Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie Spółka Akcyjna
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 6 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 4 grudnia 2024 r.
Data zakończenia: 31 marca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 28 782 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 23 400 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 21 060 000,00 PLN
Przedsięwzięcie polega na zakupie 13 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych hybrydowych autobusów międzymiastowych klasy MAXI zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 6. Tabor będzie wykorzystywany do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej na terenie powiatu konińskiego i słupeckiego. W/w powiaty pełnią funkcję organizatora przewozów powiatowych o charakterze użyteczności publicznej. Przedsięwzięcie polega na wymianie w proporcji 1:1 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych autobusów zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 0 (6 sztuk) oraz Euro 2 (7 szt.). Zaplanowano wymianę 13 sztuk autobusów na nowe hybrydowe autobusy niskoemisyjne z normą Euro 6. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano skierowanie nowego taboru na linie komunikacyjne, na których najczęściej kursowały autobusy planowane do wycofania. Określono 68 linii komunikacyjnych, na które zostaną skierowane nowe autobusy zastępujące stary tabor. Niemniej w razie potrzeby autobusy będą kierowane na pozostałe linie komunikacyjne, na których powiaty koniński i słupecki organizują przewozy powiatowe.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Gmina Łagów
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 5 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 3 czerwca 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 3 444 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 2 800 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 2 520 000,00 PLN
W projekcie przewidziano realizację 2 zadań. Pierwsze już zakończone polegało na przygotowaniu dokumentacji przetargowej wraz z OPZ. W drugim zadaniu przewidziano zakup/dostawę 4 sztuk, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów diesel kategorii M3 klasy I z napędem ON (olej napędowy) tej samej marki. Planowane do zakupu autobusy będą przystosowane do warunków środowiska w jakim będą eksploatowane tj. w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -30ºC do +50ºC.
Ze względu na fakt, iż projekt będzie polegał na wymianie autobusów na istniejących już liniach, a przebiegają one także po terenie gmin sąsiednich, Wnioskodawca posiada zawarte porozumienie dot. organizacji przewozów z: Miastem i Gmina Opatów, Gmina Baćkowice, Miastem i Gminą Nowa Słupcą oraz Gminą Raków. Zakupiony tabor wykorzystywany będzie do wykonywania przewozów o charakterze pozamiejskim.
Głównym celem projektu jest zmniejszenie emisyjności taboru komunikacyjnego na terenie Gminy Łagów w kontekście poprawy jakości powietrza.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie Spółka Akcyjna
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 3 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 15 maja 2024 r.
Data zakończenia: 29 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 47 899 760,85 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 38 942 895,00 PLN
Wartość dofinansowania: 35 048 605,50 PLN
Projekt polega na zakupie przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie S.A. (dalej PKS lub Wnioskodawca) 6 szt. autobusów elektrycznych klasy MAXI zasilanych wodorem wraz z infrastrukturą ładowania. Tabor będzie wykorzystywany do obsługi linii komunikacyjnych o charakterze pozamiejskim, organizowanych przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (dalej ZG PKS lub Związek).
Projekt w zakresie objętym niniejszym wnioskiem jest częścią większego przedsięwzięcia, polegającego na zakupie w sumie 16 szt. autobusów, w tym 10 szt. zasilanych CNG i 6 szt. autobusów elektrycznych zasilanych wodorem. Dzięki realizacji zakresu rzeczowego projektu osiągnięte zostaną następujące kamienie milowe: Nowe zeroemisyjne pojazdy w eksploatacji (napęd wodorowy): 6 szt. W ramach całego przedsięwzięcia nowy tabor będzie eksploatowany łącznie na 14 liniach, w tym tabor wodorowy objęty przedmiotowym wnioskiem skierowany zostanie do częściowej obsługi 6 istniejących linii komunikacyjnych:
- 202 Rzeszów – Jasionka – Medynia Głogowska
- 208 Rzeszów – Czudec – Pstrągowa
- 214 Rzeszów – Stobierna
- 223 Rzeszów – Boguchwała – Niechobrz
- 238 Terliczka – Rzeszów – Zabratówka
- 400 Rzeszów – Krasne – Palikówka
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!”
