facebook x youtube linkedin

Umowy

Beneficjent: Port Lotniczy Poznań-Ławica Sp. z o. o.

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 18 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.

Data zakończenia: 26 lutego 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 13 780 920,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 11 200 000,00 PLN

Dofinansowanie: 5 600 000,00 PLN

 

Celem głównym projektu jest zakup i wymiana posiadanego sprzętu służącego do utrzymania lotniska oraz zwiększenie dzięki temu efektywności pracy służb lotniska w celu zapewnienia niezbędnych standardów bezpieczeństwa w strefie operacyjnej.

Beneficjent: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów Sp. z o.o.

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 17 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2025 r.

Data zakończenia: 1 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 10 338 150,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 8 400 000,00 PLN

Dofinansowanie: 6 300 000,00 PLN

 

Zadanie obejmuje udzielenie zamówienia, dostawę oraz włączenie do eksploatacji systemu kontroli osób i bagażu planowanych do zakupu w ramach niniejszego projektu. Zakup będzie obejmował urządzenia do: prześwietlania osób (SSC), wykrywania materiałów wybuchowych w butach (SED), urządzeń do kontroli bagażu kabinowego – system wykrywania materiałów wybuchowych w bagażu podręcznym (EDSCB) wraz z systemem stołów transportowych, urządzeń do wykrywania śladowych ilości materiałów wybuchowych (ETD) oraz urządzeń do badania płynów (LEDS).

Beneficjent: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 17 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 30 775 215,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 25 000 000,00 PLN

Dofinansowanie: 18 750 000,00 PLN

 

Projekt obejmuje realizację nowego wjazdu na teren zastrzeżony Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka wraz z infrastrukturą towarzyszącą i ma na celu poprawę bezpieczeństwa w zakresie ruchu towarowego, osobowego, służb ratowniczych i operacyjnych, co wpisuje się w cel wsparcia w zakresie poprawy ochrony w obszarze obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. Inwestycja zostanie zrealizowana w dwóch etapach:

  • etap pierwszy – projektowy;
  • etap drugi – realizacja robót budowlanych (nadzór na robotami i budowa).

Realizacja projektu przyczyni się do:

  • budowy efektywnego i odpornego systemu infrastrukturalnego o jak najniższym negatywnym wpływie na środowisko naturalne poprzez wykorzystanie m.in. istniejących obiektów układu drogowego podlegających częściowej przebudowie;
  • obniżenia emisyjności szkodliwych substancji do środowiska poprzez obniżenie czasu oczekiwania na wjazd i wyjazd pojazdów na teren Portu;
  • poprawy bezpieczeństwa transportu na terenie lotniska poprzez dywersyfikację punktów ruchu (rozdzielenie ruchu towarowego i osobowego).

Beneficjent: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów Sp. z o.o.

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 17 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2025 r.

Data zakończenia: 1 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 5 172 150,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 4 200 000,00 PLN

Dofinansowanie: 3 150 000,00 PLN

 

Przedmiotem projektu jest zakup i instalacja telewizyjnego systemu nadzoru (CCTV) na który składać się będą kamery IP (kamery protokołu internetowego), serwery wizyjne oraz oprogramowanie zarządzające pracą systemu. System uzupełniać będą dodatkowe oświetlenie ogrodzenia i bram wjazdowych zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 10 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej.

Beneficjent: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów Sp. z o.o.

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 16 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 28 lutego 2025 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 9 215 842,16 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 7 472 054,61 PLN

Dofinansowanie: 5 604 040,95 PLN

Przedmiotem projektu jest zakup dwóch samochodów ratowniczo-gaśniczych. Zakupione pojazdy będą przeznaczone do realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Samochody wykorzystywane będą do realizacji zadań przewidzianych dla jednostki Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. Celem szczegółowym projektu jest poprawa bezpieczeństwa operacyjnego oraz podniesienie poziomu ochrony przeciwpożarowej Portu Lotniczego.

Beneficjent: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 17 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 10 972 215,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 8 900 000,00 PLN

Dofinansowanie: 6 675 000,00 PLN

 

Projekt ma na celu zakup sprzętu dla poprawy ochrony i bezpieczeństwa w obszarze obsługi ruchu pasażerskiego wraz z podniesieniem efektywności energetycznej organizacji. W ramach projektu zostanie dokonana modernizacja Punktu Kontroli Bezpieczeństwa (PKB) poprzez zakup bramek dostępu do strefy PKB, kompletnego rozwiązania EDSCB (Skanery rentgenowskie do wykrywania materiałów wybuchowych dla bagażu kabinowego) w Standardzie C3 znajdującego się w PKB oraz dostosowanie monitoringu wizyjnego obejmującego PKB. Wdrożenie urządzeń posiadających Standard C3 pozwoli na poprawę ochrony i bezpieczeństwa w obszarze obsługi ruchu pasażerskiego.

