Beneficjent: PKP Intercity S.A.
Data zawarcia umowy: 30 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 16 listopada 2020 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 2 825 534 826,90 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 2 297 182 786,10 PLN
Dofinansowanie UE: 2 162 032 704,80 PLN
Celem realizacji Przedsięwzięcia jest odtworzenie części posiadanego obecnie parku taborowego wraz ze zwiększeniem komfortu podróży i poprawy efektywności kolei, poprzez modernizację 248 wagonów pasażerskich oraz zakup 56 fabrycznie nowych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych.
Efektem realizacji Przedsięwzięcia będzie zwiększenie: konkurencyjności sektora kolejowego, bezpieczeństwa na drogach oraz udziału zero- i niskoemisyjnego transportu, co przekłada się bezpośrednio na przeciwdziałanie i zmniejszanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, wpisując się w założenia KPO.
Zgodnie z zakresem przedmiotowym Przedsięwzięcia, inwestycja obejmie tabor kolejowy do przewozów międzywojewódzkich w ramach umowy PSC. Wszystkie wagony i lokomotywy objęte zamówieniami, zgodnie z obowiązującymi przepisami, będą w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) w przypadku nowego taboru. W przypadku taboru zmodernizowanego pojazdy będą zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) w zakresie modernizacji i ekonomicznej zasadności stosowania TSI.
Docelową grupą odbiorców efektów realizowanego Przedsięwzięcia są wszyscy pasażerowie korzystający z usług PKP Intercity S.A. a w szczególności pasażerowie korzystający z linii kolejowych, na których będą kursowały pociągi będące przedmiotem Przedsięwzięcia szczegółowo opisane we wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem.
Główne korzyści po zakończeniu Przedsięwzięcia:
- zwiększenie częstotliwości kursowania (zwiększenie liczby pociągów);
- skrócenie czasu przejazdu (poprawa parametrów taboru poprzez modernizację wagonów i zakup nowoczesnych lokomotyw);
- zwiększenie podaży miejsc;
- poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym;
- poprawy komfortu podróży poprzez modernizację wagonów,
- wzrost dostępności taboru dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się;
- ograniczenie emisji szkodliwych substancji do środowiska.
Beneficjent: Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego
Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna
Data podpisania Aneksu do Umowy o dofinansowanie: 3 stycznia 2025 r.
Data zawarcia umowy: 25 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 14 920 657,60 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 14 920 657,60 PLN
Dofinansowanie: 12 682 558,96 PLN
Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2024 roku przez Główny Inspektorat Nadzoru Budowlanego i 16 Wojewódzkich Inspektorów Nadzoru Budowlanego przede wszystkim na działania takie jak:
- wynagrodzenia pracowników,
- podnoszenie kwalifikacji,
- wsparcie eksperckie i prawne,
- badania i transport próbek wyrobów budowlanych.
Wykazane koszty stanowią znaczący wkład na realizację zadań związanych z kontrolą inwestycji realizowanych w ramach projektów finansowanych ze środków m.in. POIiŚ, FEnIKS, CEF oraz CEF2, wydawaniem pozwoleń na użytkowanie inwestycji realizowanych w ramach ww. projektów oraz wynagrodzeń pracowników GUNB i 16 WINB zajmujących się koordynacją projektu PT FEnIKS oraz zaangażowanych w obsługę tego projektu, w tym m.in. obsługę administracyjno-biurową, finansowo-księgową, kadrową, prawną, organizacyjną.
Beneficjent: Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 25 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 464 082 633,93 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 361 480 879,86 PLN
Dofinansowanie: 307 258 747,88 PLN
Projekt fazowany, którego celem utworzenie głównej osi transportu publicznego na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego z wykorzystaniem istniejących linii kolejowych.
Głównymi zadaniami realizowanymi w Fazie II są kontrakty zawarte przez Partnera PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., tj.: Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406,273,351. Zadanie A (1) pn. Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police oraz Zadanie B (2) pn. Modernizacja wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych nr 273, 351 oraz 401, które były realizowane już w Fazie I, a w Fazie II są obecnie kontynuowane.
