Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Dostępne biletomaty – czyli jakie?

typ szkolenia Webinarium dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc ilość miejsc nieograniczona
Początek
20 maja 2021 10:00
Zakończenie
20 maja 2021 13:00
Dostępne biletomaty – czyli jakie?

Webinarium, które odbyło się 20 maja 2021 r. nosiło tytuł „Dostępne biletomaty – czyli jakie?”. Tym spotkaniem wpisaliśmy się w obchody Global Accessibility Awareness Day (GAAD) – Światowego Dnia Świadomości Dostępności. Każdego roku na całym świecie, właśnie w trzeci czwartek maja społeczność związana z dostępnością cyfrową obchodzi Global Accessibility Awareness Day.

Podczas spotkania wspólnie z ekspertami branżowymi i użytkownikami rozmawialiśmy o tym jakie cechy powinien mieć biletomat, z którego może korzystać każdy bez względu na cechy fizyczne i sensoryczne. Producent biletomatów wskazał również na trendy w rozwoju tego typu urządzeń. Zaznaczył jednak, ze niezwykle ważne jest, aby już na wczesnym etapie projektowania przestrzeni zaplanować miejsce dla biletomatu. Nawet najlepszy sprzęt źle usytuowany może przestać być dostępny dla wszystkich.

Przedstawiciele MPK Zielona Góra opowiedzieli historię o zmianach w stosowanych rozwiązaniach służących kupnie biletów w swoich pojazdach.

Dużo czasu poświęciliśmy kwestii dostępności stosowanych interfejsów w tego typu urządzeniach. Zaproszeni goście wskazywali złe i dobre praktyki, zarówno w polskich jak i międzynarodowych rozwiązaniach (m.in. z Japonii, Czech, Niemiec).

Jedna z części webinarium dotyczyła tez zasad prostego jeżyka, który powinien być stosowany w komunikacji z podróżnymi.

Spotkanie pokazało również, że nie wszystkie istniejące rozwiązania są znane osobom z niepełnosprawnościami. Jak zwykle służyło wymianie doświadczeń pomiędzy wszystkimi interesariuszami, zarówno projektodawcami rozwiązań, jak i osobami, które z nich korzystają na co dzień. Udział wzięło ponad 70 osób z administracji rządowej i samorządowej oraz beneficjentów Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów

  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow

Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow

Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - CUPT
logotyp - Europejski Fundusz Strukturalne i Inwestycyjne

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top