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 28 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 13 czerwca 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 6 567 216,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 5 339 200,00 PLN
Wartość dofinansowania: 4 805 280,00 PLN
Wnioskodawcą przedsięwzięcia jest Związek Powiatowo – Gminny „Jedzmy Razem!”. Członkami Związku „Jedzmy Razem” są: Powiat Myszkowski oraz Gmina Koziegłowy, Gmina Niegowa, Gmina Poraj, Gmina Żarki, Gmina Myszków, Gmina Siewierz, Powiat Zawierciański oraz Gminy z terenu Powiatu Zawierciańskiego: Łazy, Żarnowiec, Pilica, Kroczyce, Ogrodzieniec, Irządze, Szczekociny, Włodowice. Związek Powiatowo-Gminny „Jedzmy Razem” został powołany w celu wspólnej organizacji publicznego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych w
powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich na obszarze gmin i powiatu tworzących Związek.
Przedsięwzięcie jakie objęte jest niniejszym wnioskiem obejmuje zakup 6 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych, zasilanych jednym rodzajem napędu, tj. z tej samej grupy napędów – niskoemisyjny diesel norma Euro 6. Tabor będzie wykorzystywany do wykonywania przewozów o charakterze pozamiejskim poprzez obsługę linii
pozamiejskich o charakterze użyteczności publicznej na obszarze Związku Powiatowo–Gminnego „Jedzmy Razem!”. Przedsięwzięcie wpłynie pozytywnie na dostępność komunikacji publicznej dla mieszkańców z obszarów wykluczonych komunikacyjnie/zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym. Wszystkie obsługiwane przez zakupiony tabor linie zapewnią dostęp do ośrodków użyteczności publicznej powiatu i gmin, w tym m.in. urzędów, szkół (w tym szkół średnich), ośrodków kultury, ośrodków zdrowia itd. w ich godzinach funkcjonowania. Autobusy będą wykorzystywane na liniach komunikacyjnych obsługiwanych przez wyłonionego Operatora w ramach umowy przewozowej.
Przedmiotowy projekt polega na wymianie przestarzałego taboru autobusowego (6 szt) na dotychczas funkcjonujących deficytowych pozamiejskich liniach autobusowych. Wymianie będą podlegały autobusy najbardziej wyeksploatowane. Linie te podlegają dopłacie ze środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Zakończenie rzeczowej realizacji projektu jest
zaplanowane na IV kwartał 2025 r. kiedy planuje się zakończyć dostawy autobusów. Natomiast przekazanie ich w dzierżawę do Operatora nastąpi w I kwartale 2026 roku.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Euromatpol Sp. z o.o.
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 28 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 2 grudnia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 6 642 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 5 400 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 4 860 000,00 PLN
Przedsięwzięcie polega na zakupie 3 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 6.
Tabor będzie wykorzystywany do obsługi linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej, pozamiejskiej, na terenie gminy Sieroszewice oraz na podstawie zawartego porozumienia na terenie Gminy Grabów nad Prosną.
Przedsięwzięcie polega na wymianie w proporcji 1:1 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych autobusów zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 3.
W ramach przedsięwzięcia zaplanowano skierowanie nowego taboru na 2 linie komunikacyjne (linie w ramach realizacji projektu zostały wydłużone o 30% swojej długości), na których dotychczas kursowały autobusy planowane do wycofania oraz na 1 nową linię komunikacyjną, która powstanie w ramach realizacji projektu.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Andrzej Wnętrzak USŁUGI TRANSPORTOWE „EURO TRAVEL”
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 27 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 20 stycznia 2025 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 019 670,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 829 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 746 100,00 PLN
Przedmiotem projektu jest zakup 1 nowego niskoemisyjnego autobusu zasilanego olejem napędowym (diesel, norma EURO VI). Celem projektu jest wymiana dotychczas funkcjonującego rotacyjnie przestarzałego autobusu na 2 pozamiejskich liniach autobusowych. Ponadto celami szczegółowymi są: zwiększenie mobilności mieszkańców powiatu żywieckiego szczególnie tych zagrożonych wykluczeniem lub wykluczonych z uwagi na niepełnosprawności i/lub problem w poruszaniu się, a także zmniejszenie degradacji środowiska naturalnego poprzez poprawę jakości powietrza (ograniczenie emisji szkodliwych substancji).