W ramach Fazy II realizowane jest, koordynowane przez SSOM, wspólne zadanie Partnerów – JST, którymi są gminy: Miasto Szczecin, Miasto Stargard, Police, Goleniów, Kobylanka, Stargard, Gryfino, tj. Zadanie 3, pn. Dostawa i montaż urządzeń związanych z integracją transportu (biletomatów). W ramach I Fazy Projektu nastąpiła dostawa 44 szt. biletomatów, a montaż zaplanowano w ramach II Fazy Projektu. Ponadto w projekcie realizowane są także zadania w postaci Zarządzania Projektem (IK) i Promocji.
Beneficjent: Urząd Transportu Kolejowego
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 9 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 października 2023 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2027 r.
Wartość całkowita projektu: 77 818 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 77 818 000,00 PLN
Dofinansowanie: 62 028 727,80 PLN
Projekt „Kampania Kolejowe ABC III” to kolejna, trzecia edycja zainicjowanego przez Urząd Transportu Kolejowego programu z zakresu edukacji bezpieczeństwa skierowanego do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Głównymi adresatami działań są dzieci uczęszczające do przedszkoli oraz szkół podstawowych (klasy I-III, IV-VI, VII-VIII). Projekt ma być realizowany na obszarze całego kraju.
Podstawowym jego celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez edukację na rzecz bezpieczeństwa podczas korzystania z transportu kolejowego, poruszania się na terenie dworców kolejowych oraz w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych.
Cel ten będzie realizowany poprzez propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz wzorców odpowiedzialnego zachowania się obszarach kolejowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Umożliwi on poznanie i zrozumienie zagrożeń w pobliżu przejazdów kolejowych i czynnych linii kolejowych poprzez osobiste doświadczenia, prawdziwe symulacje, dynamiczne pokazy.
Osiągnięcie celu zostanie zrealizowane poprzez:
- Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży (prowadzone przez edukatorów/pracowników UTK cykle zajęć umożliwią dzieciom naukę poprzez zabawę. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznać m.in. zasady bezpiecznego korzystania z przejazdów koleją oraz znaczenie znaków drogowych stawianych przed przejazdami kolejowymi. Poprzez interaktywne gry i zabawy zdobędą wiedzę na temat bezpiecznego zachowania na obszarach kolejowych w tym na dworcu, na peronie czy w pociągu.
- Ogólnopolską kampanię medialną (spoty reklamowe emitowane w mediach, organizowane będą rodzinne pikniki edukacyjne, konkursy).
W wyniku realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:
- Wskaźnik produktu: Liczba przeprowadzonych kampanii informacyjno – edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych – 1 szt
- Wskaźnik rezultatu: Zasięg działań/ kampanii edukacyjno-informacyjnych – 36 000 osób
Beneficjent: Istrana sp. z o.o
Data zawarcia umowy: 03 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 01 lipca 2023 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 177 836 642,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 1 164 480 399,26 PLN
Wsparcie: 900 449 716,11 PLN
Celem przedsięwzięcia jest utworzenie terminalu instalacyjnego na potrzeby morskich farm wiatrowych (offshore wind farms). Terminal instalacyjny zostanie utworzony, aby obsługiwać projekty obejmujące budowę morskich farm wiatrowych w Polskiej Wyłącznej Strefie Ekonomicznej na Morzu Bałtyckim.
Na terenie terminala instalacyjnego zwyczajowo dokonywany jest rozładunek, przygotowanie do transportu i załadunek komponentów turbin wiatrowych. Terminal powinien być ulokowany w pobliżu morskich farm wiatrowych, aby ograniczyć ryzyka i koszty związane z transportem. Podstawowe wymagania dla takiego terminala obejmują nabrzeże ze strefą wysokonośną, odpowiednią głębokością toru wodnego (8-10 m) i dostępnością dźwigów oraz powierzchni składowej dla komponentów potrzebnych do budowy farm wiatrowych.
