Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 22 marca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 19 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 kwietnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 127 211 788,62 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 127 211 788,62 PLN
Wsparcie: 127 211 788,62 PLN
Przedmiotem wsparcia jest zwiększenie konkurencyjności i dostępności transportu kolejowego poprzez stworzenie oferty konkurencyjnej w stosunku do innych rodzajów transportu na linii kolejowej nr 26, która spełnia rolę łącznika z przygranicznego wschodniego rejonu kraju w kierunku aglomeracji Śląska. W sumie w wyniku inwestycji zmodernizowana zostanie linia kolejowa nr 26 o łącznej długości 37,435 km na następujących odcinkach:
- od km 1,375 do km 3,000;
- od km 4,500 do km do km 30,760;
- od km 65,700 do km 75,250.
Z kolei infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do następujących parametrów:
- prędkość V max = 120 km/h (dla pociągów pasażerskich) oraz V max = 80 – 100 km/h (dla pociągów towarowych);
- maksymalny nacisk 221 kN/oś.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 22 marca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 30 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 17 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 483 600 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 483 600 000,00 PLN
Wsparcie: 483 600 000,00 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap IV” jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację i automatyzację urządzeń srk na stacjach kolejowych oraz w obrębie wybranych przejazdów kolejowych między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, automatycznym sterowaniem objętych zostanie 19 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 66 przejazdów kolejowo-drogowych. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w trybie Projektuj i Buduj.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 26 lutego 2024 r.
Data rozpoczęcia: 30 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 28 listopada 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 100 914 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 100 914 000,00 PLN
Wsparcie: 100 914 000,00 PLN
Przedmiotem wsparcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 57 przejazdach kolejowo-drogowych. W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych.
W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 57 przejazdach;
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 10 przejazdach;
- przebudowę oświetlenia na 51 przejazdach;
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 48 przejazdach;
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 10 przejazdach;
- modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 2 przejazdach.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 20 lutego 2024 r.
Data rozpoczęcia: 26 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 844 553 540,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 844 553 540,00 PLN
Wsparcie: 844 553 540,00 PLN
Przedmiotem wsparcia jest modernizacja linii kolejowych:
- nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica, od km 101,892 do km 149,109 wraz z elektryfikacją na odcinku od 103,285 do km 148,005;
- nr 812 na odcinku od km -0,326 do km 3,331;
- nr 813 na odcinku od km 0,000 do km 1,096;
- nr 814 na odcinku od km 0,000 do km 1,343 wraz z elektryfikacją.
W wyniku realizacji przedsięwzięcia infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do parametrów takich jak:
- prędkość V max = 160 km/h (dla pociągów pasażerskich) oraz V max = 100 km/h (dla pociągów towarowych) na linii kolejowej nr 181;
- prędkość V max =60 km/h na liniach kolejowych nr 812, 813 i 814;
- maksymalny nacisk 221 kN/oś;
- maksymalna długość pociągów 750.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 19 lutego 2024 r.
Data rozpoczęcia: 5 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN
Wsparcie: 390 000 000,00 PLN
Przedmiotem wsparcia jest zaprojektowanie oraz kompleksowa modernizacja jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr 148 od km 2,753 do 21,573 w zakresie:
- układu torowego;
- obiektów inżynieryjnych;
- układów drogowych;
- obiektów obsługi podróżnych;
- obiektów kubaturowych;
- urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
- sieci trakcyjnej;
- telekomunikacji;
- elektroenergetyki;
- instalacji sanitarnych;
- urządzeń ochrony środowiska;
a także remont 4 torów głównych dodatkowych w stacji Żory na linii kolejowej nr 159 od km 13,164 do 13,969, polegający na wymianie nawierzchni torowej wraz z regulacją torów oraz wymianą sieci trakcyjnej.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 12 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN
Wsparcie: 72 842 000,00 PLN
Przedmiotem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 35 przejazdach kolejowo-drogowych.
W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, przedsięwzięcie obejmie:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 35 przejazdach;
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 5 przejazdach;
- przebudowę oświetlenia na 25 przejazdach;
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 35 przejazdach;
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 5 przejazdach;
- modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 9 przejazdach.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu
Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 4 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN
Wsparcie: 548 118 500,00 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację oraz automatyzację urządzeń SRK na stacjach kolejowych i w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, a także zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.
Przedsięwzięcie ma na celu:
- zapobieżenie degradacji stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji długofalową poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Centralizacja sterowania umożliwi również zmniejszenie kosztów eksploatacji urządzeń, a także kosztów utrzymania i bieżącej eksploatacji budynków przeznaczonych do prowadzenia ruchu.
Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 29 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 21 przejazdów kolejowo-drogowych.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 15 stycznia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 15 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 28 lipca 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN
Wsparcie: 70 204 200,00 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 43 przejazdach kolejowo-drogowych.
Przedsięwzięcie obejmować będzie:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 43 przejazdach;
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 12 przejazdach;
- przebudowę oświetlenia na 30 przejazdach;
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 37 przejazdach;
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 12 przejazdach;
- wymianę nawierzchni torowej, przejazdowej oraz remont dojazdów do przejazdów na 2 przejazdach.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu
Data zawarcia umowy: 29 grudnia 2023 r.
Data rozpoczęcia: 31 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 11 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN
Wsparcie: 175 500 000,00 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 132 przejazdach kolejowo-drogowych.
W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, Przedsięwzięcie obejmować będzie:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 114 przejazdach;
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 28 przejazdach;
- przebudowę oświetlenia na 132 przejazdach;
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 78 przejazdach;
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 54 przejazdach.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 29 listopada 2023 r.
Data rozpoczęcia: 29 listopada 2023 r.
Data zakończenia: 12 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN
Wsparcie: 194 960 263,17 PLN
Przedsięwzięcie zakłada szlifowanie szyn i rozjazdów na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 4. Dodatkowo, przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie i budowę elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4.
W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:
Zadanie 1 – Szlifowanie szyn w torze nr 1 i 2 oraz rozjazdów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie;
Zadanie 2 – Część I: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 1,091 do km 24,599 oraz od km 53,685 do km 58,314;
Zadanie 3 – Część II: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 24,599 do km 53,685 oraz od km 58,314 do km 113,546;
Zadanie 4 – Część III: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 113,546 do km 173,100;
Zadanie 5 – Część IV: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 173,100 do km 222,400.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15