Google News facebook x youtube linkedin

Aktualności

21 października 2025 | Informacje prasowe

Nowe zadania CUPT i wzmocnienie zespołu

Do zespołu Centrum Unijnych Projektów Transportowych dołączył Michał Jasiak, ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem w planowaniu i analizach sektora kolejowego. W CUPT, jako zastępca dyrektora, będzie odpowiadał za liberalizację rynku dalekobieżnych przewozów pasażerskich oraz rozwój kompetencji analitycznych i planistycznych instytucji.

Michał Jasiak to inżynier, menedżer i planista od 15 lat związany z planowaniem strategicznym i analizami w branży kolejowej. Ma bogate doświadczenie w realizacji projektów o kluczowym znaczeniu dla rozwoju i efektywności krajowej sieci kolejowej.

W CUPT będzie odpowiadał za zadania związane z liberalizacją rynku kolei dalekobieżnej oraz wsparcie Ministerstwa Infrastruktury w planowaniu, organizowaniu i zarządzaniu publicznym transportem zbiorowym w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym.

– Moim celem jest, aby CUPT mocno rozwijał się jako centrum kompetencji dla sektora transportu. Istotna jest również silna współpraca CUPT i CPK, aby doświadczenie ekspertów obu instytucji wykorzystać do przeprowadzenia procesu liberalizacji – podkreśla Michał Jasiak.

Bogate doświadczenie

Michał Jasiak jest magistrem logistyki i inżynierii na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej, absolwentem studiów podyplomowych zarządzania projektami na Uniwersytecie im. Leona Koźmińskiego.

W latach 2010–2018 pracował w PKP Polskich Liniach Kolejowych, gdzie – od 2013 roku na stanowiskach menedżerskich – odpowiadał m.in. za kształtowanie strategii inwestycyjnej narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej. Wspólnie z zespołem prowadził prace przygotowawcze do przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, inicjował wdrażanie mikrosymulacji ruchu kolejowego w procesach planistycznych oraz współtworzył opracowanie Pasażerskiego Modelu Transportowego (PMT) – narzędzia analitycznego wspierającego planowanie sieci kolejowej.

W latach 2019–2025 był związany z Centralnym Portem Komunikacyjnym, gdzie ostatnio pełnił funkcję Dyrektora Biura Wdrażania Strategii i Planowania. Zbudował 40-osobowy zespół planistów i analityków, odpowiedzialny za tworzenie nowoczesnych narzędzi planistycznych, takich jak Horyzontalny Rozkład Jazdy (HRJ), Lokalne Huby Mobilności (LHM) czy Sieć Terminali Intermodalnych (STI).

Kierował opracowanie architektury studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) i nadzorował merytorycznie przebieg wszystkich prac studyjnych dla linii kolejowych CPK. Zainicjował strategiczne, długoterminowe planowanie rozwoju krajowej sieci kolejowej w ramach projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK) realizowanego wraz z PLK i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów.

Dołączenie nowego eksperta to ważny krok w rozwoju CUPT, który – obok realizacji programów unijnych – poszerza swoją działalność o nowe obszary wspierające transformację rynku transportowego w Polsce.

Udostępnij

Informacje prasowe

Szybciej i wygodniej przez Województwo Śląskie – ponad 250 mln zł wsparcia KPO na nowoczesne pociągi 05 listopada 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
Szybciej i wygodniej przez Województwo Śląskie – ponad 250 mln zł wsparcia KPO na nowoczesne pociągi

Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało dwie Umowy o objęcie wsparciem przedsięwzięć realizowanych przez Województwo Śląskie i Koleje Śląskie. Mowa o łącznie 10 pojazdach – obie umowy dotyczą zakupu po 5 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych zgodnych z najnowszymi standardami technicznymi.

Więcej arrow
CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów 27 października 2025 | Krajowy Plan Odbudowy
CUPT przekazuje ponad 870 mln zł z KPO na nowoczesny tabor kolejowy dla regionów

Wsparcie z Funduszy Europejskich otrzymały: Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie i Województwo Śląskie. Łącznie przekracza 870 mln zł i posłuży na sfinansowanie zakupu nowoczesnych elektrycznych pociągów dla przewozów regionalnych.

Więcej arrow
Częstochowa z prawie 44 mln zł z Funduszy Europejskich na przebudowę ważnej trasy tramwajowej 22 października 2025 | FEnIKS
Częstochowa z prawie 44 mln zł z Funduszy Europejskich na przebudowę ważnej trasy tramwajowej

Projekt pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego do Kucelina w Częstochowie” otrzymał dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Więcej arrow
Gigantyczne fundusze europejskie wprowadzą śląskie tramwaje na nowe tory 06 października 2025 | FEnIKS
Gigantyczne fundusze europejskie wprowadzą śląskie tramwaje na nowe tory

Projekt „Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko–Zagłębiowskiej Metropolii” otrzymał ponad 735 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS).

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top