- Konkursy
- Zakończone
- Działanie 11.4 –...
Działanie 11.4 – Transport miejski (POIiŚ.11.4/2/22)
Składanie wniosku konkursowego
Status konkursu
Działanie 11.4 – Transport miejski (POIiŚ.11.4/2/22)
Składanie wniosku
Wnioski o dofinansowanie należy składać w terminie od 30 września 2022 r. do 31 października 2022 r. w formie określonej w Regulaminie Konkursu, tj. w formie pisemnej wraz z postacią elektroniczną osobiście albo przez posłańca (z możliwością otrzymania na miejscu potwierdzenia wpływu wniosku opatrzonego podpisem i datą), przesyłką kurierską w kancelarii siedziby CUPT w dni robocze w godzinach pracy urzędu (8:15-16:15) albo za pośrednictwem operatora pocztowego lub w formie elektronicznej przez ePUAP (adres skrytki: /CUPT/SkrytkaESP).
Rozstrzygnięcie konkursu
Dla Beneficjenta
Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Instytucja Pośrednicząca dla osi priorytetowych III/IV/V/VI/XI Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 z siedzibą przy ul. Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, działając na podstawie art. 40 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 818 z późn. zm.), ogłasza nabór w trybie konkursowym wniosków o dofinansowanie w ramach:
Oś Priorytetowa XI – REACT – EU
Działanie 11.4 – Transport miejski
Przedmiot konkursu i typ projektów:
Dofinansowanie mogą uzyskać projekty dotyczące opracowania dokumentacji planistycznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej (Plany Zrównoważonej Mobilności Miejskiej – SUMP).
Szczegółowy zakres informacji dotyczący wydatków kwalifikowalnych, a także podmiotów uprawnionych do ubiegania się o udzielenie wsparcia znajduje się w Regulaminie Konkursu.
Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów:
Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 11.4 wynosi: 5 000 000,00 zł. Na etapie zawierania umów o dofinansowanie, ostatecznie dostępna alokacja uzależniona będzie od aktualnego na dany moment kursu EUR/PLN.
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych.
Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie:
Wnioski o dofinansowanie należy składać w terminie od 30 września 2022 r. do 31 października 2022 r. w formie określonej w Regulaminie Konkursu, tj. w formie pisemnej wraz z postacią elektroniczną osobiście albo przez posłańca (z możliwością otrzymania na miejscu potwierdzenia wpływu wniosku opatrzonego podpisem i datą), przesyłką kurierską w kancelarii siedziby CUPT w dni robocze
w godzinach pracy urzędu (8:15-16:15) albo za pośrednictwem operatora pocztowego lub w formie elektronicznej przez ePUAP (adres skrytki: /CUPT/SkrytkaESP).
Adres siedziby CUPT: Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Wnioski, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.
W przypadku, gdy uchybienie terminowi na złożenie wniosku o dofinansowanie wynikać będzie bezpośrednio z wystąpienia COVID-19, CUPT może uznać wniosek za złożony z zachowaniem terminu, jeżeli opóźnienie w złożeniu wniosku nie przekroczyło 14 dni, zgodnie z art. 8 specustawy funduszowej (Ustawa z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. 2020 poz. 694 z późn. zm.).
Data wpływu wniosku jest rozumiana jako:
- w przypadku formy pisemnej:
a. data dostarczenia WOD do siedziby CUPT w godzinach 815 – 1615 – w przypadku dostarczenia osobistego, przez posłańca, za pośrednictwem kuriera albo operatora pocztowego innego niż operator wyznaczony w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (data oznaczona na dowodzie wpływu do kancelarii CUPT),
albo
b. data nadania przesyłki w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (data oznaczona na pisemnym dowodzie nadania przesyłki),
albo - w przypadku formy elektronicznej: data wpływu WOD na adres skrytki ePUAP widniejąca na generowanym automatycznie Urzędowym Poświadczeniu Przedłożenia (UPP) w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Konkurs nie jest podzielony na rundy konkursu.
