facebook x youtube linkedin

Aktualności

29 września 2023 | Krajowy Plan Odbudowy

Inwestycja na rzecz bezpieczeństwa i rozwoju: Budowa tunelu drogowego w Sulejówku

Dzisiaj podpisaliśmy umowę o objęcie wsparciem projektu nr KPOD.09.07-IW.02-0006/23„Budowa tunelu drogowego w km 21,050 linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2284W w mieście Sulejówek”. Projekt w 100% zostanie sfinansowany ze środków unijnych. Okres realizacji inwestycji zaplanowano na lata 2023-2025, a łączne wydatki wyniosą imponującą kwotę 97 339 810,20 złotych.

Projekt KPOD.09.07-IW.02-0006/23 w skrócie

Przedmiotem projektu KPO jest budowa tunelu drogowego w Sulejówku, w km 21,050 linii kolejowej nr 2 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2284W w mieście Sulejówek, wraz z likwidacją istniejącego przejazdu kolejowego, dostosowaniem istniejącego układu drogowego oraz robotami towarzyszącymi.

Ten ambitny projekt w istotny sposób wpłynie na proces integracji przestrzennej i gospodarczej w obszarze aglomeracji warszawskiej, krajowej i międzynarodowej. To ważna inwestycja, która nie tylko poprawi bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale także uczestników ruchu drogowego oraz pieszo-rowerowego w obrębie skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Celem projektu jest redukcja liczby wypadków na przejazdach kolejowych, zwiększenie płynności i przepustowości ruchu kolejowego oraz ograniczenie ilości przejazdów w poziomie szyn.

Wdrożenie inwestycji przyczyni się również do zaniechania wprowadzania ograniczeń prędkości na przejazdach kolejowych, co przyczyni się do skrócenia czasu podróży i zminimalizowania ryzyka wypadków.

Zwiększenie komfortu podróżujących i rozwój regionu

Budowa tunelu drogowego w Sulejówku to nie tylko kwestia bezpieczeństwa, ale także rozwijania infrastruktury komunikacyjnej w regionie. Ta inwestycja jest częścią większego projektu globalnego, obejmującego poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, realizowanego w ramach VI etapach programów POIiŚ 2014-2020, FEnIKS 2021-2027 i KPO.

Współpraca i synergia projektów

Projekt ten współgra z innymi inwestycjami, takimi jak projekt POIiŚ 5.1-21 „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II– część wiaduktowa”, który obejmuje projekt i budowę skrzyżowania dwupoziomowego w mieście Sulejówek w km 19,376 linii kolejowej nr 2, w ramach którego wykonana zostanie dokumentacja projektowa dla przedmiotowego obiektu. To pokazuje, że inwestycje te są skoordynowane, co pozwala na osiągnięcie maksymalnych korzyści z tych działań.

Wpływ na środowisko

Warto również podkreślić, że realizacja projektu uwzględnia aspekty ekologiczne. Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych przyczyni się do zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko – choćby poprzez likwidację „wąskich gardeł”, które w godzinach szczytu, przy dużym natężeniu ruchu zarówno kolejowego jak i drogowego generują znaczne utrudnienia w postaci zatorów drogowych.

Projekt budowy tunelu drogowego w Sulejówku to inwestycja o istotnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i rozwoju komunikacyjnego w rejonie aglomeracji warszawskiej. Jego realizacja przyniesie liczne korzyści, w tym zwiększenie bezpieczeństwa, zwiększenie płynności ruchu i poprawę komfortu podróży. To także dowód na to, że starannie planowane projekty infrastrukturalne mogą wpłynąć na pozytywny rozwój regionu i stanowić ważny krok w kierunku przyszłości zrównoważonego transportu w Polsce.

Udostępnij

Krajowy Plan Odbudowy

Miliony na tramwaje: wyniki konkursu z KPO 13 stycznia 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Miliony na tramwaje: wyniki konkursu z KPO

Znamy wyniki naboru wniosków o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na zakup nowego taboru tramwajowego.

Więcej arrow
PKS 4.0: Konkurs na zakup zeroemisyjnych autobusów (pozamiejskich) 09 grudnia 2024 | Krajowy Plan Odbudowy
PKS 4.0: Konkurs na zakup zeroemisyjnych autobusów (pozamiejskich)

W styczniu, a dokładnie 7 stycznia 2025 roku, wystartujemy z naborem autobusowym w ramach komponentu zielonej, integralnej mobilności Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na wsparcie zeroemisyjnych autobusów typu pozamiejskiego. Pula wsparcia w ramach naboru PKS 4.0 wynosi ponad 550 mln złotych. Nabór potrwa do 21 stycznia.

Więcej arrow
Cyfryzacja transportu: Nabór na wyposażenie pojazdów kolejowych w ERTMS 03 grudnia 2024 | Krajowy Plan Odbudowy
Cyfryzacja transportu: Nabór na wyposażenie pojazdów kolejowych w ERTMS

Zgodnie z naszą zapowiedzią, ogłaszamy konkursowy nabór wniosków na wsparcie projektów w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Nabór potrwa do 28 lutego 2025 roku a pula środków wynosi ponad 480 mln złotych.

Więcej arrow
ERTMS w pojazdach kolejowych: Zapowiedź konkursowego naboru wniosków 26 listopada 2024 | Krajowy Plan Odbudowy
ERTMS w pojazdach kolejowych: Zapowiedź konkursowego naboru wniosków

Za kilka dni, a dokładnie 3 grudnia, Centrum Unijnych Projektów Transportowych otworzy nabór wniosków w trybie konkursowym w ramach KPO. Nabór dotyczy realizacji przedsięwzięć związanych z wyposażeniem pojazdów kolejowych z napędem lub z kabiną sterowniczą w nowoczesny system ERTMS.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top