facebook x youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.05.04-IP.02-0006/24 pod nazwą „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec – faza II”

Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 16 grudnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 27 października 2023 r.

Data zakończenia: 31 marca 2027 r.

 

Wartość całkowita projektu: 1 575 389 160,69 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 1 275 193 026,52 PLN

Dofinansowanie: 1 083 914 072,54 PLN

 

Projekt „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec – faza II” obejmuje pozostałą część prac związanych z budową linii kolejowych w tunelu liniowym od stacji Łódź Fabryczna do linii nr 15, umożliwiających połączenie stacji Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, nieujętych w Fazie I projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”.

 

Zakres rzeczowy Projektu obejmuje w szczególności zakończenie prac związanych z:

• budową tunelu liniowego od stacji Łódź Fabryczna do linii kolejowej nr 15, składającego się z 5 tuneli zlokalizowanych na następujących odcinkach:

– Łódź Fabryczna – Odolanowska (tunel dwutorowy);

– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Al. Unii (tunel jednotorowy);

– Odolanowska – Al. Włókniarzy – Długosza (tunel jednotorowy);

– Al. Włókniarzy – Inowrocławska (tunel jednotorowy);

– Al. Włókniarzy – Skarpowa (tunel jednotorowy).

• budową linii kolejowych w tunelu na odcinku od stacji Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec na następujących odcinkach linii kolejowych:

– nr 17 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,780 do km – 0,142, to jest o długości 0,638 km;

– nr 458 (linia 2-torowa), w obrębie stacji Łódź Fabryczna od km – 0,434 do km – 0,139, to jest o długości 0,295 km;

– nr 550 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,780 do km 5,077, to jest o długości 4,297 km;

– nr 551 (linia 1-torowa), na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska od km 0,688 do km 4,900, to jest o długości 4,212 km;

– linię nr 552 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,499 do km 5,271, to jest o długości 1,772 km;

– nr 553 (linia 1-torowa), na odcinku p.odg. Łódź Włókniarzy – Łódź Żabieniec od km 3,495 do km 5,388, to jest o długości 1,893 km.

W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, wybudowanych zostanie 0,933 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.

• zabudową systemu ETCS na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. W rezultacie prac objętych Fazą I i Fazą II, systemem ETCS zabudowanych zostanie 11,760 km linii 2-torowej i 12,174 km linii 1-torowej.

• budową 5 tuneli;

• budową 2 mostów kolejowych;

• budową 3 przystanków osobowych;

• budową 8 peronów wraz z budową dojść i infrastruktury towarzyszącej, z uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się;

• budową 1 podstacji trakcyjnej.

 

Projekt zostanie zrealizowany w formule Projektuj i Buduj, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni, na terenie województwa łódzkiego w powiecie Łódź, gminie Łódź.

 

W wyniku realizacji Projektu infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do następujących parametrów:

• prędkość V max = 90 km/h;

• maksymalny nacisk 221 kN/oś.

W wyniku realizacji Projektu spełnione zostaną wymagania dotyczące interoperacyjności w zakresie TSI Infrastruktura, TSI Sterowanie, TSI Energia i TSI Tunele.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Dofinansowane przez Unię Europejską – NextGenreationEU

scroll back to top