Gdzie szukać informacji:
Szczegółowe informacje zawarte są w Regulaminie konkursu, który podany jest do publicznej wiadomości na internetowej (www.cupt.gov.pl) oraz na portalu (www.funduszeeuropejskie.gov.pl).
Kontakt w sprawie konkursu:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych, 00-844 Warszawa, Plac Europejski 2; tel. 22 262 05 00, fax 22 262 05 01
Pytania dotyczące procedury wyboru projektów oraz składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu można przesyłać na email: sump-react@cupt.gov.pl, pisemnie lub za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.
Pytania wraz z odpowiedziami będą opublikowane na dedykowanej stronie konkursu www.cupt.gov.pl.
Pytania/wątpliwości powinny być zgłoszone najpóźniej do 24 października 2022 r. Pytania/wątpliwości, które wpłyną po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
Odpowiedzi udzielone do 17.10.2022 roku
Jednocześnie pragnę poinformować, że poniższe stanowisko nie stanowi oficjalnego rozstrzygnięcia CUPT i ma charakter wyłącznie roboczy. Stanowi wstępną opinię, sporządzoną wyłącznie w oparciu o informacje przekazane drogą mailową i ulec może modyfikacji przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności sprawy.
Odpowiedzi na zadane pytania
Szanowni Państwo,
Wnioskodawcą w konkursie nr POIiŚ.11.4/2/22 może być jedna z gmin o ile spełnia warunki określone w Regulaminie konkursu, tj. o dofinansowanie mogą ubiegać się miasta i ich obszary objęte instrumentem ZIT, miasta średnie oraz miasta średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze, których lista została zamieszczona w Załączniku nr 9 do regulaminu konkursu. Pozostałe gminy mogą współuczestniczyć jako partner w rozumieniu art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 lub podmioty upoważnione do ponoszenia wydatków kwalifikowanych. Przez podmiot upoważniony należy rozumieć jednostkę na którą bezpośrednio wystawiane są faktury i która samodzielnie dokonuje płatności na rzecz wykonawcy. W takim przypadku należy wraz z wnioskiem o dofinansowanie złożyć załącznik nr 10 do WOD oraz upoważnienie do ponoszenia wydatków stanowiące załącznik nr 11 do WOD.
Raport z zakresu prac nad SUMP (tzw. Scoping report) stanowi załącznik nr 17 do Wniosku o dofinansowanie (dalej: WOD) i jest obligatoryjnym załącznikiem. Z punktu widzenia oceny projektu kryteriami merytorycznymi I stopnia jest kluczowym dokumentem. Załącznik ten został przygotowany przez Instytucję Organizującą Konkurs w formie wzoru, i powinien być uzupełniony w oparciu o Instrukcje wskazane we wzorze tegoż dokumentu. W dokumencie należy przeprowadzić analizę (autodiagnozę) stanu obecnego w oparciu o posiadane przez Państwa informacje. Nie jest warunkiem koniecznym na etapie składania WoD, uwzględnienie wszystkich elementów wskazanych we wzorze raportu, jednakże będzie miało to swoje przełożenia na uzyskaną punktację w ramach kryteriów merytorycznych I stopnia. W takim wypadku należy wyraźnie wskazać, że elementy te zostaną ujęte na etapie prac nad SUMP.
W związku z faktem iż Wnioski składane w ramach Działania 11.4 – Transport miejski (POIiŚ.11.4/2/22) dotyczą wykonania dokumentacji planistycznej i należą do projektów nieinfrastrukturalnych, w częściach D, E i F wniosku o dofinansowanie (dalej: WoD) należy zaznaczyć check-box „nie dotyczy”. W przypadku pkt. G.3, w uzupełnieniu do wymagań Instrukcji do wypełnienia przedmiotowego punktu, rekomendujemy dodatkowo wskazanie w zapisach niniejszego punktu listy/katalogu zidentyfikowanych ryzyk w realizacji projektu jakie Wnioskodawca identyfikuje na etapie składania WoD oraz proponowaną strategię ich ograniczania (przykładowe ryzyka możliwe do zidentyfikowania: wycofanie się Wykonawcy z realizacji zamówienia, brak akceptacji społecznej związanej z realizacją projektu, wzrost kosztów operacyjnych w fazie operacyjnej, brak zintegrowanych/wspólnych działań itp.). Ponadto w celu zachowania większej czytelności i przejrzystości informacji należy usunąć wszystkie szare pola, które stanowią instrukcję wypełnienia wniosku o dofinansowanie.
