Google News facebook x youtube linkedin

Aktualności

22 kwietnia 2025 | Krajowy Plan Odbudowy

Rusza nabór na dofinansowanie zeroemisyjnego taboru kolejowego – start 5 maja!

Od 5 maja wystartuje nowy konkurencyjny nabór w ramach KPO na zakup nowoczesnego, ekologicznego taboru kolejowego do przewozów regionalnych. Sprawdź, kto może ubiegać się o dofinansowanie i jak złożyć wniosek!

Zeroemisyjne pociągi dla regionów – nabór wniosków od 5 maja

Dzisiaj zapowiadamy kolejną edycję konkursu (TABOR 2.0) na dofinansowanie zakupu pasażerskiego taboru kolejowego w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Środki mogą być przeznaczone na pojazdy:

  • zeroemisyjne (elektryczne lub hybrydowe),
  • wyposażone w system ERTMS,
  • dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Łączna alokacja wynosi prawie 617,5 mln zł, a maksymalne dofinansowanie to 85% kosztów (do prawie 31 mln zł za jeden pojazd).

Kto może aplikować?

  • przedsiębiorstwa kolejowych przewozów pasażerskich,
  • jednostki samorządu terytorialnego i ich związki.

Jak i kiedy złożyć wniosek?

Nabór potrwa od 5 do 16 maja 2025 r. Wnioski należy składać przez aplikację WOD2021 – szczegóły znajdziesz w regulaminie na stronie konkursowej.

Masz pytania?

Wyślij je do 9 maja na adres: kpo-taborkolej@cupt.gov.pl. Po tym terminie nie udzielamy odpowiedzi. Wszystkie szczegóły i dokumentację konkursową znajdziesz w dedykowanej zakładce konkursowej.

Nie przegap szansy na unijne wsparcie!

Udostępnij

Krajowy Plan Odbudowy

CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów 27 października 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów

Wsparcie z Funduszy Europejskich otrzymały: Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie i Województwo Śląskie. Łącznie przekracza 870 mln zł i posłuży na sfinansowanie zakupu nowoczesnych elektrycznych pociągów dla przewozów regionalnych.

Więcej arrow
Ponad 76,8 mln zł z KPO na modernizację linii nr 250 24 października 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Ponad 76,8 mln zł z KPO na modernizację linii nr 250

Przyznaliśmy spółce PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ponad 76,8 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Środki posłużą na rozwój linii kolejowej nr 250, którą codziennie podróżują mieszkańcy Gdańska, Sopotu i Gdyni.

Więcej arrow
Ponad miliard złotych z Funduszy Europejskich na rozwój kolei i zrównoważonej mobilności – podpisaliśmy kolejne umowy o dofinansowanie 22 września 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Ponad miliard złotych z Funduszy Europejskich na rozwój kolei i zrównoważonej mobilności – podpisaliśmy kolejne umowy o dofinansowanie

Dzięki wsparciu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko do polskiej gospodarki i kolei trafi ponad 1 mld zł, które poprawią bezpieczeństwo, komfort podróży i rozwój transportu niskoemisyjnego.

Więcej arrow
KPO: Rozstrzygnęliśmy konkurs „Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)” 09 września 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
KPO: Rozstrzygnęliśmy konkurs „Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)”

Rozstrzygnęliśmy konkurs Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)! Pozytywną ocenę otrzymało 5 z 5 zgłoszonych przedsięwzięć. Łączna wartość wsparcia wyniesie 870 045 400,00 zł, a kwota ta będzie przeznaczona na zakup 30 sztuk pasażerskiego taboru kolejowego.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top