Długość nabrzeży przeładunkowych będzie wynosić ok. 800m. Nabrzeże przeładunkowe będzie wyposażone w rampę Ro-Ro, przy której znajdą się 4 dalby cumownicze. Planowana powierzchnia placu wyniesie ponad 21ha. Głębokość basenu portowego przy nabrzeżach przeładunkowych będzie wynosić minimum 12,5m KR.
Powierzchnia terminala projektowana jest na poziomie ok. 3,00 m n.p.m. i będzie dostosowana wysokościowo do sąsiadujących powierzchni istniejącego terminala. Nabrzeża zostaną wyposażone w urządzenia odbojowe, pachoły cumownicze i drabinki. Projektowane są różne warstwy nawierzchni, zależnie od jej zastosowania.
Wyróżnia się:
- nawierzchnie szczelne,
- nawierzchnie przepuszczalne.
Terminal będzie wyposażony w następujące instalacje:
- wodociągowa;
- przeciwpożarowa;
- kanalizacja sanitarna;
- kanalizacja deszczowa;
- elektryczna, w tym także oświetleniowa;
- teletechniczna, w tym: łączności, automatyki, urządzeń bezpieczeństwa.
Inwestycja zostanie zlokalizowana w Porcie Północnym w Gdańsku, poprzez dostosowanie terminalu kontenerowego, który będzie realizowany na dodatkowym terenie pozyskanym z Morza Bałtyckiego, jako przedłużenie istniejącego Głębokowodnego Terminala Kontenerowego.
Inwestycja jest niezbędna z punktu widzenia wdrożenia strategii budowy morskich farm wiatrowych w Polskiej Wyłącznej Strefie Ekonomicznej na Bałtyku i osiągnięcia przez Polskę założonych celów klimatycznych.
Brak takiej infrastruktury w Polsce, jak również ograniczona podaż takiej infrastruktury w portach Morza Bałtyckiego stanowi zagrożenie dla wdrażania projektów morskich farm wiatrowych o zakładanej wielkości, a tym samym zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego oraz celów klimatycznych Polski i UE.
Inwestycja będzie realizowana przez Istrana Sp. z o. o. (dalej, jako: „Istrana”) – spółkę celową
obecnie należącą do Baltic Hub Container Terminal Sp. z o. o. (dalej jako: „BHCT”). W toku realizacji projektu przewidywane są zmiany właścicielskie umożliwiające odkup lub dokapitalizowanie Istrany przez PFR Fundusz Inwestycyjny FIZAN, którego częścią portfela inwestycyjnego zarządza PFR S. A. Właścicielem BHCT jest Baltic Hub Sp. z o. o. Udziałowcami Baltic Hub Sp. z o. o. są zaś PSA BALTICS NV, GLOBAL INFRACO S.A R.L. oraz PFR PORTY Sp. z o. o. PFR Fundusz Inwestycyjny FIZAN posiada 100% udziałów w PFR Porty Sp. z o. o. PFR to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju.
Baltic Hub jest właścicielem największego terminala kontenerowego na Bałtyku, który zlokalizowany jest w Gdańsku i jest jedynym terminalem głębokowodnym na M. Bałtyckim, który może obsługiwać największe jednostki kontenerowe na świecie.
Beneficjent: Wojewoda Opolski
Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna
Data zawarcia umowy: 30 września 2024 r.
Data podpisania Aneksu do Umowy: 19 grudnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 11 888 851,11 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 11 888 851,11 PLN
Dofinansowanie UE: 10 105 523,44 PLN
Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2024 roku przez 16 Wojewodów przede wszystkim na działania takie jak: wynagrodzenia pracowników, podnoszenie kwalifikacji, finansowanie kosztów organizacyjnych, technicznych i administracyjnych, niezbędnych do zapewnienia sprawnego funkcjonowania instytucji. Wykazane koszty stanowią znaczący wkład w prowadzenie wskazanych postępowań administracyjnych przez służby wojewodów, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia zapewnienia sprawnego przebiegu realizacji procesu inwestycyjnego oraz osiągania celów programowych.