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć opis procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem stanowiący załącznik 15 zgodnie z listą załączników na stronie konkursu. Wnioskodawca i wszystkie podmioty, które zgodnie z informacją zawartą we wniosku mogą ponosić wydatki kwalifikowalne w ramach projektu, powinni posiadać procedury (tryb postępowania) w obszarze zawierania umów dla zadań objętych projektem. W przypadku umów zawieranych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, zgodność z zasadami obowiązującymi w ramach POIiŚ jest zapewniona przez działanie zgodnie z tą ustawą. W przypadku umów, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych (zamówienia poniżej 130 tys. zł) wnioskodawca powinien przedstawić wewnętrzne procedury uwzględniające zasady zawierania umów określone w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” oraz zgodne z ww. Wytycznymi.
W związku z faktem iż Wnioski składane w ramach Działania 11.4 – Transport miejski (POIiŚ.11.4/2/22) dotyczą wykonania dokumentacji planistycznej i należą do projektów nieinfrastrukturalnych, w częściach D, E i F wniosku o dofinansowanie (dalej: WoD) należy zaznaczyć check-box „nie dotyczy”.
W przypadku pkt. G.3, w uzupełnieniu do wymagań Instrukcji do wypełnienia przedmiotowego punktu, rekomendujemy dodatkowo wskazanie w zapisach niniejszego punktu listy/katalogu zidentyfikowanych ryzyk w realizacji projektu jakie Wnioskodawca identyfikuje na etapie składania WoD oraz proponowaną strategię ich ograniczania (przykładowe ryzyka możliwe do zidentyfikowania: wycofanie się Wykonawcy z realizacji zamówienia, brak akceptacji społecznej związanej z realizacją projektu, wzrost kosztów operacyjnych w fazie operacyjnej, brak zintegrowanych/wspólnych działań itp.).
Zakres rzeczowy wskazany w Państwa pytaniu może być uznany za kwalifikowany. Należy jednak wziąć pod uwagę następujące aspekty:
- okres kwalifikowania wydatków upływa z dniem 31 grudnia 2023 r.
- wniosek o płatność końcową należy złożyć, zgodnie z zapisami UoD, w terminie 30 dni od zakończenia okresu kwalifikowalności, tj, do dnia 30 stycznia 2024 r.
- warunkiem uznania wskazanych przez Państwa wydatków za kwalifikowalne oraz rozliczeniem projektu jest wykazanie we wniosku płatność końcową osiągnięcia wskaźnika produktu pn. „Liczba przygotowanych i przyjętych planów zrównoważonej mobilności miejskiej (SUMP)”.
Zgodnie z definicją ww. wskaźnika produktu „wskaźnik zostanie osiągnięty jeżeli SUMP zostanie przygotowany oraz przyjęty uchwałą rady gminy rdzenia obszaru funkcjonalnego (w przypadku kilku równorzędnych rdzeni wymagane są uchwały każdego z nich) oraz minimum jednej gminy położonej w obszarze funkcjonalnym objętej zasięgiem SUMP”. Mając na uwadze powyższe, jeśli SUMP zostanie odebrany we wrześniu 2023 r., warunkiem uznania ww. wydatków w projekcie jest przyjęcie SUMP przez Radę Gminy w miesiącu styczniu 2024 r. zgodnie z powyższą definicją i wykazanie go we wniosku o płatność końcową najpóźniej do 30.01.2024 r.
