facebook x youtube linkedin

Spotkanie użytkowników: Zintegrowany Model Ruchu wersja 4.0

typ szkolenia Spotkanie online dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc liczba miejsc ograniczona
Początek
04 kwietnia 2024 10:00
Zakończenie
04 kwietnia 2024 11:40
Spotkanie użytkowników: Zintegrowany Model Ruchu wersja 4.0 20 lat Polski w Unii Europejskiej

Podczas spotkania omówiliśmy najważniejsze zmiany jakie pojawią się w najnowszej wersji modelu. Dodatkowo poruszyliśmy temat zaktualizowanych zmiennych objaśniających opracowanych do 2060 r. dotyczących m.in. liczby ludności uwzględniającej cudzoziemców czy liczby miejsc pracy.

Jednym z ważniejszych aspektów prezentowanych na spotkaniu było również przedstawienie nowo opracowanego przez zespół CUPT Poradnika Użytkownika ZMR.

Standardowo zachęcamy do zgłaszania propozycji tematów spotkania, jakie Państwa interesują, które będziemy mogli poruszyć na kolejnych wydarzeniach. Na głosy czekamy pod adresem zmr@cupt.gov.pl.

Więcej o ZMR można dowiedzieć się w dedykowanej zakładce poświęconej Zintegrowanemu Modelowi Ruchu.

Poniżej zamieszczamy prezentację oraz odpowiedzi na zadane pytania podczas spotkania.

Zaimportowane rozkłady jazdy dotyczą wszystkich przewoźników. Rozkłady jazdy pochodzą od PKP PLK, a nie bezpośrednio od IC.

Udostępniane pliki z modelem są w wersji PTV VISUM 18. Więcej szczegółów na temat możliwości używania innych wersji oprogramowania PTV VISUM opisujemy w Poradniku Użytkownika ZMR.

Rozkłady jazdy autobusów nie były aktualizowane. CUPT nie zakupywał analogicznej aktualnej bazy danych.

Nie. Dostęp do aktualizacji ZMR jest zagwarantowany w umowie, nie ma potrzeby podpisywania nowego dokumentu.

Znaczna większość podróży związanych ze szkołą odbywa się w ramach gminy zamieszkania a tych podróży w modelu ZMR nie odwzorowujemy. Prognozy w tym zakresie są częścią dokumentów takich jak RPT czy SUMP i na tym poziomie powinno to być rozważane, a nie w skali kraju. Największy wpływ na zmiany w podziale zadań przewozowych mają działania lokalne jak np.: rozwój kolei aglomeracyjnych czy lokalnych połączeń autobusowych. Zgodnie z danymi pochodzącymi z macierzy dojazdów do szkół GUS, prawie 80% dojazdów do szkół odbywa się w ramach tej samej gminy. Oczywiście są gminy, gdzie udział ten jest inny co wynika ze specyfiki lokalnej, w szczególności w obszarach aglomeracyjnych.

Wykorzystując wyniki z modelu ZMR można liczyć emisje przy zastosowaniu odpowiednich wskaźników emisji, np.: na podstawie NK.

Nie. Sieci dróg powiatowych a konektory to dwie odrębne rzeczy. W takim przypadku ruch wlotowy z drogi powiatowej przeniesie się na inne dostępne (włączone) ciągi drogowe.

Od modelu w wersji 3.0 udostępniamy zmienne objaśniające do roku 2060 (w rozdzielczości rocznej) aby użytkownicy mogli przygotować modele pod własne potrzeby.

Takie były ustalenia od początku projektu ZMR. Temat używania modelu w innych wersjach oprogramowania jest podejmowany w ramach udostępnionego Poradnika Użytkowników ZMR. Z informacji jakie posiadamy to wielu użytkowników z sukcesami korzysta z nowych wersji oprogramowania lecz należy mieć na uwadze, że wyniki po przeliczeniu mogą być odmienne co wynika ze specyfiki oprogramowania.

Takie przejścia powinny być na bazie lokalnych Kompleksowych Badań Ruchu w celu określenia chociażby udziałów poszczególnych motywacji dla okresów szczytowych. Przy tym należy pamiętać o walidacji do pomiarów ruchu.

Udostępnij

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top