facebook x youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.05.04-IP.02-0001/23 pod nazwą „Kampania Kolejowe ABC III”

Beneficjent: Urząd Transportu Kolejowego

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 9 października 2024 r.

Data rozpoczęcia: 1 października 2023 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 77 818 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 77 818 000,00 PLN

Dofinansowanie: 62 028 727,80 PLN

 

Projekt „Kampania Kolejowe ABC III” to kolejna, trzecia edycja zainicjowanego przez Urząd Transportu Kolejowego programu z zakresu edukacji bezpieczeństwa skierowanego do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Głównymi adresatami działań są dzieci uczęszczające do przedszkoli oraz szkół podstawowych (klasy I-III, IV-VI, VII-VIII). Projekt ma być realizowany na obszarze całego kraju.

 

Podstawowym jego celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez edukację na rzecz bezpieczeństwa podczas korzystania z transportu kolejowego, poruszania się na terenie dworców kolejowych oraz w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych.

 

Cel ten będzie realizowany poprzez propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz wzorców odpowiedzialnego zachowania się obszarach kolejowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Umożliwi on poznanie i zrozumienie zagrożeń w pobliżu przejazdów kolejowych i czynnych linii kolejowych poprzez osobiste doświadczenia, prawdziwe symulacje, dynamiczne pokazy.

 

Osiągnięcie celu zostanie zrealizowane poprzez:

  • Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży (prowadzone przez edukatorów/pracowników UTK cykle zajęć umożliwią dzieciom naukę poprzez zabawę. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznać m.in. zasady bezpiecznego korzystania z przejazdów koleją oraz znaczenie znaków drogowych stawianych przed przejazdami kolejowymi. Poprzez interaktywne gry i zabawy zdobędą wiedzę na temat bezpiecznego zachowania na obszarach kolejowych w tym na dworcu, na peronie czy w pociągu.
  • Ogólnopolską kampanię medialną (spoty reklamowe emitowane w mediach, organizowane będą rodzinne pikniki edukacyjne, konkursy).

 

W wyniku realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:

  1. Wskaźnik produktu: Liczba przeprowadzonych kampanii informacyjno – edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych – 1 szt
  2. Wskaźnik rezultatu: Zasięg działań/ kampanii edukacyjno-informacyjnych – 36 000 osób

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top