Ad.1 Zgodnie z dokumentem Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (SzOOP) w ramach XI osi priorytetowej, podatek VAT stanowi koszt niekwalifikowany projektu. Również we wzorze załącznika nr 8.1 do WoD tj. Oświadczenie Wnioskodawcy w związku z ubieganiem się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, który jest obowiązkowym dokumentem, punkt dotyczący możliwości kwalifikowania podatku VAT został wykreślony, co oznacza, że powinien zostać ujęty w dokumentacji jako koszt niekwalifikowany.
Ad.2 W zależności od etapu, na jakim znajduje się proces opracowania dokumentacji SUMP w momencie składania aplikacji lub jej uzupełnienia na etapie oceny kryteriami, Wnioskodawca powinien dołączyć posiadane dokumenty w tym Opis Przedmiotu Zamówienia o ile jest w ich posiadaniu oraz odpowiednio skorygować oświadczenia stanowiące zał. nr 8.1 do WoD.
Ad. 3 Zgodnie z dodatkowym kryterium merytorycznym II stopnia wnioskodawca musi posiadać udokumentowane zapewnienie środków na wkład własny oraz wydatki niekwalifikowalne. W przypadku stowarzyszenia na potwierdzenie należy przedstawić uchwałę bądź inne równorzędne dokumenty właściwego organu określające zadanie, na które przeznaczone są środki finansowe, a także wysokość wkładu własnego oraz koszty niekwalifikowane na realizację danego zadania wraz z planem inwestycyjnym obejmującym co najmniej okres realizacji projektu zatwierdzonym przez właściwy organ oraz (jeśli wnioskodawca posiada) inne dokumenty potwierdzające dysponowanie środkami na współfinansowanie. Uchwały o celowych składkach członkowskich oraz zabezpieczeniu środków w planie finansowym, w Państwa przypadku, będą wystarczające.
Ad. 4 Decyzja dotycząca udzielenia zaliczek będzie podejmowana na etapie zawierania umów o dofinansowanie.
W przypadku umów, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych (zamówienia o wartości szacunkowej poniżej 130 tys. zł netto) wnioskodawca powinien przedstawić wewnętrzne procedury uwzględniające zasady zawierania umów określone w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” oraz zgodne z ww. Wytycznymi (zał. 15 do WOD) i powyższe potwierdza w oświadczeniu 8.1 (pkt. 23 i pkt. 27).
Jeśli posiadany przez wnioskodawcę regulamin udzielania zamówień poniżej progów unijnych jest zgodny z zapisami Wytycznych, można go uznać za wystarczający i należy załączyć do dokumentacji aplikacyjnej. W przypadku niezgodności zapisów regulaminu z Wytycznymi oraz jeśli wnioskodawca przewiduje możliwość wystąpienia w projekcie zamówień udzielanych w trybie innym niż Pzp, wówczas niezbędne będzie dostosowanie regulaminu udzielania zamówień do zapisów ww. Wytycznych.
Jednocześnie zwracamy uwagę, że szczegółowa ocena kwalifikowalności wydatków każdorazowo dokonywana będzie na etapie rozliczenia wydatku przy weryfikacji wniosku o płatność.
W nawiązaniu do pozostałych procedur wyszczególnionych w pkt. 27 oświadczenia 8.1, uprzejmie informujemy, że jeśli wymienione, posiadane przez Wnioskodawcę procedury są zgodne z tymi wskazanymi w oświadczeniu, to warunki można uznać za spełnione. Należy przy tym nadmienić, że z wyjątkiem regulaminu udzielania zamówień (w przypadku wystąpienia w projekcie zamówień o szacunkowej wartości nie przekraczającej 130 tys. zł netto) pozostałe procedury nie są weryfikowane na etapie oceny Wniosku o dofinansowanie przez Instytucję Organizująca Konkurs, a za ich prawidłowość odpowiada Wnioskodawca poprzez złożenie Oświadczenia. Przedmiotowe mogą być weryfikowane przez Departament Kontroli CUPT na zakończenie realizacji projektu.
Jeśli obszar, dla którego zostanie opracowany SUMP nie jest w pełni objęty żadnym z wyznaczonych obszarów funkcjonalnych wyznaczonych w Strategii Rozwoju Województwa, to kryterium merytoryczne I stopnia nr 1 „Wyznaczony obszar, dla którego zostanie opracowany SUMP” zostanie spełnione częściowo, co skutkować może otrzymaniem 2 pkt w ramach tego kryterium.
