Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Transport dostępny cyfrowo

typ szkolenia Webinarium dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc ilość miejsc nieograniczona
Początek
07 maja 2020 10:00
Zakończenie
07 maja 2020 13:00
Transport dostępny cyfrowo

Głównym zagadnieniem tego spotkania było pytanie: co zrobić, aby rozkłady jazdy i systemy sprzedaży biletów – zarówno w postaci stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych – mogły służyć wszystkim, a więc także osobom niewidomym i słabowidzącym?

Podczas dyskusji wskazano potrzebę standaryzacji przy czym podkreślono również, że standardy są bardzo trudne do wprowadzenia w czasie stale zmieniającej się technologii. Zmiany dotyczące norm powinny zatem dotyczyć np. miejsca umieszczania informacji, a nie tylko technologii, w jakiej jest informacja przedstawiona. Nie może być jednak tak, że w każdym mieście jest inaczej, ponieważ powoduje to utrudnienia dla wszystkich, a nie tylko dla osób z niepełnosprawnościami. Podkreślano również, że wykluczenie transportowe dotyczy nie tylko osób z niepełnosprawnościami ale, także np. obcojęzycznych podróżnych. Problem, który jest często powielany wśród projektantów nowej technologii jest to, że nie pamięta się o dostępności od samego początku kiedy projekt powstaje. Dopiero na gotowy produkt projektuje się „nakładkę” dostępnościową. Według specjalistów jest to błędem, gdyż dostępność powinna być uwzględniana już w fazie koncepcji projektu i od początku jego realizacji. Wskazywano także, że oparcie dostępności na cyfryzacji nie do końca jest słuszne. Osoby starsze nie mają takiego obeznania z nowoczesnymi technologiami jak pokolenia młodsze.

Podczas spotkania analizowano także temat agregowania danych pochodzących z różnych źródeł. Podkreślano, że jeśli dane dostępnościowe będą masowo otwarte to będzie to stymulować również rozwój na rynku komercyjnym. Zdaniem ekspertów dane dostępnościowe będą się nadal rozwijały, tylko pewnie nieco wolniej niż pozostałe.

W spotkaniu wzięło udział blisko 90 uczestników, w tym przedstawiciele administracji centralnej (Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Transportu Kolejowego), samorządowej, beneficjentów Funduszy UE, użytkowników wdrażanych rozwiązań, środowiska akademickiego i biznesu.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów

  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow

Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow

Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - CUPT
logotyp - Europejski Fundusz Strukturalne i Inwestycyjne

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top