Google News facebook x youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.05.01-IP.02-0001/25 pod nazwą „Budowa drogi S6 Koszalin – Słupsk”

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.01 Drogi w sieci kompleksowej TEN-T

 

Data zawarcia umowy: 26 września 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2026 r.

 

Wartość całkowita projektu: 1 828 954 659,70 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 136 876 333,85 PLN

Dofinansowanie UE: 966 344 883,77 PLN

Przedmiotowy projekt polega na budowie drogi S6 Koszalin – Słupsk o długości 46,06 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w województwie zachodniopomorskim w obrębie powiatów koszalińskiego i sławieńskiego w gminie Sianów, Malechowo i Sławno oraz w województwie pomorskim w obrębie powiatu słupskiego w gminie Kobylnica. Przedmiotowy projekt składa się z dwóch odcinków realizacyjnych: odcinek 1: koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa (bez w. Sianów Wschód) – początek obwodnicy m. Sławno (z w. Sławno Zachód), odcinek 2: budowa obwodnicy m. Sławno (bez w. Sławno Zachód) – początek obwodnicy m. Słupsk (bez w. Słupsk Zachód). Przedmiotowa droga ekspresowa S6 rozpoczyna się za węzłem Sianów Wschód dowiązując się do istniejącej obwodnicy Sianowa w ciągu S6, a kończy się przed węzłem Słupsk Zachód na dowiązaniu do obwodnicy Słupska w ciągu S6. Oba odcinki realizowane są jako oddzielne kontrakty na roboty budowlane w systemie Projektuj i Buduj (P&B).

Początek drogi S6 znajduje się w km 165+300,00 (projektowany pikietaż) na terenie gminy Sianów w powiecie koszalińskim, gdzie projektowana droga łączy się z dotychczasowym układem drogowym (obwodnicą Koszalina i Sianowa) za węzłem Sianów Wschód. Inwestycja kończy swój przebieg w km 211+361,52 (projektowany pikietaż) dowiązując się przed węzłem Słupsk Zachód do istniejącej obwodnicy Kobylnicy i Słupska w ciągu S6.

Zakres inwestycji: Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Parametry techniczne: Klasa drogi: S; Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś; Kategoria ruchu: KR 5, KR 6.

Cele projektu:
– zwiększenie mobilności poprzez stworzenie odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T,
– zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych,
– poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
– dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu,
– odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców,
– usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
– wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa jak również poza granice państwa,
– zapobieganie wykluczeniu transportowemu poprzez realizację połączeń drogowych o wysokim standardzie,
– realizacja infrastruktury transportowej odpornej na postępujące zmiany klimatyczne i dążenie do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych przez realizowanie ciągów drogowych w sieci TEN-T.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top