Obwodnica Koszalina i Sianowa coraz bliżej
Wykonawca zbuduje obwodnicę w ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin, obwodnica Koszalina i Sianowa (S6/S11)”, na który GDDKiA otrzymała 370 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich. We wtorek, 20 lipca br., podpisana została umowa na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6.
Na wykonanie robót przewidziano 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, także obwodnica powinna być gotowa w 2023 roku.
Zwiększenie dostępności dla miast w sieci TEN-T
Budowa zlokalizowana jest w północno – zachodniej części Polski i przebiega przez obszar województwa zachodniopomorskiego i w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Projekt swoim zakresem i oddziaływaniem zwiększa dostępność transportową ośrodków miejskich leżących w sieci drogowej TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego. Cała inwestycja wpisuje się również w realizację priorytetu inwestycyjnego 7.a „wspieranie multimodalnego jednolitego europejskiego obszaru transportu poprzez inwestycje w TEN-T”. Realizacja projektu jest zgodna ze Strategią Unii Europejskiej dla regionu Morza Bałtyckiego, gdyż wpływa na rzecz poprawy dostępności obszaru Morza Bałtyckiego w wymiarze wewnętrznym oraz zewnętrznym.
Bezpieczniej i bardziej komfortowo dla mieszkańców Koszalina i Sianowa
Budowa drogi ekspresowej S6, w tym obwodnicy, zapewni skrócenie czasu przejazdu pomiędzy najważniejszymi ośrodkami w kraju, odciąży z ruchu tranzytowego centrum miast i poprawi warunki życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej,
Przyczyni się nie tylko do poprawy warunków przejazdu tranzytowego, ale także do wzrostu bezpieczeństwa ruchu i podniesie standard życia lokalnych społeczności poprzez skrócenie czasu podróży, a także zmniejszenie liczby wypadków i ofiar.
Szczegóły projektowe
Nazwa i numer projektu: o nazwie „Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin, obwodnica Koszalina i Sianowa (S6/S11)”. POIS.04.01.00-00-0009/17
Beneficjent: generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Całkowity koszt realizacji projektu: 1 151 661 770,52 PLN
Kwota wydatków kwalifikowalnych: 435 741 687,28 PLN
Kwota dofinansowania UE: 370 380 434,18 PLN

Transport Drogowy

Nowy budżet UE 2028–2034 – co dalej z transportem
Polska będzie największym beneficjentem unijnej perspektywy finansowej 2028-2034. Oznacza to kontynuację wsparcia dla rozwoju nowoczesnej infrastruktury transportowej, z naciskiem na kolej, elektromobilność, cyfryzację logistyki oraz lepsze skomunikowanie regionów peryferyjnych.
Więcej
W CUPT nie mamy wakacji od Funduszy Europejskich
Od początku lipca 2025 r. dofinansowanie z Funduszy Europejskich otrzymały kolejne projekty o strategicznym znaczeniu dla zrównoważonego transportu, infrastruktury drogowej i mobilności miejskiej.
Więcej
Ogromne dofinansowanie z programu CEF Transport 2025 dla Polski
Polska otrzyma ponad 450 mln euro z Funduszy Europejskich na kolej i porty – m.in. Rail Baltica, szybka kolej Katowice–Ostrawa i modernizacja dostępu do portu w Świnoujściu.
Więcej
Nowy odcinek autostrady A2 z unijnym dofinansowaniem
765 mln zł z Funduszy Europejskich wesprze budowę nowego ponad 63-kilometrowego odcinka A2, który połączy Siedlce z Białą Podlaską. Rozbudowa autostrady A2 to jedno z kluczowych przedsięwzięć infrastrukturalnych na wschodzie Polski, które przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej, bezpieczeństwa drogowego oraz rozwoju gospodarczego regionu.
WięcejSkontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15