Zgodnie z zapisami Instrukcji do uzupełnienia wniosku o dofinansowanie w pkt A.1 należy wskazać dane Centrum Unijnych Projektów Transportowych, tj. dane tej instytucji powinny zostać wskazane w punkcie A.1.1 – A.1.2. W punkcie A.1.3 należy podać imię nazwisko (dane Dyrektora CUPT), a w punkcie A.1.4 pełnioną funkcję osoby wyznaczonej do kontaktów oficjalnych i reprezentującej instytucję w zakresie spraw związanych z wnioskowaniem o dofinansowanie. Punkt A.1.5 i A.1.6 dotyczy danych telefonicznych i mailowych. Powyższe dane uzupełnia Wnioskodawca.
W celu spełnienia warunku formalnego dla złożonych dokumentów aplikacyjnych możliwe jest złożenie załącznika nr 16, tj. Upoważnienia/pełnomocnictwa dla osób do podpisywania i parafowania wniosku o dofinansowanie, w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku złożenia dokumentacji w formie elektronicznej, przedmiotowy skan dokumentu powinien być opatrzony podpisem kwalifikowanym osoby upoważnionej do złożenia wniosku o dofinansowanie.
Ad.1 Wnioskodawca wypełnia tabelę B.2 w zakresie wierszy, w których wskazane są kody we wzorze formularza WoD, tj. B.2.3 oraz B.2.4 oraz dodatkowo należy uzupełnić wiersze B.2.1, B.2.2, B.2.5 i B.2.7 (wszystkie kolumny). Wiersz B.2.6 jest właściwy wyłącznie dla dużych projektów, więc w poszczególnych kolumnach należy wskazać ,,nie dotyczy’’.
Punkty B.2.1 – B.2.5 należy wypełnić zgodnie z załącznikiem I do Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) Nr 215/2014 z dnia 7 marca 2014 r. ustanawiającego zasady wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013.
Punkt B.2.7 należy wypełnić wskazując kody (należy wpisać kod/kody obejmujące w całości obszar realizacji projektu): (europejska klasyfikacja terytorialna) NUTS – zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 105/2007 z dnia 1 lutego 2007 r. zmieniającym załączniki do rozporządzenia (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz. U. UE L 39/1 z 10.02.2007). Należy wpisać co najmniej kod np. NUTS 3 Koszalińskie PL422.
Ad. 2 Punkt M.1 w formularzu WoD powinien zostać nieuzupełniony – punkt dotyczy dużych projektów w myśl art. 100 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.
Liczba znaków we Wniosku o Dofinansowanie liczona jest ze spacjami.
Zgodnie rozdziałem 6.13, pkt 4) „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020”, w Szczegółowym opisie osi priorytetowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (dalej: SzOOP), umowie o dofinansowanie projektu, regulaminie konkursu lub dokumentacji dotyczącej projektu pozakonkursowego, IZ POIiŚ może wyłączyć możliwość kwalifikowania podatku VAT w odniesieniu do określonych obszarów danego PO, w szczególności osi priorytetowych, działań, rodzajów projektów, typów beneficjentów, a nawet w odniesieniu do poszczególnych projektów.
W SzOOP dla Osi priorytetowej XI „REACT-EU” dla działania 11.4 ,,Transport miejski’’ wskazano, że podatek VAT stanowi wydatek niekwalifikowalny. W związku z powyższym nie ma możliwości kwalifikowania podatku VAT w projektach z ww. działania we wskazanej osi priorytetowej, nawet jeśli nie istnieje podstawa prawna do jego odzyskania przez Wnioskodawcę.
