Beneficjent: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów Sp. z o.o.
Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T
Data zawarcia umowy: 16 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 28 lutego 2025 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 9 215 842,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 7 472 054,61 PLN
Dofinansowanie: 5 604 040,95 PLN
Przedmiotem projektu jest zakup dwóch samochodów ratowniczo-gaśniczych. Zakupione pojazdy będą przeznaczone do realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Samochody wykorzystywane będą do realizacji zadań przewidzianych dla jednostki Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. Celem szczegółowym projektu jest poprawa bezpieczeństwa operacyjnego oraz podniesienie poziomu ochrony przeciwpożarowej Portu Lotniczego.
Beneficjent: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Działanie: FENX.04.03 Infrastruktura lotnicza w TEN-T
Data zawarcia umowy: 17 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita projektu: 10 972 215,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 8 900 000,00 PLN
Dofinansowanie: 6 675 000,00 PLN
Projekt ma na celu zakup sprzętu dla poprawy ochrony i bezpieczeństwa w obszarze obsługi ruchu pasażerskiego wraz z podniesieniem efektywności energetycznej organizacji. W ramach projektu zostanie dokonana modernizacja Punktu Kontroli Bezpieczeństwa (PKB) poprzez zakup bramek dostępu do strefy PKB, kompletnego rozwiązania EDSCB (Skanery rentgenowskie do wykrywania materiałów wybuchowych dla bagażu kabinowego) w Standardzie C3 znajdującego się w PKB oraz dostosowanie monitoringu wizyjnego obejmującego PKB. Wdrożenie urządzeń posiadających Standard C3 pozwoli na poprawę ochrony i bezpieczeństwa w obszarze obsługi ruchu pasażerskiego.
Po wdrożeniu systemu Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” będzie jednym z pierwszych portów regionalnych, w którym będzie funkcjonowało kompletnego rozwiązania EDSCB (Skanery rentgenowskie do wykrywania materiałów wybuchowych dla bagażu kabinowego) w Standardzie C3.
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 16 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 27 października 2023 r.
Data zakończenia: 31 marca 2027 r.
Wartość całkowita projektu: 1 575 389 160,69 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 275 193 026,52 PLN
Dofinansowanie: 1 083 914 072,54 PLN
Projekt „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec – faza II” obejmuje pozostałą część prac związanych z budową linii kolejowych w tunelu liniowym od stacji Łódź Fabryczna do linii nr 15, umożliwiających połączenie stacji Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, nieujętych w Fazie I projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”.
Zakres rzeczowy Projektu obejmuje w szczególności zakończenie prac związanych z:
• budową tunelu liniowego od stacji Łódź Fabryczna do linii kolejowej nr 15, składającego się z 5 tuneli zlokalizowanych na następujących odcinkach:
– Łódź Fabryczna – Odolanowska (tunel dwutorowy);
– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Al. Unii (tunel jednotorowy);
– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Długosza (tunel jednotorowy);
– Al. Włókniarzy – Inowrocławska (tunel jednotorowy);
– Al. Włókniarzy – Skarpowa (tunel jednotorowy).
• budową linii kolejowych w tunelu na odcinku od stacji Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec na następujących odcinkach linii kolejowych:
– nr 17 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,780 do km – 0,142, to jest o długości 0,638 km;
– nr 458 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,434 do km – 0,139, to jest o długości 0,295 km;
– nr 550 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,780 do km 5,077, to jest o długości 4,297 km;
– nr 551 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,688 do km 4,900, to jest o długości 4,212 km;
– linię nr 552 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,499 do km 5,271, to jest o długości 1,772 km;
– nr 553 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,495 do km 5,388, to jest o długości 1,893 km.
W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, wybudowanych zostanie 0,933 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.
• zabudową systemu ETCS na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, systemem ETCS zabudowanych zostanie 11,760 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.
• budową 5 tuneli;
• budową 2 mostów kolejowych;
• budową 3 przystanków osobowych;
• budową 8 peronów wraz z budową dojść i infrastruktury towarzyszącej, z uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
• budową 1 podstacji trakcyjnej.
Projekt zostanie zrealizowany w formule Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni, na terenie województwa łódzkiego w powiecie Łódź, gminie Łódź.
W wyniku realizacji Projektu infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do następujących parametrów:
• prędkość V max = 90 km/h;
• maksymalny nacisk 221 kN/oś.