Beneficjent: Związek Powiatowo – Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”
Data zawarcia umowy: 30 września 2024 r.
Data rozpoczęcia: 31 października 2024 r.
Data zakończenia: 31 marca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 36 900 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 30 000 000,00 PLN
Wsparcie – środki będące w dyspozycji PFR: 27 000 000,00 PLN
Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnienie funkcjonującego transportu publicznego poprzez zwiększenie liczby przyjaznego dla środowiska taboru autobusowego, dostosowanego dla grup podróżnych o różnych potrzebach transportowych, w szczególności osób wykluczonych i niepełnosprawnych.
Przedsięwzięcie wpływa na zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego – Przedsięwzięcie zakłada zakup 25 autobusów niskoemisyjnych międzymiastowych klasy II zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 6, w tym 5 sztuk autobusów hybrydowych.
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje:
- zakup 10 sztuk autobusów ON Euro 6 klasy midi;
- zakup 10 sztuk autobusów ON Euro 6 klasy maxi;
- zakup 5 sztuk autobusów ON hybrydowych Euro 6 klasy midi.
Tabor będzie wykorzystywany do obsługi linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej na terenie Związku Powiatowo-Gminnego „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”. Przedsięwzięcie polega na wymianie w proporcji 1:1 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych autobusów zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 0 (21 sztuk) oraz Euro 3 (4 szt.). Zaplanowano wymianę 25 sztuk autobusów na nowe autobusy niskoemisyjne z normą Euro 6 (w tym 5 sztuk autobusów hybrydowych). W ramach przedsięwzięcia zaplanowano skierowanie nowego taboru na linie komunikacyjne, na których najczęściej kursowały autobusy planowane do wycofania. Określono 61 linii komunikacyjnych, na które zostaną skierowane nowe autobusy zastępujące stary tabor. Ponadto dzięki wymianie najbardziej wyeksploatowanych autobusów będzie możliwe w przyszłości obsłużenie przez Operatora linii komunikacyjnych, które, ze względu na stan techniczny posiadanej floty autobusowej, zostały w chwili obecnej zlecone podwykonawcy.
Najważniejszym celem niniejszego przedsięwzięcia jest ograniczenie emisji niskiej na terenie powiatów, na których organizowane są przewozy powiatowe, poprzez zakup nowoczesnego niskoemisyjnego taboru autobusowego. Realizacja celu głównego przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności czystego, bezpiecznego i efektywnego transportu publicznego.
Przedsięwzięcie ma charakter kompleksowy, gdyż jego realizacja będzie mieć wpływ na efektywniejsze wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego poprzez polepszenie jakości oferowanych usług.
Celem pośrednim przedmiotowego przedsięwzięcia jest modernizacja taboru, eksploatowanego na pozamiejskich liniach komunikacyjnych na terenie Związku Powiatowo-Gminnego „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”, czego skutkiem będzie redukcja emisji zanieczyszczeń i hałasu pochodzących z transportu oraz zmiana wizerunku komunikacji publicznej wśród mieszkańców. Wzrost atrakcyjności transportu publicznego musi być równoznaczny z przeciwdziałaniem negatywnej tendencji starzenia się taboru w komunikacji autobusowej. Wobec rosnących wymagań pasażerów oraz konkurencji ze strony transportu indywidualnego, zachęcenie pasażerów do korzystania z komunikacji autobusowej wymaga uznania zakupów taboru dla transportu zbiorowego jako działania priorytetowego. Zakupione autobusy będą stacjonować na zajezdni autobusowej należącej do Operatora.