Po wdrożeniu systemu Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” będzie jednym z pierwszych portów regionalnych, w którym będzie funkcjonowało kompletnego rozwiązania EDSCB (Skanery rentgenowskie do wykrywania materiałów wybuchowych dla bagażu kabinowego) w Standardzie C3.

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 16 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 27 października 2023 r.

Data zakończenia: 31 marca 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 1 575 389 160,69 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 275 193 026,52 PLN

Dofinansowanie: 1 083 914 072,54 PLN

 

Projekt „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec – faza II” obejmuje pozostałą część prac związanych z budową linii kolejowych w tunelu liniowym od stacji Łódź Fabryczna do linii nr 15, umożliwiających połączenie stacji Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, nieujętych w Fazie I projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”.

 

Zakres rzeczowy Projektu obejmuje w szczególności zakończenie prac związanych z:

• budową tunelu liniowego od stacji Łódź Fabryczna do linii kolejowej nr 15, składającego się z 5 tuneli zlokalizowanych na następujących odcinkach:

– Łódź Fabryczna – Odolanowska (tunel dwutorowy);

– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Al. Unii (tunel jednotorowy);

– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Długosza (tunel jednotorowy);

– Al. Włókniarzy – Inowrocławska (tunel jednotorowy);

– Al. Włókniarzy – Skarpowa (tunel jednotorowy).

• budową linii kolejowych w tunelu na odcinku od stacji Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec na następujących odcinkach linii kolejowych:

– nr 17 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,780 do km – 0,142, to jest o długości 0,638 km;

– nr 458 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,434 do km – 0,139, to jest o długości 0,295 km;

– nr 550 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,780 do km 5,077, to jest o długości 4,297 km;

– nr 551 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,688 do km 4,900, to jest o długości 4,212 km;

– linię nr 552 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,499 do km 5,271, to jest o długości 1,772 km;

– nr 553 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,495 do km 5,388, to jest o długości 1,893 km.

W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, wybudowanych zostanie 0,933 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.

• zabudową systemu ETCS na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, systemem ETCS zabudowanych zostanie 11,760 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.

• budową 5 tuneli;

• budową 2 mostów kolejowych;

• budową 3 przystanków osobowych;

• budową 8 peronów wraz z budową dojść i infrastruktury towarzyszącej, z uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się;

• budową 1 podstacji trakcyjnej.

 

Projekt zostanie zrealizowany w formule Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni, na terenie województwa łódzkiego w powiecie Łódź, gminie Łódź.

 

W wyniku realizacji Projektu infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do następujących parametrów:

• prędkość V max = 90 km/h;

• maksymalny nacisk 221 kN/oś.

W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia i TSI Tunele.

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.04. Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

Działanie: FENX.04.02. Kolej w TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 13 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 01 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 947 651 973,59 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 700 391 396,65 PLN

Dofinansowanie: 595 332 687,15 PLN

 

Projekt „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I – faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice nieujętych w ramach fazy I projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I”.

 

W skład powyższych prac wchodzi w szczególności przebudowa:

• 2-torowej linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie;

• 2–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;

• 1–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;

• 1-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;

• 2-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;

• 1-torowej linii kolejowej nr 145 na odcinku JUP PBSZ – Radzionków;

• 1-torowej linii kolejowej nr 127 na odcinku Radzionków – Tarnowskiego Góry TGB T3;

• 1-torowej linii kolejowej nr 128 na odcinku Radzionków – Nakło Śląskie T4;

• 1-torowej linii kolejowej nr 165 na odcinku Bytom Bobrek – Bytom Karb;

• 1-torowej linii kolejowej nr 181 na odcinku Herby Nowe – Kępno;

• 1–torowej linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice;

• 1–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;

• 2–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;

• 1–torowej linii kolejowej nr 687 na odcinku Kalina – Herby Stare;

• 1–torowej linii kolejowej nr 704 na odcinku Herby Stare – Herby Nowe;

• 1-torowej linii kolejowej nr 542 na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola Karsznice;

• 1-torowej linii kolejowej nr 739 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola;

 

Dodatkowo, w zakres Projektu wchodzi:

• budowa 2 wiaduktów kolejowych i 1 wiaduktu drogowego;

• przebudowa/modernizacja 13 wiaduktów kolejowych i 3 mostów kolejowych;

• budowa 2 przystanków osobowych (Chorzów Uniwersytet, Bytom Północ);

• modernizacja 5 stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i 1 przystanku osobowego Radzionków Rojca;

• przebudowa urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.),

• przebudowa sieci trakcyjnej,

• budowa/przebudowa linii potrzeb nietrakcyjnych,

• przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetyki nN,

• zabudowa komputerowych urządzeń srk.

