Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna
Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 30 czerwca 2025 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 599 349 711,18 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 487 276 187,95 PLN
Wsparcie ze środków KPO: 487 276 187,95 PLN
Celem Projektu jest utrzymanie i poprawa przepustowości oraz skrócenie czasu przejazdu pociągów linii kolejowej nr 143 na odcinkach Bierutów – Oleśnica i Kluczbork – Wołczyn. Projekt obejmuje przygotowanie dokumentacji wykonawczej (srk, telekomunikacja) oraz roboty budowlane na odcinkach:
- Bierutów – Oleśnica, to jest od km 120,490 do km 132,542 linii nr 143.
- Kluczbork – Wołczyn, to jest od km 71,366 do km 81,800 linii nr 143.
Zakres objęty Zadaniem obejmuje w szczególności:
- kompleksową przebudowę układu torowego w tym:
- zabudowę przejścia rozjazdowego na stacji Bierutów (od km 120,490 do km 121,075);
- zabudowę przejścia rozjazdowego na stacji Wołczyn (od km 81,100 do km 81,800);
- poprawę geometrii w planie i profilu,
- poprawę stanu torowiska (zabudowę warstwy ochronnej, wymianę gruntów, podsypki i
podkładów kolejowych), - wzmocnienie nasypów kolejowych,
- poprawę odwodnienia.
- budowę 2 peronów na stacji Solniki Wielkie (i modernizację 2 peronów na przystanku osobowym Smardy wraz z budową dojść do peronów.
- rehabilitację/przebudowę 3 wiaduktów kolejowych i 3 mostów kolejowych;
- rehabilitację/przebudowę/budowę 14 przepustów;
- wymianę sieci trakcyjnej;
- przebudowę sieci elektroenergetycznych zasilających urządzenia oświetleniowe, peronowe,
srk, teletechniczne; - modernizację urządzeń srk i telekomunikacji;
- modernizację blokady półsamoczynnej na szlaku Kluczbork – Wołczyn;
- modernizację 15 przejazdów kolejowo drogowych, w tym zabudowę SSP w 5 lokalizacjach,
zabudowę TVu w 5 lokalizacjach, modernizację oświetlenia w 7 lokalizacjach, zabudowę tarcz ostrzegawczych w 4 lokalizacjach, zabudowę rogatek w 7 lokalizacjach, modernizację
nawierzchni drogowej w 16 lokalizacjach.
Projekt będzie realizowany w ramach czterech zadań:
- Zadanie 1 – Prace na odcinku Bierutów – Oleśnica;
- Zadanie 2 – Prace na odcinku Kluczbork – Wołczyn;
- Zadanie 3 – Nadzór Inwestorski.
- Zadanie 4 – Nadzór autorski
Projekt będzie realizowany w trybie Projektuj i Buduj przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski. Powyższe prace umożliwią osiągnięcie następujących parametrów na odcinkach Bierutów – Oleśnica i Kluczbork – Wołczyn:
- maksymalna prędkość pociągów pasażerskich: V=120 km/h;
- maksymalna prędkość pociągów towarowych: V=80 km/h.
- maksymalny nacisk 221 kN/oś.
Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie 3 pozwoleń na budowę. Projekt zostanie zrealizowany w trybie „Projektuj i Buduj” przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski na terenie województwa dolnośląskiego w powiecie oleśnickim i kluczborskim, w gminach: Oleśnica gmina miejska, Oleśnica gmina wiejska, Bierutów, Kluczbork, Wołczyn.
Projekt będzie realizowany zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów. Dla Zadania 1 i Zadania 2 przewiduje się złożenie do UTK wniosku o uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji, w zakresie Podsystemu Energia.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15