Google News facebook x youtube linkedin

Umowy

Przedsięwzięcie nr KPOD.09.08-IW.02-0005/25 pod nazwą „Zakup 6 sztuk pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych”

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Dolnośląskie S.A.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 22 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 29 sierpnia 2024 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 323 779 050,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 263 100 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 185 275 020,00 PLN

Celem realizacji przedsięwzięcia jest zwiększenie jakości oferty przewozowej oraz poprawa komfortu podróżnych, w szczególności w pociągach obsługujących przewozy pasażerskie w godzinach szczytu na terenie województwa dolnośląskiego, a także na wybranych trasach międzywojewódzkich do woj. wielkopolskiego, umożliwiając dojazd do pracy, szkoły czy uczelni.

Projekt wpisuje się w cele komponentu E2.1.2 KPO „Pasażerski tabor kolejowy”, w ramach którego realizowane inwestycje mają na celu zwiększenie atrakcyjności i rentowności transportu kolejowego. W ramach niniejszego Przedsięwzięcia Koleje Dolnośląskie S.A. (KD) dokonają zakupu 4 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Inwestycja ta stanowi istotne wzmocnienie potencjału operacyjnego spółki KD, będącej jednym z wiodących regionalnych przewoźników samorządowych w Polsce, obsługujących połączenia pasażerskie na terenie województwa dolnośląskiego.

Pojazdy pozyskane w ramach niniejszego Przedsięwzięcia przewidziane są do obsługi relacji:

• Legnica – Złotoryja

• Wrocław Główny – Złotoryja

• Wrocław Główny – Kępno

• Wrocław Leśnica – Kępno

• Wrocław Główny – Brzeg

• Wrocław Główny – Kłodzko Miasto

• Wrocław Główny – Ziębice

Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. będzie wymagała od producenta, aby każdy EZT osiągał prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h oraz zapewniał przyspieszenie ≥1 m/s2. Ponadto wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do pracy w trakcji wielokrotnej. Zakupione zespoły trakcyjne będą w pełni zgodne z obowiązującymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), określonymi w przepisach prawa Unii Europejskiej. Pojazdy zostaną także wyposażone w rozwiązania poprawiające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności, takie jak niska podłoga oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jednostki będą miały jednoprzestrzenną konstrukcję, bez drzwi i mostków pomiędzy członami, będą klimatyzowane oraz objęte systemem monitoringu. Komfort podróży zostanie zwiększony dzięki zastosowaniu foteli wyposażonych w gniazdka elektryczne i porty USB. Dodatkowo, wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w moduły ERTMS/ETCS, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i interoperacyjności. Produkcja jednostek zostanie zrealizowana zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami technicznymi, które będą miały zastosowanie w dniu odbioru każdego z pojazdów. W ramach Przedsięwzięcia zostaną wykonane następujące zadania: przygotowanie Studium Wykonalności, przygotowanie dokumentacji przetargowej na zakup taboru, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na zakup taboru. Następnie zaplanowano zadania związane z dostawą taboru oraz wykonanie działań informacyjno-promocyjnych.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top