Zgodnie ze wzorem scoping report, w części 1.2 należy odnieść się do poprzedniego planu transportowego/planu mobilności dla aglomeracji/obszaru funkcjonalnego/miasta rdzenia (w zależności od obszaru, dla którego był opracowany plan). W przypadku, gdy plan transportowy dla Państwa obszaru nie był przygotowany, należy w pkt. 1.2 Scoping Report odnieść się do tych dokumentów, które poruszają tematykę zrównoważonego transportu, mobilności miejskiej, zmiany zachowań komunikacyjnych, logistyki miejskiej, planowania przestrzennego, partycypacji społecznej w procesie planowania mobilności oraz pozostałe wpisujące się w zagadnienia związane z SUMP. W związku z tym, proszę o analizę pod tym kątem oraz wskazanie informacji w scoping report w odniesieniu do już opracowanych dokumentów w obszarze funkcjonalnym, w tym także planu transportowego dla miasta wchodzącego w skład aglomeracji. Przeprowadzona przez Państwa samoocena może być wycinkowa, jednak ważne jest aby została przeprowadzona wraz ze wskazaniem dokumentów które zostały poddane samoocenie.
Ad 1. W przypadku realizacji projektu przez dwa lub więcej podmioty, spośród nich należy wybrać podmiot wiodący (Wnioskodawcę), pozostałe podmioty mogą współuczestniczyć w realizacji projektu jako partnerzy w rozumieniu art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 lub podmioty upoważnione do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych. Przez podmiot upoważniony należy rozumieć jednostkę nie będącą beneficjentem, na którą bezpośrednio wystawiane są faktury i która samodzielnie dokonuje płatności na rzecz wykonawcy. W takim przypadku należy wraz z wnioskiem o dofinansowanie złożyć załącznik nr 10 do WOD oraz upoważnienie do ponoszenia wydatków, stanowiące załącznik nr 11 do WOD.
Ad 2. Wypłata środków dokonywana jest na rachunek beneficjenta, który dokonuje ich rozliczenia z partnerami na zasadach określonych w umowie partnerskiej/porozumieniu o współpracy.
Ad 3. W przypadku projektów partnerskich należy załączyć umowę partnerską, a w przypadku, kiedy partner zobowiązuje się do wniesienia wkładu finansowego, również dokumenty potwierdzające zabezpieczenie przez niego środków na realizację projektu.
Zakres wspólnej realizacji projektu powinien zostać jasno zdefiniowany i wskazywać, za co odpowiadają poszczególni partnerzy. Informacje w tym zakresie muszą zostać uwzględnione we wniosku o dofinansowanie, w szczególności w części A.5 i powinny wynikać z zawartej umowy o partnerstwie lub porozumienia o współpracy.
Ad. 1. W tabeli G.1.1 Źródła współfinansowania WOD w kolumnie C Krajowy wkład publiczny (lub równoważny), należy ująć środki finansowe niezbędne do realizacji projektu, zapewniające pokrycie kosztów wkładu własnego.
Ad. 2. W opisanym przez Państwa przypadku należy wypełnić punkt. G.1.3.1 zgodnie z instrukcją, tj. zaznaczyć TAK. Należy w polu opisowym podać informacje na temat wniosku, który był złożony, w tym nazwę instytucji, do której złożono wniosek, rodzaj instrumentu finansowego, datę złożenia wniosku, przedmiot wniosku, wynik rozpatrzenia wniosku przez właściwą instytucję (negatywnie/pozytywnie/oczekuje się na rozpatrzenie), kwotę wspólnotowej pomocy (wnioskowanej/przyznanej) oraz podać informację, że powyższy zakres został w niniejszym projekcie przedstawiony jako wydatek niekwalifikowalny.
Ad.3. W pkt G.1.3.2 należy w takim przypadku zaznaczyć odpowiedź NIE.
Ad. 4. W pkt G.1.3.4 należy zaznaczyć kwadrat NIE, gdyż niniejszy projekt nie stanowi kolejnego etapu realizacji całości zadania dot. opracowania SUMP.
