W Centrum funkcjonuje „Procedura zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych”. Wdrożenie systemu rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych na podstawie ww. procedury realizujemy w oparciu o ustawę z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Jaki jest cel procedury
System ma na celu zapewnienie bezpiecznego i poufnego kanału komunikacji dla osoby, która dokonuje zgłoszenia wewnętrznego o naruszeniu prawa w kontekście związanym z pracą, niezależnie od zajmowanego stanowiska, formy zatrudnienia czy współpracy, w tym pracownika, pracownika tymczasowego, osobę świadczącą pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, przedsiębiorcę, prokurenta, akcjonariusza lub wspólnika, członka organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, osobę świadczącą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, stażysty, wolontariusza, praktykanta.
Przed dokonaniem zgłoszenia zachęcamy do zapoznania się z procedurą, którą można znaleźć poniżej w materiałach do pobrania.
Jak dokonywać zgłoszeń
Zgłoszeń można dokonywać poprzez funkcjonujące w CUPT kanały:
- W postaci papierowej – w zamkniętej kopercie na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, (z dopiskiem „Zgłoszenie nieprawidłowości”) lub
- W postaci elektronicznej – za pośrednictwem dedykowanego adresu poczty elektronicznej: naduzycia@cupt.gov.pl lub poprzez dedykowany formularz zgłoszeniowy lub
- Ustnie – telefonicznie pod dedykowany nr telefonu +48 532 357 393 lub podczas osobistego spotkania.
Wszystkie zgłoszenia potraktujemy z należytą uwagą, a osoby zgłaszające mogą liczyć na pełną ochronę prawną, jaką zapewnia wspomniana ustawa.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15