Nowy autobus zostanie wykorzystany do eksploatacji na liniach pozamiejskich i zastąpi przestarzały, wyeksploatowany autobus pozbawiony udogodnień dla pasażerów, w tym dla osób z problemami w poruszaniu się.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Urząd Morski w Szczecinie
Inwestycja: B2.2.3 Budowa infrastruktury terminalowej offshore
Data zawarcia umowy: 27 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 24 czerwca 2021 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 204 979 489,65 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 166 617 491,59 PLN
Wartość dofinansowania: 166 617 491,59 PLN
Projekt zostanie zrealizowany w porcie morskim w Darłowie, dotyczy infrastruktury dostępu od strony morza do portu i obejmuje dwa zadania:
– przebudowę Falochronu Zachodniego,
– budowę ostrogi morskiej,
Przebudowa Falochronu Zachodniego ma za zadanie przywrócenie dobrego stanu technicznego falochronu, zabezpieczenie go przed erozją, spowodowaną wysoką dynamiką mas wodnych i ograniczenie falowania wewnątrz awanportu. Budowa ostrogi ma zminimalizować falowanie w awanporcie w rejonie basenu utworzonego przez Nabrzeże Postojowe i Nabrzeże Czołowe. Celem projektu jest zapewnienie bezpiecznej żeglugi dla statków zawijających do portu w Darłowie, w tym dla statków obsługujących morskie elektrownie wiatrowe z planowanego do utworzenia w Darłowie terminalu serwisowego.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Faster Przewozy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 27 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 lutego 2025 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 8 118 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 6 600 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 5 940 000,00 PLN
Inwestycja pn. „Zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego przez firmę Faster Przewozy Sp. z o.o.” polega na wymianie taboru autobusowego na dotychczas funkcjonujących pozamiejskich liniach autobusowych zagrożonych likwidacją (ze względu na przestarzały tabor) poprzez zakup nowego niskoemisyjnego taboru autobusowego zasilanego olejem napędowym (diesel, norma nie niższa niż EURO VI). Wnioskodawca planuje zakup następujących pojazdów:
– 2 autobusy duże o liczbie miejsc minimum 52 (49 miejsc siedzących oraz 3 miejsc stojących),
– 5 autobusów małych o liczbie miejsc minimum 35 (27 miejsc siedzących oraz 8 miejsc stojących).
Przedsięwzięcie zawiera jasno określone cele oraz kamienie milowe realizacji, które pozostają w zgodzie z założeniami Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Należy podkreślić, że celem projektu jest zakup nowych, niskoemisyjnych autobusów na potrzeby publicznego transportu pozamiejskiego, a tym samym redukcja szkodliwych substancji do środowiska naturalnego i poprawa jakości powietrza. Biorąc pod uwagę powyższe, przedsięwzięcie jest zgodne z założeniami Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności wersja z dnia 17.06.2022 r. oraz z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12 lutego 2021 r. Wpisuje się bowiem w założenia Komponentu E „Zielona, inteligentna mobilność”, który kładzie szczególny nacisk na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku, promowanie zrównoważonych środków transportu oraz wdrażanie nowoczesnych technologii mających na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do osiągnięcia celów związanych z transformacją ekologiczną (poprzez zmniejszenie emisji spalin i poprawę jakości powietrza) oraz wzmocnieniem odporności gospodarki na przyszłe kryzysy (dzięki modernizacji infrastruktury transportowej i poprawie dostępności komunikacyjnej).
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Miejski Zakład Komunikacji w Nysie Sp. z o.o.
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 27 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 25 lutego 2025 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 24 004 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 19 515 447,17 PLN
Wartość dofinansowania: 17 563 902,45 PLN
Przedsięwzięcie dotyczy zakupu 15 nowych, niskoemisyjnych autobusów zasilanych olejem napędowym o normie emisji spalania EURO VI. Dostawa autobusów nastąpi w dwóch częściach. Dostawa pierwszych 7 autobusów nastąpi w IV kwartale 2025 r. pozostałe 8 autobusów zostanie dostarczone w II kwartale 2026 r. Zakupiony tabor zostanie wykorzystany na potrzeby obsługi obecnie istniejących oraz nowych pozamiejskich linii zbiorowej komunikacji publicznej.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Faster Transport Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 26 lutego 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 lutego 2025 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 4 428 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 3 600 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 3 240 000,00 PLN
Inwestycja polega na wymianie taboru autobusowego na dotychczas funkcjonujących pozamiejskich liniach autobusowych zagrożonych likwidacją (ze względu na przestarzały tabor) poprzez zakup nowego niskoemisyjnego taboru autobusowego zasilanego olejem napędowym (diesel, norma nie niższa niż EURO VI) z przeznaczeniem do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji o charakterze pozamiejskim.
Wnioskodawca planuje zakup 1 autobusu dużego o liczbie miejsc min. 52 (49 miejsc siedzących oraz 3 miejsca stojące), 3 autobusów małych o liczbie miejsc min. 35 (27 miejsc siedzących oraz 8 miejsc stojących).
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15