 

W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II przebudowanych zostanie 129,097 km linii 2-torowej, oraz 24,531 km linii 1-torowej. Projekt zostanie zrealizowany w formule Buduj oraz Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny, na terenie województwa pomorskiego.

 

Powyższy zakres zostanie zrealizowany w ramach dziesięciu Zadań:

1. Dokumentacja projektowa dla odcinka Nakło Śląskie – Kalina (LOT B);

2. Roboty budowlane na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie (LOT A);

3. Roboty budowlane na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki (LOT C);

4. Roboty budowlane na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D);

5. Zarządzanie i nadzór nad LOT A;

6. Działania informacyjne i promocyjne;

7. Umowy przyłączeniowe;

8. Wykup gruntów.

 

W Umowie nie ujęto rezerwy na nieprzewidziane wydatki.

Planuje się, iż po realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące elementy oraz parametry techniczne linii:

• maksymalna prędkość – pociągi pasażerskie V=140 km/h, pociągi towarowe V=120 km/h.

• nacisk na oś 221 kN oraz 245 kN dla obiektów inżynieryjnych nowych i modernizowanych.

 

W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia.

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 13 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 06 listopada 2023 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2029 r.

 

Wartość całkowita projektu: 2 327 372 397,91 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 882 154 181,23 PLN

Dofinansowanie: 1 599 831 054,04 PLN

 

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk – Faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk nieujętych w ramach fazy I projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” w szczególności:

• budowę/rozbudowę linii kolejowej nr 202 (od km 81,150 do km 135,100 tj. na długości 53,950 km;

• przebudowę linii kolejowej nr 405 od km 171,329 do km 176,375, to jest 5,046 km;

• budowę 4 obiektów inżynieryjnych;

• modernizację 29 obiektów inżynieryjnych;

• budowę 4 przystanków osobowych;

• modernizację 5 stacji i 3 przystanków osobowych;

• budowę/przebudowę 24 peronów;

• modernizację 2 przejazdów kolejowo-drogowych;

• przebudowę urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.),

• przebudowę sieci trakcyjnej,

• budowę/przebudowę linii potrzeb nietrakcyjnych,

• przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki nN,

• zabudowę komputerowych urządzeń srk;

• dostosowanie parametrów technicznych linii stykających się z linią 202 (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) do powiązanej z nimi infrastruktury linii nr 202.

 

W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II:

• wybudowanych/rozbudowanych zostanie 53,950 km linii 2-torowej

• przebudowanych zostanie 5,046 km km linii 1-torowej.

 

Projekt zostanie zrealizowany w formule Buduj oraz Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny, na terenie województwa pomorskiego. Powyższy zakres zostanie zrealizowany w ramach ośmiu Zadań:

2) Prace na odcinku Lębork – Słupsk – bez stacji Słupsk (Buduj);

3) Prace na stacji Słupsk (Buduj);

5) Zarządzanie i nadzór nad robotami budowlanymi na odcinku Lębork – Słupsk;

6) Zarządzanie i nadzór nad robotami budowlanymi na stacji Słupsk;

7) Nadzór autorski nad robotami budowlanymi na odcinku Lębork – Słupsk (wraz ze stacją Słupsk);

8) Działania informacyjne i promocyjne.

9) Umowy przyłączeniowe;

10) Wykup gruntów.

 

Planuje się, iż po realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące elementy oraz parametry techniczne linii:

• maksymalna prędkość – pociągi pasażerskie V=160 km/h (200 km/h na odcinku Lębork (bez stacji Lębork) – Kobylnica Słupska), pociągi towarowe V=120 km/h.

• nacisk na oś 221 kN oraz 245 kN dla obiektów inżynieryjnych nowych i modernizowanych;

 

Rozwiązania przyjęte w Projekcie umożliwiają w przyszłości wdrażanie systemu ERTMS. W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia.

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 05 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 2 891 550 345,32 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 253 061 637,01 PLN

Dofinansowanie: 1 065 102 391,46 PLN

 

Przedmiotowy projekt polega na budowie obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S7 o długości 31,80 km (tryb realizacji Projektuj & Buduj) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 20 o łącznej długości ok. 6,27 km (łączniki o parametrach drogi GP od węzła Żukowo na S7 stanowiące powiązanie dróg krajowych nr 7 i nr 20 z trasą ekspresową – tzw. Obwodnica Żukowa). Droga ekspresowa S7 zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Projekt zlokalizowany jest w województwie pomorskim, na terenie miasta na prawach powiatu Gdańsk oraz powiatów gdańskiego i kartuskiego, w gminach Gdańsk, Żukowo, Kolbudy i Pruszcz Gdański. Przedmiotowy projekt, składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty:

– odcinek 1 (zadanie 1): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)”;
– odcinek 2 (zadanie 2): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem)” (wraz z obw. Żukowa).

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top