W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia i TSI Tunele.
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Priorytet: FENX.04. Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Działanie: FENX.04.02. Kolej w TEN-T
Data zawarcia umowy: 13 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 01 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita projektu: 947 651 973,59 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 700 391 396,65 PLN
Dofinansowanie: 595 332 687,15 PLN
Projekt „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I – faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice nieujętych w ramach fazy I projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, etap I”.
W skład powyższych prac wchodzi w szczególności przebudowa:
• 2-torowej linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie;
• 2–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;
• 1–torowej linii kolejowej nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary;
• 1-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;
• 2-torowej linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Bytom Bobrek;
• 1-torowej linii kolejowej nr 145 na odcinku JUP PBSZ – Radzionków;
• 1-torowej linii kolejowej nr 127 na odcinku Radzionków – Tarnowskiego Góry TGB T3;
• 1-torowej linii kolejowej nr 128 na odcinku Radzionków – Nakło Śląskie T4;
• 1-torowej linii kolejowej nr 165 na odcinku Bytom Bobrek – Bytom Karb;
• 1-torowej linii kolejowej nr 181 na odcinku Herby Nowe – Kępno;
• 1–torowej linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice;
• 1–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;
• 2–torowej linii kolejowej nr 686 na odcinku Herby Nowe – Liswarta;
• 1–torowej linii kolejowej nr 687 na odcinku Kalina – Herby Stare;
• 1–torowej linii kolejowej nr 704 na odcinku Herby Stare – Herby Nowe;
• 1-torowej linii kolejowej nr 542 na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola Karsznice;
• 1-torowej linii kolejowej nr 739 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola;
Dodatkowo, w zakres Projektu wchodzi:
• budowa 2 wiaduktów kolejowych i 1 wiaduktu drogowego;
• przebudowa/modernizacja 13 wiaduktów kolejowych i 3 mostów kolejowych;
• budowa 2 przystanków osobowych (Chorzów Uniwersytet, Bytom Północ);
• modernizacja 5 stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i 1 przystanku osobowego Radzionków Rojca;
• przebudowa urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.),
• przebudowa sieci trakcyjnej,
• budowa/przebudowa linii potrzeb nietrakcyjnych,
• przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetyki nN,
• zabudowa komputerowych urządzeń srk.
W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II przebudowanych zostanie 129,097 km linii 2-torowej, oraz 24,531 km linii 1-torowej. Projekt zostanie zrealizowany w formule Buduj oraz Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny, na terenie województwa pomorskiego.
Powyższy zakres zostanie zrealizowany w ramach dziesięciu Zadań:
1. Dokumentacja projektowa dla odcinka Nakło Śląskie – Kalina (LOT B);
2. Roboty budowlane na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie (LOT A);
3. Roboty budowlane na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki (LOT C);
4. Roboty budowlane na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D);
5. Zarządzanie i nadzór nad LOT A;
6. Działania informacyjne i promocyjne;
7. Umowy przyłączeniowe;
8. Wykup gruntów.
W Umowie nie ujęto rezerwy na nieprzewidziane wydatki.
Planuje się, iż po realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące elementy oraz parametry techniczne linii:
• maksymalna prędkość – pociągi pasażerskie V=140 km/h, pociągi towarowe V=120 km/h.
• nacisk na oś 221 kN oraz 245 kN dla obiektów inżynieryjnych nowych i modernizowanych.
W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia.
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 13 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 06 listopada 2023 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2029 r.
Wartość całkowita projektu: 2 327 372 397,91 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 882 154 181,23 PLN
Dofinansowanie: 1 599 831 054,04 PLN
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk – Faza II” jest kontynuacją prac związanych z modernizacją/budową linii kolejowych na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk nieujętych w ramach fazy I projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” w szczególności:
• budowę/rozbudowę linii kolejowej nr 202 (od km 81,150 do km 135,100 tj. na długości 53,950 km;
• przebudowę linii kolejowej nr 405 od km 171,329 do km 176,375, to jest 5,046 km;
• budowę 4 obiektów inżynieryjnych;
• modernizację 29 obiektów inżynieryjnych;
• budowę 4 przystanków osobowych;
• modernizację 5 stacji i 3 przystanków osobowych;
• budowę/przebudowę 24 peronów;
• modernizację 2 przejazdów kolejowo-drogowych;
• przebudowę urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.),
• przebudowę sieci trakcyjnej,
• budowę/przebudowę linii potrzeb nietrakcyjnych,
• przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki nN,
• zabudowę komputerowych urządzeń srk;
• dostosowanie parametrów technicznych linii stykających się z linią 202 (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) do powiązanej z nimi infrastruktury linii nr 202.
