie miejsca na wózek inwalidzki zostanie umieszczony duży piktogram na podłodze.
Projekt nr KPOD.09.07-IW.02-0024/23 pod nazwą Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Poznań Górczyn – Zbąszynek

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1. linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 3 lipca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 24 lipca 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 235 400 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 235 400 000,00 PLN

Dofinansowanie: 235 400 000,00 PLN

Projekt obejmuje prace na odcinku Poznań Górczyn – Zbąszynek, od km 310,895 do km 373,100 linii kolejowej nr 3, czyli na długości 62,205 km linii kolejowej, polegające na osiągnięciu parametrów technicznych odcinka linii dla prędkości V=100 km/h dla pociągów towarowych. Zadanie zostanie zrealizowane w trybie „Projektuj i Buduj” przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni na terenie: województwa wielkopolskiego, powiatów Poznań, poznański,nowotomyski, gmin Poznań, Dopiewo, Stęszew, Buk, Opalenica, Nowy Tomyśl, Zbąszyń.

Zadanie obejmuje w szczególności:

  • wymianę szyn na poszczególnych szlakach i stacjach odcinka wraz z miejscowym oczyszczaniem i uzupełnieniem podsypki, wymianą podkładów, podbiciem toru;
  • wymianę 26 rozjazdów:
    – na stacji Palędzie (12 szt.),
    – na stacji Opalenica (12 szt.),
    – na posterunku Porażyn (2 szt.).

W wyniku realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące parametry techniczne infrastruktury: Vmax = 100 km/h (dla pociągów towarowych).

Dodatkowo wynikiem realizacji projektu będzie rehabilitacja 62,205 km linii kolejowych.

Projekt nr KPOD.09.08-IW.02-0017/23 pod nazwą Zakup 11 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I

Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 28 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 473 772 251,16 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 385 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 158 034 564,48 PLN

 

Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 11 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego. Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go). Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.

Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne mają za zadanie umożliwić rozwój oferty Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym oraz z sąsiadującym woj. łódzkim: Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Warszawa – Sochaczew – Łowicz.

Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.

Projekt nr KPOD.09.08-IW.02-0016/23 pod nazwą Zakup 10 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych

Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 430 666 901,16 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 350 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 143 667 785,89 PLN

 

Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 10 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego.

Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go).

Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim. Zakupione pojazdy zostaną wyposażone w dodatkowe elementy zwiększające dostępność kolei dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności.

Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne mają za zadanie umożliwić rozwój oferty Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock, i Warszawa – Sochaczew.

Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.

Projekt nr KPOD.09.08-IW.02-0018/23 pod nazwą Zakup 14 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I

Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 28 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 607 719 251,16 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 490 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 201 134 900,24 PLN

 

Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 14 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego.

Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go).

Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.

Projekt nr FENX.05.03-IP.02-0002/24 pod nazwą Budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44, Faza II

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 

Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: I kw. 2014 r.

Data zakończenia: IV kw. 2024 r.

 

Wartość całkowita projektu: 284 914 826,72 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 176 470 588,24 PLN

Dofinansowanie: 176 470 588,24 PLN

 

Inwestycja polega na budowie obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 9,04 km. Inwestycja prowadzona jest w systemie „projektuj i buduj”. Przebiega po południowo-zachodniej stronie miejscowości Oświęcim. Początek obwodnicy Oświęcimia znajduje się w km 0+669,70 w miejscu zakończenia łącznicy węzła Oświęcim wykonywanego w ramach innego projektu. Koniec projektowanej obwodnicy i jej połączenie z istniejącą drogą krajową nr 44 (ul. Zatorska) zlokalizowano w km 9+713,98.

Projekt stanowi element ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z drogową siecią TEN-T. Dodatkowo inwestycja jest tzw. projektem fazowanym. Podział na fazy wynika z faktu, że realizacja wykracza poza perspektywę 2014-2020, a więc nastąpiła konieczność rozdziału finansowego. Nakłady inwestycyjne od 1.01.2014 r. do 31.12.2023 r. były objęte finansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020, a od 1.01.2024 r. do 31.12.2024 r. w ramach FEnIKS 2021-2027. Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwu jezdniowy z dwoma pasami ruchu (2×2). Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania i węzeł umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. Projektowana trasa drogi w całości biegnie po nowym śladzie głównie przez tereny o zróżnicowanej formie urbanistycznej. Początkowy odcinek projektowanej obwodnicy, zlokalizowany w km 0+669,70, który odpowiada km 7+210,00 istniejącej DK44, przebiega przez tereny rolnicze i leśne oraz w pobliżu zabudowy zagrodowej.

Przedsięwzięcie obejmuje:

  • budowę obwodnicy o łącznej długości 9,04 km;
  • budowę i rozbiórkę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów;
  • rozbiórkę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia.

Cele Projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego;
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową;
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym;
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”;
  • wzrost mobilności osób i towarów.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top