facebook x youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.03.01-IP.02-0071/24 pod nazwą „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą – Faza II”

Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 27 listopada 2024 r.

Data rozpoczęcia: 7 lipca 2023 r.

Data zakończenia: 30 września 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 2 058 985 636,54 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 475 571 339,28 PLN

Dofinansowanie: 900 000 000,00 PLN

 

Projekt jest Fazą II projektu nr POIS.06.01.00-00-0033/16 (Faza I).

 

Realizacja Fazy I zamknęła się w następujących kosztach: całkowitych 1 214 162 313,20 zł; kwalifikowalnych 609 732 316,00 zł, dofinansowania UE 518 272 468,60 zł. W oparciu o zapłacone do końca 2023 r. faktury, w Fazie I wyodrębniono koszty poniesione do dnia 31.12.2023 r., zaś w Fazie II koszty ponoszone po 01.01.2024 r. Wyjątkiem są faktury z 2023 r.dot. Budowy Zajezdni Annopol oraz po jednej fakturze dla odcinka B1 i D5: koszty te stanowią koszty Fazy II, zgodnie z zatwierdzonym WoD POIiŚ 2014-2020.

 

Projekt zlokalizowany w Polsce, w województwie mazowieckim, w m.st. Warszawa na obszarze dzielnic: Wilanów, Mokotów, Ochota, Śródmieście (trasa tramwajowa) oraz Białołęka (zajezdnia tramwajowa); obejmuje:

  1. budowę zajezdni Annopol wraz z wyposażeniem, zakupem gruntów i Systemem Zarządzania Zajezdnią;
  2. budowę trasy tramwajowej do Wilanowa na odcinkach:
  • B1 – konstrukcja przystanku tramwajowego i fragment tunelu pod dworcem Zachodnim (poziom -2) wraz z przestrzenią dla pasażerów (poziom -1) oraz poziomem „0”;
  • B2 – odcinek od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką, obejmuje też budowę tunelu tramwajowego pod parkiem Pięciu Sióstr wraz z wyposażeniem;
  • D1 – odcinek ul. Rakowieckiej od al. Niepodległości do ul. Puławskiej;
  • D2 – ul.: Puławska, Goworka, Spacerowa, Belwederska, Gagarina (od węzła Puławska do rejonu skrzyżowania z ul. Sułkowicką);
  • D4 – ul. Belwederska i ul. Sobieskiego (od rejonu skrzyżowania z ul. Sułkowicką do ul. Truskawieckiej);
  • D5 – odcinek ul. Św. Bonifacego od ul. Sobieskiego do pętli Stegny;
  • E – ul. Sobieskiego i Al. Rzeczpospolitej od ul. Truskawieckiej do ul. Branickiego;
  1. zakup 48 tablic Systemu Informacji Pasażerskiej wraz z ich montażem oraz włączeniem do funkcjonującej infrastruktury teleinformatycznej dotychczasowego SIP.
  2. promocję projektu.

Trasa tramwajowa wybudowana w ramach Fazy II zapewni połączenie najważniejszych osiedli Wilanowa i Mokotowa Dolnego komunikacją tramwajową z Dworcem Zachodnim oraz węzłem przesiadkowym Pole Mokotowskie. Projekt wpisuje się w realizację celu szczegółowego „Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej”. Spółka świadczy usługi przewozowe w oparciu o umowę wykonawczą o świadczenie usług w lokalnym transporcie zbiorowym tramwajowym w latach 2008-2027, podpisaną z m. st. Warszawa w dniu 06.08.2008 r. Nie wymaga to notyfikacji, gdyż jest to bezpośrednie zlecenie świadczenia usług publicznych podmiotowi wewnętrznemu. Weryfikacja rekompensaty następuje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1370/2007. Przeprowadzany jest również coroczny audyt rekompensaty w zakresie wykonania i planu na kolejny okres z uwzględnieniem całego okresu powierzenia. Beneficjent posiada obowiązującą procedurę zawierania umów dla zadań objętych projektem (ostatnia aktualizacja: 27.11.2023). Pozyskano wszystkie decyzje środowiskowe. Do pozyskania pozostaje pozwolenie na budowę dla podstacji trakcyjnej budowanej w ramach odcinka B2. Wykonawca wystąpił o wydanie PnB 21.10 br. Przeprowadzono wszystkie postępowania przetargowe i zawarto umowy na realizację wszystkich odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa, budowy Zajezdni Annopol, Systemu Informacji Pasażerskiej oraz Systemu Zarządzania Zajezdnią. Do realizacji pozostało zamówienie związane z promocją projektu. Koszty utrzymania inwestycji po zakończeniu realizacji projektu ponosić będzie Beneficjent, który będzie zarządzał inwestycją. Trwałość Projektu będzie zachowana w okresie 5 lat od wpływu płatności końcowej dla Fazy II Projektu.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top