facebook x youtube linkedin

Umowy

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe 

 

Data zawarcia umowy: 22 marca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 19 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 kwietnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 127 211 788,62 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 127 211 788,62 PLN

Wsparcie: 127 211 788,62 PLN

Przedmiotem wsparcia jest zwiększenie konkurencyjności i dostępności transportu kolejowego poprzez stworzenie oferty konkurencyjnej w stosunku do innych rodzajów transportu na linii kolejowej nr 26, która spełnia rolę łącznika z przygranicznego wschodniego rejonu kraju w kierunku aglomeracji Śląska. W sumie w wyniku inwestycji zmodernizowana zostanie linia kolejowa nr 26 o łącznej długości 37,435 km na następujących odcinkach:

  • od km 1,375 do km 3,000;
  • od km 4,500 do km do km 30,760;
  • od km 65,700 do km 75,250.

Z kolei infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do następujących parametrów:

  • prędkość V max = 120 km/h (dla pociągów pasażerskich) oraz V max = 80 – 100 km/h (dla pociągów towarowych);
  • maksymalny nacisk 221 kN/oś.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 22 marca 2024 r.

Data rozpoczęcia: 30 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 17 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 483 600 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 483 600 000,00 PLN

Wsparcie: 483 600 000,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap IV” jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację i automatyzację urządzeń srk na stacjach kolejowych oraz w obrębie wybranych przejazdów kolejowych między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, automatycznym sterowaniem objętych zostanie 19 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 66 przejazdów kolejowo-drogowych. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w trybie Projektuj i Buduj.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 26 lutego 2024 r.

Data rozpoczęcia: 30 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 28 listopada 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 100 914 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 100 914 000,00 PLN

Wsparcie: 100 914 000,00 PLN

Przedmiotem wsparcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 57 przejazdach kolejowo-drogowych. W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych.

W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 57 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 10 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 51 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 48 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 10 przejazdach;
  • modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 2 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 20 lutego 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 26 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 844 553 540,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 844 553 540,00 PLN

Wsparcie: 844 553 540,00 PLN

Przedmiotem wsparcia jest modernizacja linii kolejowych:

  • nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica, od km 101,892 do km 149,109 wraz z elektryfikacją na odcinku od 103,285 do km 148,005;
  • nr 812 na odcinku od km -0,326 do km 3,331;
  • nr 813 na odcinku od km 0,000 do km 1,096;
  • nr 814 na odcinku od km 0,000 do km 1,343 wraz z elektryfikacją.

W wyniku realizacji przedsięwzięcia infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do parametrów takich jak:

  • prędkość V max = 160 km/h (dla pociągów pasażerskich) oraz V max = 100 km/h (dla pociągów towarowych) na linii kolejowej nr 181;
  • prędkość V max =60 km/h na liniach kolejowych nr 812, 813 i 814;
  • maksymalny nacisk 221 kN/oś;
  • maksymalna długość pociągów 750.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 19 lutego 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 5 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 390 000 000,00 PLN

Wsparcie: 390 000 000,00 PLN

Przedmiotem wsparcia jest zaprojektowanie oraz kompleksowa modernizacja jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr 148 od km 2,753 do 21,573 w zakresie:

  • układu torowego;
  • obiektów inżynieryjnych;
  • układów drogowych;
  • obiektów obsługi podróżnych;
  • obiektów kubaturowych;
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • sieci trakcyjnej;
  • telekomunikacji;
  • elektroenergetyki;
  • instalacji sanitarnych;
  • urządzeń ochrony środowiska;

a także remont 4 torów głównych dodatkowych w stacji Żory na linii kolejowej nr 159 od km 13,164 do 13,969, polegający na wymianie nawierzchni torowej wraz z regulacją torów oraz wymianą sieci trakcyjnej.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 12 stycznia 2024 r. 

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 72 842 000,00 PLN

Wsparcie: 72 842 000,00 PLN

Przedmiotem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 35 przejazdach kolejowo-drogowych.

W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, przedsięwzięcie obejmie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 35 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 5 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 25 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 35 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 5 przejazdach;
  • modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 9 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 17 stycznia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 4 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 548 118 500,00 PLN

Wsparcie: 548 118 500,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację oraz automatyzację urządzeń SRK na stacjach kolejowych i w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, a także zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.

Przedsięwzięcie ma na celu:

  • zapobieżenie degradacji stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji długofalową poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Centralizacja sterowania umożliwi również zmniejszenie kosztów eksploatacji urządzeń, a także kosztów utrzymania i bieżącej eksploatacji budynków przeznaczonych do prowadzenia ruchu.

Łącznie, w wyniku realizacji Przedsięwzięcia, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 29 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 21 przejazdów kolejowo-drogowych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 15 stycznia 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 15 stycznia 2024 r. 

Data zakończenia: 28 lipca 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 70 204 200,00 PLN

Wsparcie: 70 204 200,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 43 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 43 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 12 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 30 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 37 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 12 przejazdach;
  • wymianę nawierzchni torowej, przejazdowej oraz remont dojazdów do przejazdów na 2 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.2.2 Cyfryzacja transportu

 

Data zawarcia umowy: 29 grudnia 2023 r.

Data rozpoczęcia: 31 stycznia 2024 r.

Data zakończenia: 11 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 175 500 000,00 PLN

Wsparcie: 175 500 000,00 PLN

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 132 przejazdach kolejowo-drogowych.

W zależności od uwarunkowań technicznych i koniecznych działań na poszczególnych przejazdach kolejowo-drogowych, Przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 114 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 28 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 132 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 78 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 54 przejazdach.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 29 listopada 2023 r. 

Data rozpoczęcia: 29 listopada 2023 r.

Data zakończenia: 12 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 194 960 263,17 PLN

Wsparcie: 194 960 263,17 PLN

Przedsięwzięcie zakłada szlifowanie szyn i rozjazdów na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 4. Dodatkowo, przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie i budowę elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4.

W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:

Zadanie 1 – Szlifowanie szyn w torze nr 1 i 2 oraz rozjazdów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie;
Zadanie 2 – Część I: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 1,091 do km 24,599 oraz od km 53,685 do km 58,314;
Zadanie 3 – Część II: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 24,599 do km 53,685 oraz od km 58,314 do km 113,546;
Zadanie 4 – Część III: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 113,546 do km 173,100;
Zadanie 5 – Część IV: Zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż linii kolejowej nr 4 od km 173,100 do km 222,400.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top