W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II:
• wybudowanych/rozbudowanych zostanie 53,950 km linii 2-torowej
• przebudowanych zostanie 5,046 km km linii 1-torowej.
Projekt zostanie zrealizowany w formule Buduj oraz Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny, na terenie województwa pomorskiego. Powyższy zakres zostanie zrealizowany w ramach ośmiu Zadań:
2) Prace na odcinku Lębork – Słupsk – bez stacji Słupsk (Buduj);
3) Prace na stacji Słupsk (Buduj);
5) Zarządzanie i nadzór nad robotami budowlanymi na odcinku Lębork – Słupsk;
6) Zarządzanie i nadzór nad robotami budowlanymi na stacji Słupsk;
7) Nadzór autorski nad robotami budowlanymi na odcinku Lębork – Słupsk (wraz ze stacją Słupsk);
8) Działania informacyjne i promocyjne.
9) Umowy przyłączeniowe;
10) Wykup gruntów.
Planuje się, iż po realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące elementy oraz parametry techniczne linii:
• maksymalna prędkość – pociągi pasażerskie V=160 km/h (200 km/h na odcinku Lębork (bez stacji Lębork) – Kobylnica Słupska), pociągi towarowe V=120 km/h.
• nacisk na oś 221 kN oraz 245 kN dla obiektów inżynieryjnych nowych i modernizowanych;
Rozwiązania przyjęte w Projekcie umożliwiają w przyszłości wdrażanie systemu ERTMS. W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia.
Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-T
Data zawarcia umowy: 05 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 2 891 550 345,32 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 253 061 637,01 PLN
Dofinansowanie: 1 065 102 391,46 PLN
Przedmiotowy projekt polega na budowie obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S7 o długości 31,80 km (tryb realizacji Projektuj & Buduj) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 20 o łącznej długości ok. 6,27 km (łączniki o parametrach drogi GP od węzła Żukowo na S7 stanowiące powiązanie dróg krajowych nr 7 i nr 20 z trasą ekspresową – tzw. Obwodnica Żukowa). Droga ekspresowa S7 zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Projekt zlokalizowany jest w województwie pomorskim, na terenie miasta na prawach powiatu Gdańsk oraz powiatów gdańskiego i kartuskiego, w gminach Gdańsk, Żukowo, Kolbudy i Pruszcz Gdański. Przedmiotowy projekt, składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty:
– odcinek 1 (zadanie 1): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)”;
– odcinek 2 (zadanie 2): „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem)” (wraz z obw. Żukowa).
Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-T
Data zawarcia umowy: 04 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2027 r.
Wartość całkowita projektu: 2 834 066 401,73 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 466 833 030,36 PLN
Dofinansowanie: 1 246 808 075,80 PLN
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów o dł. 34,64 km, zlokalizowanej w sieci bazowej sieci TEN-T i składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty na roboty budowlane w systemie P&B:
– Odcinek I od węzła „Siedlin” (bez węzła) do węzła „Załuski” (bez węzła) o dł. 12,87 km;
– Odcinek II od węzła „Załuski” (z węzłem) do węzła „Modlin” (bez węzła) o dł. 12,03 km;
– Odcinek III od węzła „Modlin” (z węzłem) do węzła „Czosnów” (bez węzła) o dł. 9,74 km.
Projekt zlokalizowany jest w województwie mazowieckim, w powiatach płońskim i nowodworskim, na terenach gmin: Płońsk, Załuski, Zakroczym, Nowy Dwór Maz. i Czosnów.
Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-Ti
Data zawarcia umowy: 29 listopada 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 284 130 243,08 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 139 177 010,83 PLN
Dofinansowanie: 118 300 459,20 PLN
Przedmiotowy projekt polega na budowie drogi ekspresowej S7 odc. Miechów – Szczepanowice o długości 5,316 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w północnej części województwa małopolskiego w powiecie miechowskim w gminie Miechów, na terenie miasta Miechów oraz miejscowości Bukowska Wola, Wymysłów, Parkoszowice, Poradów i Szczepanowice. Początek inwestycji zaczyna się tuż za węzłem Miechów w km 622+185,00 a kończy w km 627+501,46 przed węzłem Szczepanowice.
Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa.
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 27 listopada 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 3 000 830 693,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 790 193 403,71 PLN
Dofinansowanie: 1 125 000 000,00 PLN
Celem inwestycji jest rozwój systemu metra na terenie m.st. Warszawy w woj. mazowieckim i dokończenie budowy II linii metra w dzielnicy Bemowo wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory (Karolin).
Projekt znajduje się na jednym z głównych ciągów komunikacyjnych miasta na osi zachód-wschód, łączy centrum ze skupiskami miejsc pracy i osiedlami mieszkaniowymi. Przedsięwzięcie obejmuje następujące elementy: Podprojekt A: dokończenie budowy II linii metra na odcinku zachodnim, tj. budowę 3 stacji oraz Stacji Techniczno-Postojowej Mory (Karolin) i Podprojekt B: zakup 7 szt. taboru metra.
W ramach realizacji ostatniego etapu odcinka zachodniego od szlaku za stacją C4 „Bemowo” do STP Mory (Karolin) powstaną:
• 3 stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin wraz z torami odstawczymi;
• 2 wentylatornie szlakowe: V2 i V3;
• tunele szlakowe: D2, D3, D4;
• tunel łączący pierwszą stację ze stacją techniczno-postojową Mory (Karolin): D1;
• Stacja Techniczno-Postojowa Mory (Karolin).
Celem strategicznym projektu jest zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców warszawskiego obszaru metropolitalnego oraz rozwój i integracja systemów transportu publicznego w Warszawie. Projekt będzie realizowany na terenie dzielnicy Bemowo w Warszawie, a także na terenie gm. Ożarów Mazowiecki. Beneficjentem, tj. instytucją odpowiedzialną za realizację przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa. W zakresie realizowanego projektu Inwestor – m.st. Warszawa jest reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Metro Warszawskie Sp. z o. o. (jednoosobowa spółka m. st. Warszawy, MW) w ramach projektu działa w imieniu i na rzecz ZTM w Warszawie pełniąc funkcję inwestora zastępczego. Właścicielem powstałej w ramach projektu infrastruktury będzie m. st. W-wa, a taboru – MW.
Koszty kwal. w projekcie to m.in.: wynagrodzenie za opracowanie dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu: projektowej, przetargowej, wydatki poniesione na opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych decyzji adm. na etapie przygotowania przedsięwzięcia, wydatki związane z nabyciem prawa do dysponowania nieruchomościami (m.in. wywłaszczenia, odszkodowania, inne), wydatki na przygotowanie terenu do robót, na wykonanie prac wynikających z decyzji administracyjnych, rob. bud.–montaż. związane z realizacją projektu wykonywane przez Generalnych Wykonawców, rob. dodatkowe niezbędne do realizacji projektu, waloryzacja kontraktów, zakup 7 szt. taboru do obsługi I i II linii metra, dział. związane z promocją i informowaniem społ. o udziale UE w finansowaniu proj. opisane w zał. nr 11 do wniosku, wydatki osobowe (3 etaty) – wynagrodzenie pracowników zaangażowanych w realizację projektu, w tym regulaminowych dodatków wraz z kosztami pracodawcy. Wszystkie koszty są niezbędne do realizacji projektu i zostaną poniesione zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.
Kosztami niekwalifikowalnymi będą: podatek VAT, przygotowanie dokument. aplikacyjnej, koszty inwestorstwa zastępczego, wydatki na zapewnienie zaplecza nadzoru inwestorskiego, opłaty związane z uzyskaniem decyzji administracyjnych – usunięcie drzew i krzewów, komplet fabrycznie nowych części zamiennych dla taboru, podlegających obligatoryjnym wymianom szybko zużywających się oraz takich części, które mogą być potencjalnie narażone podczas eksploatacji na zniszczenie/uszkodzenie (w tym na skutek aktów wandalizmu).
Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 27 listopada 2024 r.
Data rozpoczęcia: 7 lipca 2023 r.
Data zakończenia: 30 września 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 2 058 985 636,54 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 1 475 571 339,28 PLN
Dofinansowanie: 900 000 000,00 PLN
Projekt jest Fazą II projektu nr POIS.06.01.00-00-0033/16 (Faza I).