Ad. 5. Zgodnie z instrukcją zamieszczoną dla pkt H.1 „Nazwy poszczególnych pozycji wskazanych w wykresie Gantta powinny być tożsame z nazwami wymienionymi w części H.1 Harmonogram.” Dodatkowo, „Jeżeli harmonogram realizacji projektu nie przewiduje któregoś z etapów, należy przy tym etapie wpisać NIE DOTYCZY”. Nie można usuwać wierszy w pkt H1, natomiast dopuszczalne jest uzupełnienie danej pozycji np. o nazwę zadania.
W opisanym przez Państwa przypadku należy wypełnić punkt. G.1.3.1 zgodnie z instrukcją, tj. należy podać informacje na temat wniosku, który był złożony, w tym nazwę instytucji, do której złożono wniosek, rodzaj instrumentu finansowego, datę złożenia wniosku, przedmiot wniosku, wynik rozpatrzenia wniosku przez właściwą instytucję (negatywnie/pozytywnie/oczekuje się na rozpatrzenie), kwotę wspólnotowej pomocy (wnioskowanej/przyznanej).
Ad. 1. Zgodnie z interpretacją kryterium merytorycznego II stopnia nr 17 pn. „Obszar, dla którego opracowywany jest SUMP, obejmuje więcej niż jedną gminę”, ocenie podlegać będzie obszar, dla którego zostanie opracowany SUMP – obszar ten powinien obejmować minimum dwie gminy, w tym miasto rdzeń obszaru funkcjonalnego.
Ad. 2. Zgodnie z Regulaminem konkursu, wszystkie kryteria merytoryczne II stopnia muszą być spełnione, aby wniosek został oceniony pozytywnie.
Historia aktualizacji załączników
Szkolenie dla wnioskodawców w zakresie opracowania dokumentacji planistycznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej (Plany Zrównoważonej Mobilności Miejskiej – SUMP)
- Regulamin konkursu SUMP-REACT 2022-09-23 10:07 444 KB | mswo Pobierz pliki
- Zał. nr 1 do regulaminu - Regulamin pracy KOP 2022-09-23 10:07 54 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 2 do regulaminu - Wzór wniosku o dofinansowanie wraz z instrukcją wypełniania 2022-09-23 10:07 381 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 3 do regulaminu - Lista załączników do WOD 2022-09-23 10:07 25 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 4 do regulaminu - Kryteria wyboru projektów 2022-09-23 10:07 2 MB | pdf Pobierz pliki
- Zał. nr 5 do regulaminu - Wzór listy sprawdzającej - kryteria formalne 2022-09-23 10:07 115 KB | mswo Pobierz pliki
- Zał. nr 5 do regulaminu - Wzór listy sprawdzającej - warunki formalne 2022-09-23 10:07 29 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 5 do regulaminu-Wzór listy sprawdzającej - kryteria merytoryczne I i II stopnia 2022-09-23 10:07 211 KB | mswo Pobierz pliki
- Zał. nr 6 do regulaminu - Wzór umowy o dofinansowanie 2022-09-23 10:08 6 MB | zip Pobierz pliki
- Zał. nr 7 do regulaminu - Harmonogram konkursu 2022-09-23 10:08 44 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 8 do regulaminu - Ogłoszenie o konkursie 2022-09-23 10:08 123 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 9 do regulaminu - Lista miast średnich 2022-09-23 10:08 377 KB | pdf Pobierz pliki
- Zał. nr 10 do regulaminu - Mapowanie kryteriów 2022-09-23 10:08 47 KB | vnd. Pobierz pliki
- Zał. nr 1 do scoping report-kalkulator do obliczania wskaźnika dostępności 2022-09-23 10:08 25 KB | vnd. Pobierz pliki
- Zał. nr 8.1 do WoD - oświadczenie wnioskodawcy 2022-09-23 10:08 41 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 8.2 do WoD - oświadczenie dot. zakazu podwójnego finansowania 2022-09-23 10:08 17 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 8.3 do WoD - deklaracja wnioskodawcy-gminy 2022-09-23 10:08 114 KB | DOCX Pobierz pliki
- Zał. nr 17 do WoD - raport z zakresu prac nad SUMP tzw. scoping report 2022-09-23 10:08 32 KB | DOCX Pobierz pliki
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15