Beneficjent: Urząd Transportu Kolejowego
Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR
Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei
Data zawarcia umowy: 9 października 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 października 2023 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2027 r.
Wartość całkowita projektu: 77 818 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 77 818 000,00 PLN
Dofinansowanie: 62 028 727,80 PLN
Projekt „Kampania Kolejowe ABC III” to kolejna, trzecia edycja zainicjowanego przez Urząd Transportu Kolejowego programu z zakresu edukacji bezpieczeństwa skierowanego do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Głównymi adresatami działań są dzieci uczęszczające do przedszkoli oraz szkół podstawowych (klasy I-III, IV-VI, VII-VIII). Projekt ma być realizowany na obszarze całego kraju.
Podstawowym jego celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez edukację na rzecz bezpieczeństwa podczas korzystania z transportu kolejowego, poruszania się na terenie dworców kolejowych oraz w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych.
Cel ten będzie realizowany poprzez propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz wzorców odpowiedzialnego zachowania się obszarach kolejowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Umożliwi on poznanie i zrozumienie zagrożeń w pobliżu przejazdów kolejowych i czynnych linii kolejowych poprzez osobiste doświadczenia, prawdziwe symulacje, dynamiczne pokazy.
Osiągnięcie celu zostanie zrealizowane poprzez:
- Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży (prowadzone przez edukatorów/pracowników UTK cykle zajęć umożliwią dzieciom naukę poprzez zabawę. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznać m.in. zasady bezpiecznego korzystania z przejazdów koleją oraz znaczenie znaków drogowych stawianych przed przejazdami kolejowymi. Poprzez interaktywne gry i zabawy zdobędą wiedzę na temat bezpiecznego zachowania na obszarach kolejowych w tym na dworcu, na peronie czy w pociągu.
- Ogólnopolską kampanię medialną (spoty reklamowe emitowane w mediach, organizowane będą rodzinne pikniki edukacyjne, konkursy).
W wyniku realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:
- Wskaźnik produktu: Liczba przeprowadzonych kampanii informacyjno – edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych – 1 szt
- Wskaźnik rezultatu: Zasięg działań/ kampanii edukacyjno-informacyjnych – 36 000 osób
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15