facebook x youtube linkedin
29 września 2023 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)

Trwa 3 nabór wniosków transportowych w ramach CEF2

W 2023 roku Komisja Europejska wraz z CINEA ogłosiły ogłosiła trzeci nabór wniosków z sektora transportu w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2) dla projektów ukierunkowanych na tworzenie nowej lub ulepszanie istniejącej infrastruktury transportowej w Europie. Projekty wspierane w ramach zgłoszeń, które można składać od 26 września 2023 roku do 30 stycznia 2024 roku, mają na celu zwiększenie poziomu zrównoważoności transeuropejskiej sieci transportowej, co przyczyni się do realizacji celu Europejskiego Zielonego Ładu, zakładającego ograniczenie emisji z transportu o 90% do 2050 roku.

Obszary wsparcia

Nabór wspiera projekty wpisujące się w następujące priorytety:

  • koleje,
  • śródlądowe drogi wodne,
  • porty morskie i śródlądowe,
  • bezpieczeństwo drogowe,
  • terminale drogowo-kolejowe,
  • multimodalne platformy logistyczne,
  • multimodalne węzły pasażerskie,
  • inteligentne aplikacje dla transportu,
  • bezpieczna mobilność,
  • poprawa odporności infrastruktury transportowej.

Dokumenty konkursowe można znaleźć na stronach Komisji Europejskiej.

Aby przybliżyć zakres i warunki konkursu, Komisja Europejska organizuje dzień informacyjny (w formule on-line) 10 października 2023 r.

Instrument CEF2 dla sektora transportu oferuje środki finansowe na projekty infrastrukturalne, które przyczynią się do zrównoważonego rozwoju europejskiego systemu transportowego. Poprzez inwestycje w kolej, drogi wodne, porty, bezpieczeństwo na drogach i wiele innych obszarów, Unia Europejska dąży do stworzenia bardziej efektywnego, zrównoważonego i bezpiecznego systemu transportowego.

Udostępnij

Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)

Koniec naborów w ramach CEF2 w sektorze transportu 24 stycznia 2025 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Koniec naborów w ramach CEF2 w sektorze transportu

Zakończył się IV nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 w sektorze transportu (CEF2) – ostatni z zaplanowanych przez Komisję Europejską w Wieloletnim Programie Prac.

Więcej arrow
Ponad 160 mln zł wsparcia dla CPK na rozwój kolei 08 listopada 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Ponad 160 mln zł wsparcia dla CPK na rozwój kolei

Dzisiaj, 8 listopada, w siedzibie CPK, w Warszawie, odbyła się konferencja poświęcona wsparciu ze środków UE projektów kolejowych spółki. CPK pozyskała 162 mln zł wsparcia unijnego z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na prace projektowe linii Sieradz – Poznań.

Więcej arrow
Ostatni nabór z sektora transportu w latach 2021-2027 01 października 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Ostatni nabór z sektora transportu w latach 2021-2027

Pod koniec miesiąc, a dokładniej 24 września, Komisja Europejska oraz Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) ogłosiły czwarty i ostatni, zaplanowany w Wieloletnim Programie Prac na lata 2021-2027, nabór wniosków z sektora transportu w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2).

Więcej arrow
Znamy wyniki trzeciego naboru w ramach CEF 2 22 lipca 2024 | Instrument „Łącząc Europę” (CEF 2)
Znamy wyniki trzeciego naboru w ramach CEF 2

Komisja Europejska opublikowała wyniki trzeciego naboru w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF 2) w sektorze transportu. W sumie Polska otrzyma dofinansowanie dla 11 projektów na łączną kwotę 506,24 mln euro.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top