Technologie wodorowe a fundusze unijne
Organizatorami wydarzenia, które odbyło się w sali konferencyjnej im. Grażyny Gęsickiej w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej przy ul. Wspólnej 2/4 w Warszawie były:
- Klaster „Luxtorpeda 2.0”,
- Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Założenia konferencji
Podczas piątkowej konferencji odbyło 3 sesje prezentacyjne. Część prelekcyjną rozpoczęła się przedstawieniem wpływu dofinansowań unijnych na park taborowy polskich przewoźników kolejowych.
Pierwsza sesja
Dalsze wystąpienie zostało poświęcone problematyce relacji między technologią wodorową w szeroko pojętym transporcie publicznym a prawem krajowym i unijnym. Pierwszą sesję prezentacji zakończyło przedstawienie zagadnienia dofinansowania i realizacji projektów wodorowych w oparciu o studium przypadku.
Druga sesja
Temat bezpieczeństwa, dostępności i efektywności, tj. kluczowych informacji o wodorze rozumianym jako paliwo alternatywne dla transportu publicznego, wprowadził uczestników do kolejnej, drugiej sesji prezentacji. Następnie przedstawiono analizę porównawczą dotycząca pojazdów wodorowych oraz pojazdów konwencjonalnych. Sesję drugą zakończyło poruszenie problematyki obecnego statusu szeroko pojętej infrastruktury tankowania.
Trzecia sesja
Trzecia sesja prezentacji skupiła się się na refleksji dotyczącej oczekiwań, dylematów i zagrożeń związanych z zastosowaniem wodoru w transporcie publicznym, jak również analizie potencjału rynku na technologie wodorowe w transporcie kolejowym.
Panel dyskusyjny na zakończenie
Konferencję zwieńczył, zapowiadany w agendzie, bardzo ciekawy i bogaty w dyskusję oraz wymianę zdań panel dyskusyjny na temat stanu gotowości do realizacji wodorowych projektów transportowych, w którym głos zabrali zarówno przedstawiciele przewoźników kolejowych, jak i producentów taboru.
POIiŚ 2014-2020

XII oś priorytetowa Pomoc techniczna REACT-EU
W kwietniu 2022 roku pomiędzy Ministrem Funduszy i Polityki Regionalnej a Centrum Unijnych Projektów Transportowych zwarto Porozumienie w sprawie korzystania z dofinansowania zadań w ramach XII Osi Priorytetowej Pomoc techniczna REACT- EU Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 dla Instytucji Pośredniczącej POIiŚ w sektorze transportu.
Więcej
Fundusze UE: Przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie dla projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, etap I”.
Więcej
Konkurs POIiŚ „Bezpieczny pieszy” rozstrzygnięty
Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych – zakończył się nabór w konkursie „Bezpieczny pieszy – doposażenie przejść dla pieszych i doposażenie szkół w zakresie edukacji komunikacyjnej”.
Więcej
Wyniki konkursu „Fundusze UE blisko nas”
Rozstrzygnęliśmy konkurs „Fundusze UE blisko nas” na materiał (reportaż, fotoreportaż lub wideo) promujący projekty transportowe oraz ich efektywne korzyści, realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
WięcejSkontaktuj się z nami
Punkty informacyjne
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Biuro CUPT
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15