Google News facebook x youtube linkedin

Umowy

Przedsięwzięcie nr KPOD.09.07-IW.02-0005/25 pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 143”

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna

Działanie: E2.1.1. Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2025 r.

Data rozpoczęcia: 30 czerwca 2025 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 599 349 711,18 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 487 276 187,95 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 487 276 187,95 PLN

Celem Projektu jest utrzymanie i poprawa przepustowości oraz skrócenie czasu przejazdu pociągów linii kolejowej nr 143 na odcinkach Bierutów – Oleśnica i Kluczbork – Wołczyn. Projekt obejmuje przygotowanie dokumentacji wykonawczej (srk, telekomunikacja) oraz roboty budowlane na odcinkach:

  • Bierutów – Oleśnica, to jest od km 120,490 do km 132,542 linii nr 143.
  • Kluczbork – Wołczyn, to jest od km 71,366 do km 81,800 linii nr 143.

Zakres objęty Zadaniem obejmuje w szczególności:

  • kompleksową przebudowę układu torowego w tym:
  • zabudowę przejścia rozjazdowego na stacji Bierutów (od km 120,490 do km 121,075);
  • zabudowę przejścia rozjazdowego na stacji Wołczyn (od km 81,100 do km 81,800);
  • poprawę geometrii w planie i profilu,
  • poprawę stanu torowiska (zabudowę warstwy ochronnej, wymianę gruntów, podsypki i
    podkładów kolejowych),
  • wzmocnienie nasypów kolejowych,
  • poprawę odwodnienia.
  • budowę 2 peronów na stacji Solniki Wielkie (i modernizację 2 peronów na przystanku osobowym Smardy wraz z budową dojść do peronów.
  • rehabilitację/przebudowę 3 wiaduktów kolejowych i 3 mostów kolejowych;
  • rehabilitację/przebudowę/budowę 14 przepustów;
  • wymianę sieci trakcyjnej;
  • przebudowę sieci elektroenergetycznych zasilających urządzenia oświetleniowe, peronowe,
    srk, teletechniczne;
  • modernizację urządzeń srk i telekomunikacji;
  • modernizację blokady półsamoczynnej na szlaku Kluczbork – Wołczyn;
  • modernizację 15 przejazdów kolejowo drogowych, w tym zabudowę SSP w 5 lokalizacjach,
    zabudowę TVu w 5 lokalizacjach, modernizację oświetlenia w 7 lokalizacjach, zabudowę tarcz ostrzegawczych w 4 lokalizacjach, zabudowę rogatek w 7 lokalizacjach, modernizację
    nawierzchni drogowej w 16 lokalizacjach.

 

Projekt będzie realizowany w ramach czterech zadań:

  • Zadanie 1 – Prace na odcinku Bierutów – Oleśnica;
  • Zadanie 2 – Prace na odcinku Kluczbork – Wołczyn;
  • Zadanie 3 – Nadzór Inwestorski.
  • Zadanie 4 – Nadzór autorski

 

Projekt będzie realizowany w trybie Projektuj i Buduj przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski. Powyższe prace umożliwią osiągnięcie następujących parametrów na odcinkach Bierutów – Oleśnica i Kluczbork – Wołczyn:

  • maksymalna prędkość pociągów pasażerskich: V=120 km/h;
  • maksymalna prędkość pociągów towarowych: V=80 km/h.
  • maksymalny nacisk 221 kN/oś.

 

Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie 3 pozwoleń na budowę. Projekt zostanie zrealizowany w trybie „Projektuj i Buduj” przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski na terenie województwa dolnośląskiego w powiecie oleśnickim i kluczborskim, w gminach: Oleśnica gmina miejska, Oleśnica gmina wiejska, Bierutów, Kluczbork, Wołczyn.
Projekt będzie realizowany zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów. Dla Zadania 1 i Zadania 2 przewiduje się złożenie do UTK wniosku o uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji, w zakresie Podsystemu Energia.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top