Google News facebook x youtube linkedin

Aktualności

28 marca 2025 | Krajowy Plan Odbudowy

Znamy wyniki naboru na transport intermodalny z KPO

Lista ocenionych przedsięwzięć w ramach zakończonego konkursu nr KPOD.09.09-IW.02-001/24 dla komponentu „E Zielona, inteligentna mobilność” – Inwestycja E2.1.3 Projekty intermodalne z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności uzyskała akceptację Instytucji odpowiedzialnej za realizację inwestycji (IOI).

Kto mógł uzyskać wsparcie i na jaką kwotę

O środki na realizację inwestycji w terminalach intermodalnych oraz zakupu urządzeń i taboru intermodalnego mogli się starać:

  • przedsiębiorcy z państw członkowskich Unii Europejskiej, którzy wykonują lub zamierzają wykonywać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego, w tym operatorzy terminali intermodalnych;
  • podmioty zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania transportu intermodalnego;
  • podmioty zarządzające infrastrukturą kolejową zapewniającą bezpośredni dostęp do terminali intermodalnych.

Wyniki konkursu

Wsparcia udzielono na 12 przedsięwzięć obejmujących inwestycje w obrębie terminali intermodalnych oraz 5 przedsięwzięć obejmujących zakup 266 sztuk taboru intermodalnego. Kwota wsparcia w ramach naboru wynosi 781 598 808,00 zł, przy czym maksymalny poziom wsparcia to 50% wydatków kwalifikowalnych.

Szczegółowe wyniki naboru dostępne są w załączonej niżej liście rankingowej oraz w dedykowanej sekcji konkursowej na naszej stronie internetowej.

Lista przedsięwzięć ocenionych w konkursie

Udostępnij

Krajowy Plan Odbudowy

CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów 27 października 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów

Wsparcie z Funduszy Europejskich otrzymały: Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie i Województwo Śląskie. Łącznie przekracza 870 mln zł i posłuży na sfinansowanie zakupu nowoczesnych elektrycznych pociągów dla przewozów regionalnych.

Więcej arrow
Ponad 76,8 mln zł z KPO na modernizację linii nr 250 24 października 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Ponad 76,8 mln zł z KPO na modernizację linii nr 250

Przyznaliśmy spółce PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ponad 76,8 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Środki posłużą na rozwój linii kolejowej nr 250, którą codziennie podróżują mieszkańcy Gdańska, Sopotu i Gdyni.

Więcej arrow
Ponad miliard złotych z Funduszy Europejskich na rozwój kolei i zrównoważonej mobilności – podpisaliśmy kolejne umowy o dofinansowanie 22 września 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Ponad miliard złotych z Funduszy Europejskich na rozwój kolei i zrównoważonej mobilności – podpisaliśmy kolejne umowy o dofinansowanie

Dzięki wsparciu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko do polskiej gospodarki i kolei trafi ponad 1 mld zł, które poprawią bezpieczeństwo, komfort podróży i rozwój transportu niskoemisyjnego.

Więcej arrow
KPO: Rozstrzygnęliśmy konkurs „Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)” 09 września 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
KPO: Rozstrzygnęliśmy konkurs „Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)”

Rozstrzygnęliśmy konkurs Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)! Pozytywną ocenę otrzymało 5 z 5 zgłoszonych przedsięwzięć. Łączna wartość wsparcia wyniesie 870 045 400,00 zł, a kwota ta będzie przeznaczona na zakup 30 sztuk pasażerskiego taboru kolejowego.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top