facebook x youtube linkedin

Aktualności

23 czerwca 2023 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)

Rozstrzygnięto drugi nabór CEF Transport w perspektywie finansowej 2021-2027. Wśród nich dwa projekty koordynowane przez CUPT

Polscy beneficjenci, w ramach drugiego naboru CEF Transport w perspektywie finansowej 2021-2027 otrzymają dofinansowanie dla 11 projektów, na łączną kwotę ponad 977 mln euro (638 mln euro w puli kohezyjnej i 339 mln euro w puli ogólnej). Wśród inwestycji w ramach puli ogólnej, znalazły się dwa projekty (jeden kolejowy, drugi drogowy) koordynowane przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych:

  • EU-UA Solidarity Lanes-optimisation and modernisation of transport flows in terms of infrastructure capacity, interoperability and efficiency of the BC services at the main PL/UA rail border crossings, dotyczący poprawy zarządzania potokami ruchu na głównych kolejowych przejściach granicznych z Ukrainą, w zakresie zwiększenia ich przepustowości, interoperacyjności i wydajności. Partnerami projektu są: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych (jako koordynator). Dofinansowanie wynosi prawie 33 mln euro.
  • EU–Ukraine Solidarity Lanes. Optimisation and modernisation of transport flows in terms of infrastructure capacity, interoperability and efficiency of the services at the main PL/UA BCPs, dotyczący poprawy zarządzania potokami ruchu na głównych drogowych przejściach granicznych z UA, w zakresie zwiększenia ich przepustowości, interoperacyjności i wydajności. Partnerami projektu są: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Ministerstwo Finansów, Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych (koordynator). Dofinansowanie wynosi ponad 62 mln euro.

Dofinansowanie otrzymają również następujące polskie projekty:

a) w puli kohezyjnej – morskie:

  • Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Beneficjent: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
  • Poprawa infrastruktury Portu Gdańsk wraz z analizą wdrożenia systemu niskoemisyjnego OPS dla zrównoważonego rozwoju sieci TEN-T. Beneficjent: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.

b) w puli kohezyjnej – kolejowe:

  • Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E 65 na odcinku Zabrzeg – Zebrzydowice (granica państwa). Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Prace na linii kolejowej E30 odcinek Rzeszów – Medyka (granica państwa) – dokumentacja projektowa. Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy kolei dużych prędkości w korytarzu CNC North Sea-Baltic Sea na odc. Warszawa – Łódź Niciarniana (bez Węzła CPK) zaplanowany do realizacji przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

c) w puli ogólnej – kolejowe:

  • Prace na linii kolejowej E–75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk (faza II). Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

d) w puli ogólnej – lotnicze i demonstracyjne:

  • CP1 Deployment – Synchronised Modernisation of ATM, który zakłada działania integracyjne na rzecz zwiększenia wydajności i poprawy wpływu na środowisko działań służb ruchu lotniczego. Beneficjenci: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Polskie Porty Lotnicze S.A.
  • DElegation through VIrtual CEntres celem jest osiągnięcie 8 poziomu gotowości technicznej bazując na wcześniejszych projektach badawczych w ramach SESAR Joint Undertaking. Beneficjent: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

e) w puli ogólnej – dot. żeglugi śródlądowej:

  • River Information Services Corridor Management Execution 2 – COMEX 2, projekt wielostronny polegający na wdrożeniu aplikacji telematycznych mających oddziaływanie transgraniczne. Beneficjenci: Ministerstwo Infrastruktury oraz Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.

 

Udostępnij

Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)

Koniec naborów w ramach CEF2 w sektorze transportu 24 stycznia 2025 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Koniec naborów w ramach CEF2 w sektorze transportu

Zakończył się IV nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 w sektorze transportu (CEF2) – ostatni z zaplanowanych przez Komisję Europejską w Wieloletnim Programie Prac.

Więcej arrow
Ponad 160 mln zł wsparcia dla CPK na rozwój kolei 08 listopada 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Ponad 160 mln zł wsparcia dla CPK na rozwój kolei

Dzisiaj, 8 listopada, w siedzibie CPK, w Warszawie, odbyła się konferencja poświęcona wsparciu ze środków UE projektów kolejowych spółki. CPK pozyskała 162 mln zł wsparcia unijnego z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na prace projektowe linii Sieradz – Poznań.

Więcej arrow
Ostatni nabór z sektora transportu w latach 2021-2027 01 października 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Ostatni nabór z sektora transportu w latach 2021-2027

Pod koniec miesiąc, a dokładniej 24 września, Komisja Europejska oraz Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) ogłosiły czwarty i ostatni, zaplanowany w Wieloletnim Programie Prac na lata 2021-2027, nabór wniosków z sektora transportu w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2).

Więcej arrow
Znamy wyniki trzeciego naboru w ramach CEF 2 22 lipca 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Znamy wyniki trzeciego naboru w ramach CEF 2

Komisja Europejska opublikowała wyniki trzeciego naboru w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF 2) w sektorze transportu. W sumie Polska otrzyma dofinansowanie dla 11 projektów na łączną kwotę 506,24 mln euro.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top