W ramach realizacji przedsięwzięcia planuje się wycofać 25 autobusów spalinowych zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 0 (19 autobusów) oraz euro 3 (6 autobusów). Autobusy te zostaną zastąpione fabrycznie nowymi autobusami niskoemisyjnymi zasilanymi olejem napędowym i spełniającymi normę emisji spalin Euro 6 (w tym 5 autobusów hybrydowych HEV/MHEV). Zakup autobusów jest niezbędny do osiągnięcia celu projektu, jakim jest ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycję w niskoemisyjny tabor autobusowy na istniejących liniach komunikacyjnych w ramach przewozów powiatowych realizowanych przez Związek Powiatowo – Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”.
Beneficjent: GDDKiA
Data zawarcia umowy: 16 września 2024 r.
Data rozpoczęcia: 7 maja 2020 r.
Data zakończenia: 10 listopada 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 096 733 050,63 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 702 936 521,69 PLN
Dofinansowanie: 702 936 521,69 PLN
Przedsięwzięcie zakłada wykonanie działań mających wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w 180 lokalizacjach na drogach krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Beneficjent: GDDKiA
Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Data zawarcia umowy: 13 września 2024 r.
Data rozpoczęcia: 28 sierpnia 2020 r.
Data zakończenia: 9 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 1 755 612 927,35 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 891 058 823,53 PLN
Dofinansowanie: 891 058 823,53 PLN
Projekt polega na budowie drogi ekspresowej S3 odc. Troszyn – Świnoujście o długości 32,93 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w pn-zach. części województwa zachodniopomorskiego, na terenie miasta na prawach powiatu Świnoujście i powiatu kamieńskiego, w gminach Świnoujście, Międzyzdroje i Wolin.
Przedmiotowy projekt składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty:
- odcinek 1: „Zaprojektowanie i budowa drogi S3 Troszyn – Świnoujście Odcinek 1. Świnoujście – Dargobądz (bez węzła)”;
- odcinek 2: „Zaprojektowanie i budowa drogi S3 Troszyn – Świnoujście Odcinek 2. Dargobądz (z węzłem) – Troszyn”.
Oba odcinki realizowane są w systemie Projektuj i Buduj (P&B). Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy, z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Początek budowy drogi S3 odc. Troszyn – Świnoujście znajduje się w km 0+000 (projektowany pikietaż) na terenie gminy Świnoujście w powiecie Świnoujście, gdzie projektowana droga łączy się z dotychczasowym układem drogowym w mieście. W ciągu tego odcinka projektowanej drogi zlokalizowane są cztery węzły drogowe. Pierwszy odcinek kończy się w km 17+028,00 (projektowany pikietaż) w Międzyzdrojach, za węzłem Międzyzdroje, gdzie S3 krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 102. Drugi realizowany odcinek rozpoczyna swój przebieg w kilometrażu 17+050,00 i jest podłączony do przecinanych ciągów drogowych oraz miejscowości za pomocą 3 węzłów drogowych, kończy swój przebieg w km 32+953,26.
Cele projektu:
- zwiększenie mobilności poprzez stworzenie odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza sieci bazowej TEN-T;
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych;
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu;
- odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców;
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”;
- wzrost mobilności osób i towarów, zapobieganie wykluczeniu transportowemu;
- realizacja infrastruktury transportowej odpornej na postępujące zmiany klimatyczne i dążenie do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Beneficjent: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna
Data zawarcia umowy: 30 sierpnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 4 018 760,50 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 4 018 760,50 PLN
Dofinansowanie: 3 415 946,42 PLN
Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2024 roku przez Generalnego Konserwatora Zabytków oraz 16 Wojewódzkich Konserwatorów Zabytków przede wszystkim na działania takie jak: wynagrodzenia pracowników, podnoszenie kwalifikacji, finansowanie kosztów organizacyjnych, technicznych i administracyjnych, niezbędnych do zapewnienia sprawnego funkcjonowania instytucji. Wykazane koszty stanowią znaczący wkład w prowadzenie wskazanych postępowań administracyjnych przez służby konserwatorów zabytków, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia zapewnienia sprawnego przebiegu realizacji procesu inwestycyjnego oraz osiągania celów programowych.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15