Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Dostępna informacja pasażerska

typ szkolenia Webinarium dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc ilość miejsc nieograniczona
Początek
18 marca 2021 10:00
Zakończenie
18 marca 2021 13:00
Dostępna informacja pasażerska

Na temat informacji pasażerskiej trzeba spojrzeć z punktu widzenia komunikacji miejskiej i transportu kolejowego, gdyż charakteryzują się trochę innymi cechami. Na dworcach standardem jest zapowiedź głosowa, ale nie ma kompleksowej informacji wizualnej, a w transporcie miejskim jest na odwrót. Niestety różne praktyki stosowane w obrębie różnych miast i organizatorów transportu czy też przewoźników nie ułatwiają korzystania z rozwiązań. Jako przykłady można podać:

  • w Poznaniu są nr linii wyświetlane na okrągłych wyświetlaczach na dachu pojazdu,
  • w Krakowie są nowatorskie tablice wewnątrz pojazdów, pokazujące następne przystanki tak, że łatwo się zorientować, gdzie jesteśmy
  • w Łodzi jest rozbudowaną informacje o utrudnieniach.

Spotkanie służyło przede wszystkim wymianie doświadczeń pomiędzy wszystkimi interesariuszami. Ważnym punktem spotkania było uświadomienie, że z rozwiązań korzystają nie tylko osoby z niepełnosprawnościami czyli osoby poruszające się na wózkach albo niewidome, ale wszyscy podróżni: osoby starsze, osoby z dziećmi itd.. Dobre praktyki, z których korzystają osoby z niepełnosprawnościami służą również pozostałym uczestnikom transportu – przykładowo tablice informacyjne są wyposażone w guzik, który może nacisnąć każdy i odsłuchać najbliższe odjazdy, czy też informacja o najbliższych przystankach wyświetlana na ekranach, a jeśli to możliwe to również informacje o opóźnieniach, pomagać mogą nie tylko osobom głuchym, ale również tym, które np. słuchają muzyki.

W tym wszystkim osadzeni są pasażerowie, którzy nie zawsze wiedzą o tych rozwiązaniach, zatem dostarczenie im wiedzy o zastosowanych rozwiązaniach w zakresie dostępnej informacji również jest istotne. Podczas panelu podróżni o ograniczonej mobilności wskazywali dobre i złe praktyki w transportowej informacji.

Wydaje się, że najważniejsze, aby nowoczesna informacja pasażerska była:

  • Rzeczywista
  • Wiarygodna
  • Spójna
  • Czytelna
  • Umieszczona w ustandaryzowanych miejscach na dworcach, peronach, stronach internetowych
  • Dostosowana do różnych potrzeb podróżnych
  • Docierająca do każdego podróżnego planującego podróż lub już ja odbywającego.

W spotkaniu udział wzięło ponad 80 osób z administracji rządowej i samorządowej oraz beneficjentów Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - CUPT
logotyp - Europejski Fundusz Strukturalne i Inwestycyjne

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top