Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Aktualności

16 lutego 2022 | Transport Miejski

Malbork – nowa flota niskoemisyjnych autobusów dofinansowanych z UE już wozi pasażerów w Malborku

Komunikacja miejska w Malborku od dziś jest bardziej atrakcyjna dla mieszkańców i dla turystów.

Alternatywa dla własnych aut w Malborku

Malbork kształtuje swój wizerunek miasta turystycznego wokół zabytków tj. Muzeum Zamkowe oraz turystyki wodnej, dlatego zastąpienie wyeksploatowanych autobusów miejskich pojazdami zeroemisyjnymi jest kluczowym działaniem. Nowe autobusy zmniejszą zanieczyszczenie w mieście poprzez ograniczenie emisji szkodliwych dla ludzi i zabytków zastępując dotychczas eksploatowane, ale również poprzez swoje nowoczesne wyposażenie zachęcające do korzystania z nich, w miejsce własnych aut

zdjecie

Niskoemisyjnie dzięki środkom UE

Elektryfikacja transportu miejskiego w Malborku wpisuje się w cele Strategii Unii Europejskiej w zakresie zmniejszenia jego oddziaływania na środowisko oraz poprawy dostępności i atrakcyjności. Dlatego ta inwestycja dostała dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach osi priorytetowej, której celem jest większe wykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego poprzez rozwój i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego w miastach. Dzięki tym działaniom nastąpi zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego w miastach, poprawa płynności ruchu i ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne w miastach i na ich obszarach funkcjonalnych. Wsparcie transportu publicznego było uzależnione od przygotowanych przez samorząd Malborka planów gospodarki niskoemisyjnej, obejmujących swoim zakresem zagadnienia związane ze zrównoważoną mobilnością miejską.

Założenia projektowe

Projekt elektryfikacji dwóch linii autobusowych obejmuje następujące komponenty:

  • zakup sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych, o nominalnej pojemności baterii 145 kWh, każdy może przewieźć jednorazowo 75 osób:
  • instalację trzech dwustanowiskowych ładowarek zajezdniowych (wolnego ładowania) w bazie MZK w Malborku (ul. Gen. de Gaulle’a, gm. Malbork, dz. nr 108/2);
  • instalację dwóch ładowarek miejskich (pantografowych) szybkiego ładowania w następujących lokalizacjach: o w lokalizacji Wielbark Cmentarz (ul. Głowackiego, gm. Malbork, dz. nr 531/5) – dla autobusów obsługujących linię 1, o w lokalizacji Wojska Polskiego (gm. Malbork, dz. nr 126) – dla autobusów obsługujących linię 1 i 6.
zdjecie

Projekt będzie realizowany na terenie Miasta Malborka, w powiecie malborskim, w województwie pomorskim.

Szczegóły projektowe

Nazwa i numer projektu: Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku, POIS.06.01.00-00-0062/19-00

Beneficjent: Miejski Zakład Komunikacji w Malborku Sp. z o.o.

Całkowity koszt realizacji projektu: 19 670 776,82 PLN

Kwota wydatków kwalifikowalnych: 16 250 290,10 PLN

Kwota dofinansowania UE: 13 812 746,58 PLN

malbork 01 6322

zdjecie

Transport Miejski

KPO: Ogłosiliśmy nabór wniosków w komponencie E (autobusy) 17 kwietnia 2023 | Krajowy Plan Odbudowy
KPO: Ogłosiliśmy nabór wniosków w komponencie E (autobusy)

Dzisiaj wystartował nabór w trybie konkursowym wniosków o wsparcie w ramach komponentu E – Zielona, inteligentna mobilność, Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) [pozamiejski]. Przedstawiamy poglądowo ważne informacje w zakresie nadchodzącego naboru konkursowego. Nabór potrwa do 17 maja 2023 roku.

Więcej arrow
Polityka Spójności: Jak otworzyć kolej na mieszkańców? 07 kwietnia 2023 | Różne
Polityka Spójności: Jak otworzyć kolej na mieszkańców?

Zaprojektuj z nami przyszłość transportu metropolitalnego w korytarzu północno-zachodnim! Zachęcamy do udziału we współorganizowanym przez CUPT projekcie pilotażowym „Jak otworzyć kolej na mieszkańców?”.

Więcej arrow
Kolejny etap budowy metra zakończony dzięki Funduszom Europejskim 16 lutego 2022 | Transport Miejski
Kolejny etap budowy metra zakończony dzięki Funduszom Europejskim

Tarcza TBM Anna przebiła się do szybu stacji Trocka, tym samym zakończył się przełomowy i najtrudniejszy etap budowy wschodniego odcinka II linii metra, czyli drążenie tuneli. Kolejnym etapem są prace wykończeniowe i montażowe.

Więcej arrow
Dzięki Funduszom Europejskim rozwija się niskoemisyjny transport w Polskich miastach 16 lutego 2022 | Transport Miejski
Dzięki Funduszom Europejskim rozwija się niskoemisyjny transport w Polskich miastach

Fundusze Europejskie zmieniają życie mieszkańców Polskich miast na lepsze. W styczniu 2020 roku podpisaliśmy umowę o dofinansowanie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Autobusowej w Gdyni a już dzisiaj kolejny krok milowy projektu – podpisanie umowy na dostawę 24 miejskich autobusów marki Mercedes-Benz eCitaro zasilanych energią elektryczną. Dofinansowanie UE dla projektu to prawie 69 mln złotych.

Więcej arrow

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - CUPT
logotyp - Europejski Fundusz Strukturalne i Inwestycyjne

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top