Realizacja Fazy I zamknęła się w następujących kosztach: całkowitych 1 214 162 313,20 zł; kwalifikowalnych 609 732 316,00 zł, dofinansowania UE 518 272 468,60 zł. W oparciu o zapłacone do końca 2023 r. faktury, w Fazie I wyodrębniono koszty poniesione do dnia 31.12.2023 r., zaś w Fazie II koszty ponoszone po 01.01.2024 r. Wyjątkiem są faktury z 2023 r.dot. Budowy Zajezdni Annopol oraz po jednej fakturze dla odcinka B1 i D5: koszty te stanowią koszty Fazy II, zgodnie z zatwierdzonym WoD POIiŚ 2014-2020.
Projekt zlokalizowany w Polsce, w województwie mazowieckim, w m.st. Warszawa na obszarze dzielnic: Wilanów, Mokotów, Ochota, Śródmieście (trasa tramwajowa) oraz Białołęka (zajezdnia tramwajowa); obejmuje:
- budowę zajezdni Annopol wraz z wyposażeniem, zakupem gruntów i Systemem Zarządzania Zajezdnią;
- budowę trasy tramwajowej do Wilanowa na odcinkach:
- B1 – konstrukcja przystanku tramwajowego i fragment tunelu pod dworcem Zachodnim (poziom -2) wraz z przestrzenią dla pasażerów (poziom -1) oraz poziomem „0”;
- B2 – odcinek od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką, obejmuje też budowę tunelu tramwajowego pod parkiem Pięciu Sióstr wraz z wyposażeniem;
- D1 – odcinek ul. Rakowieckiej od al. Niepodległości do ul. Puławskiej;
- D2 – ul.: Puławska, Goworka, Spacerowa, Belwederska, Gagarina (od węzła Puławska do rejonu skrzyżowania z ul. Sułkowicką);
- D4 – ul. Belwederska i ul. Sobieskiego (od rejonu skrzyżowania z ul. Sułkowicką do ul. Truskawieckiej);
- D5 – odcinek ul. Św. Bonifacego od ul. Sobieskiego do pętli Stegny;
- E – ul. Sobieskiego i Al. Rzeczpospolitej od ul. Truskawieckiej do ul. Branickiego;
- zakup 48 tablic Systemu Informacji Pasażerskiej wraz z ich montażem oraz włączeniem do funkcjonującej infrastruktury teleinformatycznej dotychczasowego SIP.
- promocję projektu.
Trasa tramwajowa wybudowana w ramach Fazy II zapewni połączenie najważniejszych osiedli Wilanowa i Mokotowa Dolnego komunikacją tramwajową z Dworcem Zachodnim oraz węzłem przesiadkowym Pole Mokotowskie. Projekt wpisuje się w realizację celu szczegółowego „Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej”. Spółka świadczy usługi przewozowe w oparciu o umowę wykonawczą o świadczenie usług w lokalnym transporcie zbiorowym tramwajowym w latach 2008-2027, podpisaną z m. st. Warszawa w dniu 06.08.2008 r. Nie wymaga to notyfikacji, gdyż jest to bezpośrednie zlecenie świadczenia usług publicznych podmiotowi wewnętrznemu. Weryfikacja rekompensaty następuje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1370/2007. Przeprowadzany jest również coroczny audyt rekompensaty w zakresie wykonania i planu na kolejny okres z uwzględnieniem całego okresu powierzenia. Beneficjent posiada obowiązującą procedurę zawierania umów dla zadań objętych projektem (ostatnia aktualizacja: 27.11.2023). Pozyskano wszystkie decyzje środowiskowe. Do pozyskania pozostaje pozwolenie na budowę dla podstacji trakcyjnej budowanej w ramach odcinka B2. Wykonawca wystąpił o wydanie PnB 21.10 br. Przeprowadzono wszystkie postępowania przetargowe i zawarto umowy na realizację wszystkich odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa, budowy Zajezdni Annopol, Systemu Informacji Pasażerskiej oraz Systemu Zarządzania Zajezdnią. Do realizacji pozostało zamówienie związane z promocją projektu. Koszty utrzymania inwestycji po zakończeniu realizacji projektu ponosić będzie Beneficjent, który będzie zarządzał inwestycją. Trwałość Projektu będzie zachowana w okresie 5 lat od wpływu płatności końcowej dla Fazy II Projektu.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15